Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5 digitale camera's ... welke kiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5 digitale camera's ... welke kiezen?

Ik ben momenteel op zoek naar een degelijke digitale camera. Ik heb hier al serieus wat rondgezocht en een aantal modellen interesseren mij wel maar hoe meer ik zoek naar reviews hoe meer ik begin te twijfelen welke ik moet nemen.
    Het is voor alledaags gebruik, vakantie,... mijn eisen zijn; compact, max. 400€ (incl 256MB kaart), min 3 Megapixel, 3* OPTISCHE zoom.

Heb hier paar modellen gevonden maar ik zou eens reacties willen van gebruikers van deze modellen of kenners op gebied van digitale fotografie.

----------------------------------------------------------------

1. Kodak DX6340

- 3.1 Megapixels effect
    - max: 2032 x 1524 pixels
    - Optische Zoom 4*
    - digitale zoom 3,5
    - formaten: JPEG, DCF (Exif2.2), DPOF
    - 220g
    - 256MB secure digital kaart

=> 390€

-----------------------------------------------------------------

2. Kodak CX6330

- 3.1 Megapixels effect
    - max: 2032 x 1524 pixels
    - Optische Zoom 3*
    - digitale zoom 3,3*
    - formaten: JPEG, DCF (Exif2.2), DPOF
    - 175g

=> 341€

------------------------------------------------------------------

3. Samsung Digimax 360

- 3.2 Megapixels effect
    - max: 2048 x 1536 pixels
    - Optische Zoom 3*
    - digitale zoom 4*
    - formaten: JPEG (DCF), DPOF, Exif, AVI (MPEG), WAV
    - 165g

=> 390€

------------------------------------------------------------------

4. Nikon Coolpix 3500

- 3.2 Megapixels effect
    - Optische Zoom 3*
    - digitale zoom 4*
    - formaten: JPEG, AVI, DCF (Exif 2.2), DPOF
    - 205g
    - 256MB compact flash kaart

=> 370€

idd, Dat model was ik nog vergeten te vermelden.

5. HP photosmart 735

- 3.2 Megapixels effect
    - Optische Zoom 3*
    - digitale zoom 5*
    - formaten: JPEG, MPEG, DCF (Exif 2.2), DPOF
    - 275g

=> 331€

Alle reacties zijn welkom en als er mensen zijn die andere interresante modellen weten mogen ze die uiteraard gerust voorstellen.

merci

http://www.padeg.be/

Ik ben dit pakket (de fotoprinter en het fototoestel) vandaag gaan kopen voor iemand van de familie.
    Het pakket kost 325€ voor een Epson Stylus Photo 915 printer en een digitaal fototoestel van Sony DSC-P32.
    Meteen een aantal foto's gemaakt en uitgeprint.
    Schitterende resultaten.

Comment

@dannymarina

Dat model heeft geen optische zoom en de memorykaarten van Sony zijn nogal aan de dure kant, vooral een 256MB kaartje kost nogal redelijk veel geld in vergelijking met de andere soorten.

toch bedankt voor de reactie

Comment

al eens naar de fuji s3000 gekeken? heb wel de prijs niet direct voorhanden
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Als ik moet kiezen uit je aanbod neem ik deze:

4. Nikon Coolpix 3500

- 3.2 Megapixels effect
          - Optische Zoom 3*
          - digitale zoom 4*
          - formaten: JPEG, AVI, DCF (Exif 2.2), DPOF
          - 205g

=> 370€
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

@CooMa

heb er idd al naar gekeken, leek mij wel interresant alhoewel hij iets buiten prijsklasse ligt maar probleem is dat die te groot is. Ik heb een camera nodig die gemakkelijk in een jaszak geraakt en als het kan zelfs in een broekszak dus daar is die s3000 te groot voor.

@Loodgieterke

kan je ook argumenteren waarom je juist die zou kiezen want dat is momenteel mijn probleem, ik kan wel zien wat die toestellen in theorie allemaal kunnen maar meningen van de gebruikers zelf zijn minstens even belangrijk.

