Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MD, CF and USB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MD, CF and USB

mag ik een MD gewoon in de CF-lezer van mijn PC steken. Want met die USB1 van de 300D (waarom zetten ze daar toch geen USB2 op ) duurt het een uur voor 200 foto's over te brengen van cam -> PC ... nogal lang voor een ongeduldig persoontje als ik

toch maar eerst vragen voor iets naar de vaantjes duw
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Is nogal moeilijk te zeggen. Hangt van je kaartlezer af. Sommige modellen ondersteunen ook MD en andere weer niet.
    Welk merk en model van lezer gebruik je ?
    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Als je een lezertje hebt dat enkel CF aankan dan past de MD er wel in maar zal het niet werken, evenals een PCMCIA CF adapter, die kan ook geen MD aan.
      Een oplossing is een USB 2.0 6 in 1 lezertje, ik heb me vorige week zo eentje gekocht van Enlight, een model dat zowel intern als extern kan gebruikt worden, de downloadsnelheid is wel de moeite waard, op mijn USB1 poort duurde het net geen 5 minuten om 176MB binnen te halen, aangesloten op de USB2 poort duurde het binnenhalen een goeie 30 seconden...via de camera heb ik het nog niet geprobeerd, dat zal trager zijn, maar dan niet omwille van de interface maar omwille van de leessnelheid van je camera (correct me if I'm wrong).
      Mark (300D)

Comment

Idd, eerst eens kijken naar de specificaties van je kaartlezer. Naar mijn idee zijn er echter weinig kaartlezers die wel CF, maar geen MD ondersteunen...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
        X