Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

online toestel kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: online toestel kopen

Oorspronkelijk geplaatst door Nick DS Bekijk bericht
    webwinkels zijn meestal acht goed, cameranu.nl, camera.nl, camera-express.nl.
    Allemaal topwinkels en zeer veel keuze ook in de winkel zelf. Enige nadeel is dat winkels in nederland zijn....als er iets aan is bij aankoop en dergelijke moet je terug naar daar rijden.
    Ik kan me vergissen, maar voor bijvoorbeeld een Nikon body, kan je dat hier in België binnendoen volgens mij. En stel dat het voor een bepaald product toch niet gaat, kan je altijd gewoon terugsturen, zoveel kost dat ook niet. Bij cameranu doen ze kosteloze vervanging, ik weet wel niet zeker of dat ook de verzendkosten dekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc.Reymen Bekijk bericht
      Kleine opmerking: in Nederland is de garantieperiode 1 jaar
      niet volgens de wet op garantie!
      en de Europese wetgeving inzake garantie: ART 17, lid 2 BW7.
      maar daar lopen genoeg draadjes over hier op BD.
      grt,bouk.
      Last edited by bouk; 15 maart 2010, 13:41.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Op de website van Konijnenberg:
        camerabody van Nikon (D700 serie als voorbeeld)
        Garantietermijn NL/BE 12 maand (NL) / 24 maand (BE)
        Prijs in BE: €1869.91 / prijs in NL: €1809.00

Ik spreek me niet uit over de wettelijke kant van de zaak, maar het staat er wel.
        It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Enkel nog maar online gewinkeld bij "foto-express.nl" en zeer tevreden.
          People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
          http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

Comment

Op de website van Konijnenberg:
            camerabody van Nikon (D700 serie als voorbeeld)
            Konijnenberg is slechts de verkoper, niet de fabriek of leverancier.
            dat is vaak het misverstand.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick DS Bekijk bericht
              webwinkels zijn meestal acht goed, cameranu.nl, camera.nl, camera-express.nl.
              Allemaal topwinkels en zeer veel keuze ook in de winkel zelf. Enige nadeel is dat winkels in nederland zijn....als er iets aan is bij aankoop en dergelijke moet je terug naar daar rijden.
              Nietwaar , als je een herstelling onder garantie wil laten uitvoeren bij cameranu moet je klikken op service en de stappen volgen die beschreven staan , eens een schadeformulier ingevuld loopt alles vanzelf,je word goed op de hoogte gehouden via mail niks op aan te merken,verzekerde verzending kilo post(ongeveer 10 euro) en alles komt perfect terug.
              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Kleine opmerking: in Nederland is de garantieperiode 1 jaar, in België 2 jaar. Dat is o.a. de reden waarom de prijzen bij Konijnenberg in NL en B verschillend zijn.

Deze Body van Canon de 50D aangekocht bij cameranu.nl , 2 garantie op het toestel
                http://www.cameranu.nl/artikel/11835..._50D_Body.html

met de nodige factuur die je kan uitprinten.
                Last edited by Bloatenaas; 15 maart 2010, 18:49.
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johaninge Bekijk bericht
                  Zoek hier eens op topfoto, zal je wel iets duidelijk worden

Even alles goed nagaan voor je iets zegt
                  De garantie in België en in andere Europese landen

"In Nederland wordt de periode van 2 jaar niet vernoemd en kan dus langer zijn."
                  Never resist temptation or it could go away...
                  Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Ik heb mijn D700 en grip bij foka.nl gekocht en geen problemen kwa levering en 19 euro transportkosten.
                    Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

Comment

Vorige week bij Cameranu.nl nog een Nikon D90 gekocht. Op zondag via internet een overschrijven gedaan met de bank naar Nederland. € 6,50 verzendingskosten erbij en op donderdagmorgen werd deze netjes verpakt geleverd aan huis door TNT. Gedurende deze vier dagen kan je de situtie van de bestelling volgen op hun site en met de tranfernummer zag je waar de bestelling onderweg was bij TNT. Zeer goede service.
                      Trouwens op bijna alle produkten geven ze 2 jaar garantie.

Betreffende de garantieperiode in Nederland had ik ook nog enkele weken terug gemaild naar Nikon Nederland. Zie mijn vraag in de mail hieronder.

Beste,

Ik had graag eens duidelijk geweten hoeveel jaar er nu uiteindelijk is op een fototoestel (vb Nikon D90 en D300s) bij aankoop in Nederland. Bij de ene winkel zegt men 2 jaar en bij een ander 1 jaar. Alvorens ik er een koop wil ik wel duidelijkheid hebben hieromtrent.

