Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
En dat noemt zich beroepsfotograaf.
Nu als ik naar een beroepsfotograaf ga en ik hoor zo iets dan ben ik direct terug weg.
Kan zijn dat je mooie foto's maakt maar materiaal kennis is toch ZEER belangrijk.
En dat noemt zich beroepsfotograaf.
Nu als ik naar een beroepsfotograaf ga en ik hoor zo iets dan ben ik direct terug weg.
Kan zijn dat je mooie foto's maakt maar materiaal kennis is toch ZEER belangrijk.
Grtz,
PS.: Wou dit toch effe kwijt.
He wip,
Mijn "vraag" aan i-media was wel bedoeld om hem erop te wijzen dat TS Nikon materiaal wou en geen Canon!!!
Ofwel heb je op een verkeerde qoute gereplyed.
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Een tweede en zelfs een derde body zijn steeds handig en leuk om te hebben, je beschikt dan op den duur over een"systeem" dat je kan inzetten naar de behoeften van het moment. Zelf ben ik geen beroeps, maar eerder een gepassioneerde amateur en ik heb momenteel drie Canon body's. Maar ik ben daar aangeraakt door upgrading, en ik ben te koppig om mijn vorige body voor een belachelijke prijs te verkopen.
Een tweede body minder als de hoofdbody kopen tweedehands zou ik persoonlijk nooit doen, wel uitkijken voor een nieuwe Nikon body en mijn vorige bijhouden.
Dan ga je der op vooruit op twee vlakken, je blijft bij met de hedendaagse techniek en je heb gelijk een tweede body, passend in je systeem van optiek.
Just My 2 cents.
Jeff c.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Mijn "vraag" aan i-media was wel bedoeld om hem erop te wijzen dat TS Nikon materiaal wou en geen Canon!!!
Ofwel heb je op een verkeerde qoute gereplyed.
Sorry,
Je hebt gelijk, ik ben wa te rap geweest en nie opgelet wie TS was
Vraagje Wip is het niet mogelijk een toestel aan te schaffen waarvan iets defect is ,? heeft niets te maken met matriaalkennis of kennis over fotografie
grts
Als tweede body kan ik je een Nikon D80 met MB-D80 batterijgrip verkopen.
De batterijgrip past ook op je D90.
En voor u als beroepsfotograaf is zo een grip een zeer handig ding met veel voordelen.
Het lijkt me in uw geval toch handig, om een body te kopen, waar je niet steeds mee in het menu moet gaan rommelen om instellingen te wijzigen (zoals b.v. bij D3000, D40(x),...).
Bovendien staan de knoppen van een D80 hetzelfde als bij een D90.
MVG,
Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen
hey closupshooter een nieuw toestel met een defect aan heeft niets te maken met matriaalkennis denk ik
wat heeft een nieuw toestel met een defect hier überhaupt iets mee te maken?
Je komt een vraag stellen over materiaal dat zeer basic is, waaruit ik afleid dat jouw materiaalkennis beperkt is. Dat lijkt mij een vrij logische redenering en vanwaar haal je ineens een nieuw toestel met defect? Ik snap het niet meer.
Alleszins is een beroepsfotograaf IMHO iemand die zn materiaal kent
Misschien als je wat uitleg zou geven snappen we het beter.
De ene "beroepsfotograaf" heeft genoeg aan een D40 met kitlenzen, de andere heeft een D3s + lenzenset van tienduizenden euro's nodig... Hoe kunnen wij weten wat goed is voor jou, als we niet eens weten wat je ermee wil doen
Een journalist die voor de lokale rubriek in de gazet werkt die zelf het fotoke neemt van Boer Jos bij zijn bemeste akker is ook een 'beroepsfotograaf'.
Een journalist die voor de lokale rubriek in de gazet werkt die zelf het fotoke neemt van Boer Jos bij zijn bemeste akker is ook een 'beroepsfotograaf'.
Hopelijk moet hij dan zelf ook nog zijn artikels niet schrijven, daar zou ik helemaal niet goed in zijn.
idd en zo gaat het er tegenwoordig veel aan toe, de journalisten moeten voor hun eigen foto's zorgen en persfotografen kunnen op hun kin kloppen
Comment