Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dimage7i samples & user comments

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dimage7i samples & user comments

Hoi allen,

Ik ben zelf al een tijdje aan het uitkijken naar de nieuwe dimage7i. Op dpreview zijn reeds verschillende berichten gepost met commentaren van gelukkige bezitters, alsook een aantal sample-foto's. Hier de link voor de samples.

Lubo

<font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>
    Heb je hem toevallig al gekocht of ben je dit binnenkort van plan. Waarom heb jij voor deze gekozen?

Comment

<font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>
      Heb je hem toevallig al gekocht of ben je dit binnenkort van plan. Waarom heb jij voor deze gekozen?

Ik heb hem nog niet gekocht, voor zover ik weet is hij in europa nog niet te koop?
      Waarom dit toestel...? Voor mijn werk (architect) heb ik zowel nood aan wat breedhoek (28 mm) als aan wat zoom (200 mm).
      De belangrijkste reden voor mij is toch wel de 28 mm. Ik weet dat er ook andere toestellen zijn die dit ondersteunen, doch ofwel zijn die stukken duurder, ofwel is de max. zoom veel minder. De mogelijkheid voor de microdrive lijkt mij ook wel interessant, doch voor mijn gebruik misschien niet echt nodig. Ik heb reeds heel veel commentaren gelezen (vooral van de dimage7) en was oorspronkelijk wat bang voor het batterijgebruik, doch dit wordt ook vaak afgezwakt (1800 NiMH-batterijen), dus denk ik dat ik niet langer zal twijfelen, van zodra hij beschikbaar is in onze streken... De 7i zou bovendien ook een snellere autofocus hebben dan de dimage7 en ook een aantal andere zaken zouden 'verbeterd' zijn.

BTW tips voor alternatieven zijn steeds welkom.

Groeten,
      Lubo

Edited by - lubo on 26 May 2002 17:26:12

Comment

<font size=5></font id=size5>Lubo, ik hoop voor jou dat er dan ook iets aan de lens veranderd is want de dimage 7 heeft in de stand 28mm wel wat tonvorming en ik vrees dat dit voor problemen kan zorgen bij de architektuurfotografie. De dimage 7 is en blijft een zeer goed toestel maar ik dacht dat je dit toch even diende te weten om teleurstellingen te voorkomen.

Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Hoi Lazy Charles,

Wat bedoel je met 'wat' tonvorming? Bij breedhoek heb je (dacht ik) altijd wel wat vervorming, tenzij je een technische camera hebt... Daar ik een amateur ben vrees ik dat ik voor echte architectuurfoto's (die bruikbaar zijn voor publicatie) toch een 'echte' fotograaf zou moeten aanspreken... Heb je eventueel een voorbeeld van wat je precies bedoelt, daar ik nog niet echt veel opmerkingen gelezen heb over de kwaliteit van de lens. Toch alvast bedankt, ik zal eens nakijken of er op dpreview iets meer over staat.

Lubo

Comment

<font size=5></font id=size5>Lubo, bijgevoegde foto is een opname van een muurschildering met 28mm stand op een afstand van +-2,8meter
            dit is wel een extreem voorbeeld maar als je voor echt professionele opnamen beroep doet op professionals dan denk ik wel dat het voor jou moet voldoen.
            download

HELP, waarom gaat mijn foto nu niet mee zoals anders?

Edited by - lazy charles on 26 May 2002 19:58:22
            Albums

Comment

<font size=5></font id=size5>Nog maar eens proberen.Je weet maar nooit waar ik een steek liet vallen.
              [(IMG)/uploaded/Lazy Charles/0719.jpg(/img)]
              Blijkt weer niet te lukken en mailtjes rechtstreeks komen terug dus zou het probleem bij mijn provider kunnen liggen. Ik probeer morgen wel opnieuw want nu wordt het stillekens tijd om te gaan slapen.

