Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

online toestel kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: online toestel kopen

Ik had idd. meer verwacht van de lage koers van het Britse pond. Jammer enerzijds, maar gezien de laagste prijzen in de Benelux zitten ook weer niet. Dichter bij de deur dus, al had ik gehoopt om goedkoper gesteld te geraken. Als je de prijs in USD (jaja, ik zal BTW bijrekenen) omzet naar onze normen, kom je voor Canons nieuwste op:
    2499 $ / 1,3623 * 1,21 = 2.219,62 €. Geen invoerrechten (6,7%) berekend omdat er in de US normaalgezien ook importheffing is (US Harmonized Tariff Schedules).

Er kan dus nog iets af van de nieuwe 70-200 2.8 IS II. En mettertijd verwacht ik dat die naar 1.999 € zal gaan, maar niet zo snel en niet lager dan dat. Ga maar eens de prijsevolutie na van die 70-200 L lenzen: die zijn nooit sterk gedaald, allemaal zo'n 10% na verloop van tijd.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk bericht
      Het is dus niet de klant die in Nederland koopt maar de verkoper die in Belgie verkoopt!
      dat blijft toch Europa!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

en is dat een Europese richtlijn, een verorderingen of een wet?
        Want dat is toch wel een zeer groot verschil, nee?

In alle geval, ik heb net men bestelling geplaatst bij cameranu.nl.
        Daar staat duidelijk op de website 2 jaar garantie en wordt bovendien ook vermeld vanwaar het product afkomstig is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          dat blijft toch Europa!
          grt,bouk.
          Ja, maar Europa heeft GEEN wetten hierover. Ze hebben richtlijnen die ieder land in wetten moet omzetten. Ieder land doet dat een beetje anders (maar voldoet natuurlijk aan de minimum europese richtlijnen). Zo is er in Nederland een duidelijke verklaring dat de garantie op dit soort toestellen minimum 6 maand moet zijn. In Belgie is de wetgeving onduidelijker en om geschillen te vermijden kleven veel fabrikanten er dan maar 2 jaar op. Ik kan je zeggen dat deze problematiek momenteel heel veel advocaten kantoren rijk maakt want de wetgeving is binnen de ééngemaakte europese handelszone soms tegenstrijdig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk bericht
            Ik kan je zeggen dat deze problematiek momenteel heel veel advocaten kantoren rijk maakt want de wetgeving is binnen de ééngemaakte europese handelszone soms tegenstrijdig.
            waar denk je dat ik mijn geld mee verdien )(.
            grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht

Daar staat duidelijk op de website 2 jaar garantie en wordt bovendien ook vermeld vanwaar het product afkomstig is.
              Als je twee jaar garantie krijgt is er geen probleem. Als je als Belg in Nederland een toestel koopt (en in Belgie laat leveren) met 6 maand garantie kan er discussie zijn. Want:

1) Gerechtelijk uitspraken wijzen erop dat de Belgische wetgeving van toepassing is. Die uitspraken kunnen als precedent gebruikt worden maar dat is dus geen vanzelfsprekendheid.

2) Door de onduidelijke Belgische wetgeving kan men ervan uitgaan dat zo'n toestel minimum 2 jaar garantie zou moeten hebben maar ook dat is niet vanzelfsprekend.

Hieruit besluit je dan dat je als Belg dus wettelijk mogelijks 2 jaar hebt ook al beweert de nederlandse online shop 6 maand! Maar tegen dat je die 2 jaar afgedongen hebt zal de advocaat al een dure mercedes gekocht hebben!

Edit: de minimum wettelijke garantie moet geleverd worden door de winkel waar je koopt. Als deze verdwijnt heb je geen wettelijke basis meer. Je kunt je dan alleen nog rekenen op de geleverde fabrieks garantie en als deze 6 maand is dan is deze 6 maand en daar heeft geen enkele wet iets aan toe te voegen. Dus een fabrieksgarantie van 1 maand is niet onwettelijk, maar verkopen met 1 maand garantie wel.
              Last edited by geerto; 19 maart 2010, 11:14.

