Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen met een 550d probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Filmen met een 550d probleem

    Ik zal het nog maar eens zeggen, als je deftige filmpjes wil maken moet je manueel scherpstellen en van de ontspanknop afblijven. Als je je er echt mee wil bezighouden is zoiets op een manuele lens (of een lens met een deftige focusring) al een heel grote vooruitgang.

    Grt
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

    Comment


    • #17
      Re: Filmen met een 550d probleem

      Ok bedankt, Ik heb hier een voorbeeld van iemand van op youtube.
      For filming, I recommend 550D over 500D at the moment.A quick test clip to test my new Canon 500D.I never had a DSLR in my hand and today is the first day I ...


      DIt is wel een 500d, maar hij zegt dat hij dit met een kitlens gekocht heeft. Zodus het is blijkbaar toch mogelijk dit effect te bekomen met die kitlens. Alleen nu moet ik weten, hoe kan ik manueel moet focussen tussen verschillende opbjecten. Is dat gewoon aan die lens draaien? Want als ik dit doe, dan lijkt hij me meer uit en in te zoomen. En bv in dit voorbeeld filmpje lijkt hij niet te zoomen, maar verandert enkel de focus.

      Comment


      • #18
        Re: Filmen met een 550d probleem

        Ok ik heb het gevonden, moet aan het eerste draaiding van die lens draaien doh. Wist niet dat dat ging

        Thanks voor alle hulp!

        Nog een vraagje, hoe kan ik de shutterspeed verhogen? En als men zegt laat de iris helemaal open, wat bedoelt hij daarmee? Is het het grootst mogelijk maken van die lens door aan het voorste en achterste deel van die lens helemaal open draaien(lijkt meer ingezoomd)?
        Last edited by zerocool22; 21 maart 2010, 08:54.

        Comment

        Working...
        X