Edited by - lazy charles on 26 May 2002 21:56:29

Edited by - lazy charles on 28 May 2002 07:15:34
              Albums

Comment

Lazy Charles, alvast bedankt voor de pogingen, normaal moet het emailadres werken, doch ik heb het ondertussen veranderd in mijn profile, dus kan je naar dit nieuwe emailadres nog eens proberen, voor het geval het probleem aan mijn kant ligt. De opnamen die ik moet maken zijn voornamelijk voor zaken als bouwaanvragen, plaatsbeschrijvingen, werffoto's, e.d. alhoewel ik denk dat ik ook prive veel meer zal fotograferen wanneer ik digitaal bezig ben. Ik geloof dat ook de nikon coolpix 5000 een 28 mm lens heeft (28-80?), doch ben ik bang dat de 80 mm wat beperkend is (als ik vanaf de grond een foto van een detail aan de goot moet kunnen nemen bvb.) Wat me bij dat toestel wel bevalt is het veel kleinere formaat, zodat het gemakkelijker mee te nemen is. Iemand ervaring met dat toestel?
                Lubo

Comment

De prijs is (volgens Minolta België) dezelfde als de dim 7. zijnde 1.499 euro (btw en recupel inbegr). Hij kan al besteld worden (wachtlijst). In juni 2002 zullen de eerste geleverd worden.

Ikzelf ben kandidaat koper (voor 2 toestellen) en zoek nog een 3e persoon (of meer) om in groep te kunnen aankopen. Prijs zou dan naar 1399 (of minder) kunnen zaken.
                  Vergeet echter niet de toebehoren bij te kopen zoals zakje, set batterijen, CF 128 of 256 Mb,…
                  Tas Minolta Dimage 5/7 19.9 euro

Mensen die geïnteresseerd zijn in een groepsaankoop bij Minolta België mogen mij contacteren op info@plasschaert.be

Rene Plasschaert.

Comment

Hoi Caré,

Bij www.topvision.lu staat de dimage7i voor 1250 EUR, en in duitsland zelfs nog goedkoper. Waarom zou je dan in belgië kopen aan 1499, of met wat korting toch nog steeds duurder dan in het buitenland? Wanneer de korting heel interessant wordt ben ik echter wel geïnteresseerd. Van waar hij komt maakt me niet veel uit.

Comment

<font size=5></font id=size5>Lubo, ik heb net een email gezonden naar het adres dat nu in je profiel staat. Mogelijk werd de email niet aanvaard door yahoo omwille van de grote atachment. Succes ermee
                      Lazy Charles

Albums

Comment

Hoi Lazy Charles,

De email is goed ontvangen... Er zit inderdaad wel heel wat tonvorming op die foto, doch ik veronderstel hoe dichter je bij het onderwerp staat hoe groter de vervorming zal zijn, hoewel 2,8 meter toch al niet zo weinig is. Op zich is het voor mij echter niet echt een onoverkomelijk probleem vanwege het soort foto's dat ik voornamelijk nodig heb. Als ik echt professionele foto's nodig heb zal ik wat dieper in het buideltje moeten grijpen en een echte prof aanspreken. Kan je zoiets trouwens wegwerken in photoshop of dergelijke? Ik weet dat je dat kan met perspectiefvorming, doch tonvorming is iets helemaal anders.

CU,
                        Lubo

Edited by - lubo on 28 May 2002 00:20:47

Edited by - lubo on 28 May 2002 00:22:37

Comment

<font size=5></font id=size5>Of dit weg te werken is in photoshop weet ik niet omdat ik niet zo thuis ben in beeldbewerking. Ik kan nogal weinig tijd daarvoor vrijmaken, mede daardoor is destijds mijn doka gesneuveld.
                          Als deze tonvorming geen bezwaar is (het is inderdaad een extreem voorbeeld)dan zal je aan de dimage 7 zeker heel veel genoegen beleven.
                          succes

Albums

Comment

Thx,
                            Lubo

Comment

Working...
                            X