Comment

het gaat over RICHTLIJN 99/44/EU

Maar soms zit het hem in de komma's. Daarbovenop is het de vraag of een 5000 euro dure camera voor proffesioneel gebruik nog onder de 'consumers' (verbruikers)wetgeving valt of wel onder Business to Business wetgeving waarbij de garantie gewoon is wat men afspreekt bij verkoop. Dit kan zelfs 1 dag zijn.
                Onder consumptiegoederen wordt verstaan alle roerende materiële zaken, behalve:
                *goederen die executoriaal of anderszins gerechtelijk worden verkocht;
                *water en gas die niet marktklaar zijn gemaakt in een bepaald volume of in een bepaalde hoeveelheid;
                *elektriciteit.

Geen discussie over dus.
                Indien een garantie inbreuk maakt op de voorschriften van de richtlijn doet dat op generlei wijze afbreuk aan de geldigheid ervan en kan de consument zich er toch op beroepen en verlangen dat die wordt gehonoreerd.
                En wat die producent betreft (da's richtlijn 85/374/EU):

Deze richtlijn bepaalt dat de producent rechtstreeks aansprakelijk is in geval van producten met gebreken. De consument beschikt over een termijn van 3 jaar vanaf de dag waarop hij kennis kreeg van de schade. De aansprakelijkheid van de producent vervalt 10 jaar nadat het betreffende product in omloop is gebracht.
                Dus: webwinkel failliet: producent aansprakelijk.... en als die in Japan zit, de importeur

EDIT: deze nog effe dan: 1 SEPTEMBER 2004. - Wet betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen, en dan uit art.3:
                4° " producent " : de fabrikant van consumptiegoederen, de importeur van consumptiegoederen op het grondgebied van de Europese Gemeenschap of elke andere persoon die zich als producent voordoet door zijn naam, handelsmerk of enig ander onderscheidend teken op de consumptiegoederen aan te brengen;

Hoeveel citaten van richtlijnen, verordeningen en omgezette wetgeving moeten jullie nog hebben?

het is gewoon dat de mensen voor een kapotte iPod de moeite niet doen. Voor een Canon 800 mm zou ik anders geen seconde twijfelen.
                Last edited by Yourt; 19 maart 2010, 13:21.
                www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                  het gaat over RICHTLIJN 99/44/EU
                  Onder consumptiegoederen wordt verstaan alle roerende materiële zaken, behalve:
                  *goederen die executoriaal of anderszins gerechtelijk worden verkocht;
                  *water en gas die niet marktklaar zijn gemaakt in een bepaald volume of in een bepaalde hoeveelheid;
                  *elektriciteit.

Geen discussie over dus.
                  " consument " : iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die geen verband houden met zijn beroepsactiviteit of zijn commerciële activiteit;

--> hoeveel mensen kopen zo'n ding zonder dat de factuur ergens in een boekhouding opgenomen wordt?

En wat die producent betreft (da's richtlijn 85/374/EU):

Dus: webwinkel failliet: producent aansprakelijk.... en als die in Japan zit, de importeur
                  Deze richtlijn gaat over productaansprakelijkheid en weining of niets met garantie maken, meer met veiligheid en gezondheid.

Maar goed, het is normaal dat hierover discussie is want ook rechtbanken spreken hierover tegenstrijdige uitspraken uit. Dus wie is er juist?? Ik zou niet veel rekenen op de wettelijke bepalingen en gewoon vergelijken wat men werkelijk aanbied. En vooral wat men als fabrieksgarantie aanbied, daar ben je het meest zeker van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    waar denk je dat ik mijn geld mee verdien )(.
                    grt,bouk.
                    €1 per gepost bericht op BD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht

Het is niet enkel op de site dat het staat van de 2 jaar garantie maar ook op de bestebon die je via mail ontvangt en eveneens op de factuur die u bij uw pakket ontvangt. Dit was toch zo bij mijn bestellingen.
                      In ieder geval veel fotogenot met uw aankoop.
                      Nikon D200 ;Nikon D90 ; Nikon D800 ; Nikon F4s ; AF-S nikkor 50mm f 1.4G ; AF nikkor Dx 18-55mm ; AF nikkor 35-70mm f 2.8 ; AF nikkor ED 80-200mm f 2.8 ; AF nikkor 70-300mm f 4~5.6 G ; SB900 ; Sb24 ;Manfrotto Tripod MA144