Comment

Ik zou ook gaan voor de Nokin Coolpix 3500. Zeer degelijk toestel en al veel mooie fotos van gezien.
              Het Kodak-toestel heeft dan weer als voordeel dan zijn optische zoom iets groter is.
              Heb je ook al eens de Minolta Z1 bekeken?
              Konica Minolta Business Solutions Europe is your partner for smart IT services & systems, multifunctional devices & professional printing!

Zeer degelijk toestel met grote zoom en goede lens. Er zijn al een aantal mensen op dit forum die em hebben en er zeer content van zijn. Prijs zal een paar €'s hoger liggen, maar niet veel (bij www.sdcard.be kost hij €419...
              Hij past wel niet in je zak, maar momenteel de beste prijs/kwaliteit!!!

Garfield007
              Garfield007 **BD0188BE**
              Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

Comment

Originally posted by garfield007
                Ik zou ook gaan voor de Nokin Coolpix 3500. Zeer degelijk toestel en al veel mooie fotos van gezien.
                Het Kodak-toestel heeft dan weer als voordeel dan zijn optische zoom iets groter is.
                Heb je ook al eens de Minolta Z1 bekeken?
                Konica Minolta Business Solutions Europe is your partner for smart IT services & systems, multifunctional devices & professional printing!

Zeer degelijk toestel met grote zoom en goede lens. Er zijn al een aantal mensen op dit forum die em hebben en er zeer content van zijn. Prijs zal een paar €'s hoger liggen, maar niet veel (bij www.sdcard.be kost hij €419...
                Hij past wel niet in je zak, maar momenteel de beste prijs/kwaliteit!!!

Garfield007
                Beste,

Momenteel kan je de Z1 in duistland voor 344€ kopen, dus de prijs komt in de buurt van uw budget. Het formaat waarschijnlijk niet, maar je krijgt er natuurlijk heel wat meer voor dan uw reeksje van 4.
                Indien je je toch tot het compacte gamma wil beperken, denk ik dat je de pentax optio S4 ook maar eens moet bekijken. Die steek je zonder probleem in je broekzak. Uw reeksje van 4 lijkt me daar net te groot voor (te dik in feite). Prijs kan spelbreker vormen, maar zit momenteel ook nog maar aan 400€ en zal zeker nog zakken tegen het einde van het jaar. Voilà, hierbij uw onzekerheid nog wat vergroot hebbende....mijn onzekerheid is er ook zeker niet op achteruitgegaan.

Groeten,

Bl. D.

Comment

nog mensen met raad?

Comment

Originally posted by aurora
                    nog mensen met raad?
                    Als tie niet supercompact hoeft te zijn, is de Minolta S414 misschien wat , ik heb em een paar maanden en de beeldkwaliteit is overtuigend, heel veel mogelijkheden om de foto's naar je hand te zetten, 4MP,4xzoom, CF kaarten, 4xAA enz. in Nederland kost ie nog maar 320 E , als die te groot is (hij is niet groot maar een beetje lomp van vorm), is de F200 een aardig alternatief, ook sterk in prijs gedaald de laatste tijd, ook plm. 320 E..........

Comment

Originally posted by aurora
                      nog mensen met raad?
                      Ha, Aurora, nog meer onzekerheden ! Als je iets van broek-/jaszakformaat zoekt is de Minolta Dimage Xt zeker een aanrader. € 305 bij http://www.topvision-online.de/ 'k Ben er zeer tevreden over.
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Canon PowerShot A80: 384,90 € (bij Topfoto-online.de, momenteel in voorraad). Met 256MB CF erbij (64,9 €) kom je wel net boven je budget.
                        Daar zal je wel een goed toestel aan hebben. De A60 (2MP) en A70 (3MP) kregen al goede reviews, de A80 is 4MP, heeft een wendbaar LCD scherm, 3x opt. zoom, ... (is wel pas uit, dus veel reviews zal je er allicht nog niet van vinden). De A70 is natuurlijk ook een mogelijkheid (319 € + 64,9 € voor de 256MB CF is net de prijs van de A80 met de standaard 16MB CF).

Groeten,
                        Rudi.

Groetjes,
                        Rudi.

Canon PowerShot S50

Comment

Working...
                        X