Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste DSRL

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste DSRL

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en weet eigenlijk nog helemaal niet zoveel over fotografie.
    Binnen 2 weken vertrek ik voor langere tijd op reis. Op een vorige reis had ik een compacte camera die me soms toch echt teleurstelde. Vandaar dat ik graag een SLR camera wil kopen waarmee ik een beetje kan experimenteren en leren maar mijn budget is beperkt en ik wil ook geen dure camera meesleuren naar India!

Een vriend van me raadde me de Canon 45Od aan. Deze heb ik online en in de winkel vergeleken met verschillende ander camera's maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Wanneer ik de Eos 450D bijvoorbeeld vergelijk met de Sony A230 dan zie ik heel weinig verschil tussen de twee. Is er misschien iets dat ik over het hoofd zie of nog niet begrijp? Het verschil in prijs is wel behoorlijk.

Hier zijn de verschillen die ik van een website haalde:

ISO-gevoeligheid
    Sony: 100 - 3200
    Canon: 100 - 1600

Optische Beeldstabilisator
    Sony: in toestel
    Canon: in lens

Live view modus
    Sony: niet aanwezig
    Canon: wel

Max aantal foto's per seconde
    Sony: 2,5
    Canon: 3,5

Max draagwijdte flits:
    Sony: 10m
    Canon: 13

Soort beeldsensor
    Sony: CCD
    Canon: CMOS

Is de kwaliteit van de Sony echt een pak minder, ga ik daar als beginner last van ondervinden? Ze lagen allebei comfortabel in de hand.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Tuth
    Last edited by Tuth; 20 maart 2010, 00:56.

Re: Eerste DSRL

ik heb niet je hele tekst gelezen maar
    waarom alleen sony of canon?

je hebt ook nog nikon olympus en pentax..

ik heb de pentax kx nog niet zelf getest maar ik zou hem wel aanraden na enkele reviews van hem gelezen te hebben..

Comment

Hallo,

Ik heb bijna 2 jaar de Sony A200 (de voorganger van A230) en ben daar heel tevreden
      over. Prijs/kwaliteit is dit voor een beginner m.i. een prima toestel. Foto's van mij vind je op het forum en de meeste zijn gemaakt met de Tamron 18-200 lens. Ideaal
      voor op reis en zeker niet duur, nieuwprijs rond de 200 Euro.
      Mvg, Marc
      Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
      http://fotos.mdlfoto.be/

Comment

Bedankt voor de eerste reacties!

De vergelijking die ik maakte was maar een voorbeeld, andere merken komen ook zeker in aanmerking maar de Sony A230 is één van de goedkoopste DSLR's, vandaar..

Ik heb ondertussen wat informatie opgezocht over die Pentax k-x en die ziet er heel erg goed uit en krijgt goede reviews, dankjewel voor de tip!

De Sony blijft nog wel in de running omdat ik deze camera heb zien staan voor €299 en dan misschien nog wat budget overhoud voor een andere lens.

Groetjes, Tuth

Comment

Bedankt voor de eerste reacties!

De vergelijking die ik maakte was maar een voorbeeld, andere merken komen ook zeker in aanmerking maar de Sony A230 is één van de goedkoopste DSLR's, vandaar..

Ik heb ondertussen wat informatie opgezocht over die Pentax k-x en die ziet er heel erg goed uit en krijgt goede reviews, dankjewel voor de tip!

De Sony blijft nog wel in de running omdat ik deze camera heb zien staan voor €299 en dan misschien nog wat budget overhoud voor een andere lens.

Groetjes, Tuth

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuth Bekijk bericht
            voor €299
            en in maart krijg je achteraf van Sony €50 terug.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Re: Eerste DSLR

Oorspronkelijk geplaatst door Tuth Bekijk bericht
              Hallo iedereen,

Binnen 2 weken vertrek ik voor langere tijd op reis. Vandaar dat ik graag een SLR camera wil kopen
              Tuth
              Opgelet! Met een DSLR heb je zoveel mogelijkheden die je waarschijnlijk niet binnen 2 weken onder de knie hebt. Het zal toch wel niet de bedoeling zijn om alles op automatische piloot te fotograferen - dan behou je beter je compacte camera om vergissingen en teleurstellingen te vermijden...
              Nikon D40 - Nikon D90 - Nikon SB-800 - AF-S Nikkor 50 mm 1.4G - AF-S Nikkor 18-55 mm G II ED - AF-S Nikkor 55-200 mm G ED VR - Tamron SP 10-24 mm

Comment

Je kan natuurlijk in het begin experimenteren met de automatische modus van elke ( amateur) camera, de resultaten zullen zeker behoorlijk zijn ( wel goed voor ogen houden dat je foto's uit een DSLR toestel best nog even nabewerkt ), de finesses van het ( gedeeltelijk of volledig ) manueel instellen volgen wel als je verder experimenteert en uitprobeert. Met elk merk DSLR kan je goed ( en ook slechte ) foto's maken en de voordelen van de echt professionele ( lees duurdere ) camera's ga je pas echt kunnen benutten nadat je meer ervaring hebt.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                X