Comment

@geerto: je hebt gelijk, ik weet het. Maar je zegt het zelf al:
                        het is normaal dat hierover discussie is want ook rechtbanken spreken hierover tegenstrijdige uitspraken uit. Dus wie is er juist?? Ik zou niet veel rekenen op de wettelijke bepalingen ...
                        Daar heb je de advocaten voor hé. Om aan de rechters mooi uit te leggen dat met X uit richtlijn Y in de omzetting naar wettekst Z bedoeld is dat... gelet op.... en vonnis / arrest X/zz ...

Ik hoop alleen maar dat Apple eens snel een vette veroordeling krijgt. Je mag trouwens ook geen betalende servicelijn (0900 nummers) gebruiken voor je garantie. philips deed dat jarenlang (weet niet of dat nog zo is, ik koop al jaren geen Philips meer, niet eens een gloeilamp).
                        www.musicinframe.be

Comment

Ik sta voor een belangrijke aankoop: body (Nikon) + lenzen. Ik heb even het één en ander vergeleken. Nu met de 60dagen van Nikon is het volgens mij niet goedkoper om via internet aan te kopen. Ik heb momenteel Grobet (winkel Antwerpen) vergeleken met Kamera Express, topfoto.nu en Digitalstreet.
                          Configuratie: kit D90 + 18-200, Nikkon 17-55 f2.8, Nikkon 85 f1.8 en SB900
                          Kamera Express: 3005
                          Topfoto: 2977
                          Digitalstreet: 2867
                          Grobet: 3162 - 300 van 60dagen = 2862
                          Konijnenberg heb ik nog niet kunnen vergelijken, want ik vind de prijs van de 17-55 niet terug.
                          Panasonic Lumix DMC FZ50 + Nikon D90 18-200, Nikkor 17-55 f/2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KENNETH_R Bekijk bericht
                            Ik sta voor een belangrijke aankoop: body (Nikon) + lenzen. Ik heb even het één en ander vergeleken. Nu met de 60dagen van Nikon is het volgens mij niet goedkoper om via internet aan te kopen. Ik heb momenteel Grobet (winkel Antwerpen) vergeleken met Kamera Express, topfoto.nu en Digitalstreet.
                            Configuratie: kit D90 + 18-200, Nikkon 17-55 f2.8, Nikkon 85 f1.8 en SB900
                            Kamera Express: 3005
                            Topfoto: 2977
                            Digitalstreet: 2867
                            Grobet: 3162 - 300 van 60dagen = 2862
                            Konijnenberg heb ik nog niet kunnen vergelijken, want ik vind de prijs van de 17-55 niet terug.

en bij topfoto of digitalstreet reken je geen 60 dagen korting???
                            Bij Canon werken ze met die acties met het insturen van de codes van de verpakking, dus maakt niet uit bij wie je gekocht hebt. Is dat bij Nikon niet gelijkaardig? Krijg je die korting ook niet elders?
                            www.musicinframe.be

Comment

en bij topfoto of digitalstreet reken je geen 60 dagen korting???
                              Bij Canon werken ze met die acties met het insturen van de codes van de verpakking, dus maakt niet uit bij wie je gekocht hebt. Is dat bij Nikon niet gelijkaardig? Krijg je die korting ook niet elders?
                              Neen, inderdaad daar reken ik geen korting. Is deze actie ook geldig in NL? Dat is mij niet duidelijk. In ieder geval zie ik op de websites in NL nergens melding van die 60dagen actie, terwijl dat bvb bij Grobet wel het geval is.
                              Panasonic Lumix DMC FZ50 + Nikon D90 18-200, Nikkor 17-55 f/2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                                €1 per gepost bericht op BD
                                en in onderhandeling voor meer!
                                grt,bouk.

Comment

Working...
                                X