IK weet in België is dit 2 jaar.

Volgens de Europese wetgeving is in ieder europees land de zelfde regel geldig namelijk een verplichte garantie op elektronische toestellen van 2 jaar. Voor meer uitleg verwijs ik je naar de onderstaande link van de Europese consumenten bond.

Met vriendelijke groeten.

Het antwoord op mijn vraag kwam reeds de volgende dag en was het volgende.

Hartelijk dank voor uw mail van 1 feb. betreffende de garantietermijn.

In Nederland is der verschil tussen fabrieksgarantie en wettelijke garantie.
                      Nikon heeft dus te maken met de fabrieksgarantie. Deze moet minimaal 6 maanden zijn. Echter conform de markt geven wij 1 jaar. Daarnaast is er wettelijke garantie. Hier staat geen echte periode voor beschreven in de wet. Over het algemeen is deze inderdaad 2 jaar.
                      Zoals u ook kunt lezen op de door u aangegeven website is de verkoper hier verantwoordelijk voor. Uw verkoper mag u nooit doorverwijzen naar een importeur maar moet dit zelf met u oplossen. Immers, u heeft met hem een zaak gesloten.

In Nederland hebben we een vergelijkbare site: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_adv...jke_apparatuur

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik met vriendelijke groet,
                      Jaap Scholtmeijer
                      Coordinator Customer Support

Nikon Netherlands
                      Branch Office of Nikon GmbH
                      New Yorkstraat 66
                      NL- 1175 RD Lijnden
                      Tel.: +31(0)20-4498131
                      Fax: +31(0)20-4498199
                      E-mail: jaap.scholtmeijer@nikon.nl
                      Internet: www.nikon.nl
                      Nikon D200 ;Nikon D90 ; Nikon D800 ; Nikon F4s ; AF-S nikkor 50mm f 1.4G ; AF nikkor Dx 18-55mm ; AF nikkor 35-70mm f 2.8 ; AF nikkor ED 80-200mm f 2.8 ; AF nikkor 70-300mm f 4~5.6 G ; SB900 ; Sb24 ;Manfrotto Tripod MA144

Comment

Ah bon, 't is dus de verkoper die de extra garantie geeft? Da's wel goed om weten... Zeker als het gaat om een verkoper, waarvan je niet zeker bent dat die er over 1 jaar nog is...

Comment

Heb al bij cameranu.nl (nikon body + lenzen) en bij konijnenberg.be (lens) gekocht. Bij beide vlotte levering. Nog geen problemen ondervonden.
                          Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
                          http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

Comment

die uitleg van die verkopersgarantie is niet helemaal 100% correct.

6 maand is idd. de 'fabrieksgarantie'. De verkoper is 2 jaar garantie verschuldigd, maar na 6 maand is het aan de koper om aan te tonen dat het gebrek niet door bvb. intensief gebruik komt maar door slechte goederen / exemplaar. Dus die verkopersgarantie van 1 jaar houdt eigenlijk in dat in de periode van 6 maand tot 1 jaar de verkoper zich ertoe verbindt om zonder dat jij het moet bewijzen toch garantie te geven. En toch zijn ze 2 jaar verplicht... als jij het kan aantonen. Da's dus weer zo'n mooi compromis tussen belangen klant / verkoper / fabrikant.

Nog een voorkomend probleem is dat men naar de BUITENLANDSE fabrikant verwijst (denk dan bvb. aan de Apple garantie). maakt niet uit: de importeur heeft dezelfde verantwoordelijkheid als de fabrikant. Maar weerom: de koper heeft na 6 maand de bewijslast.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              die uitleg van die verkopersgarantie is niet helemaal 100% correct.

6 maand is idd. de 'fabrieksgarantie'. De verkoper is 2 jaar garantie verschuldigd, maar na 6 maand is het aan de koper om aan te tonen dat het gebrek niet door bvb. intensief gebruik komt maar door slechte goederen / exemplaar. Dus die verkopersgarantie van 1 jaar houdt eigenlijk in dat in de periode van 6 maand tot 1 jaar de verkoper zich ertoe verbindt om zonder dat jij het moet bewijzen toch garantie te geven. En toch zijn ze 2 jaar verplicht... als jij het kan aantonen. Da's dus weer zo'n mooi compromis tussen belangen klant / verkoper / fabrikant.

Nog een voorkomend probleem is dat men naar de BUITENLANDSE fabrikant verwijst (denk dan bvb. aan de Apple garantie). maakt niet uit: de importeur heeft dezelfde verantwoordelijkheid als de fabrikant. Maar weerom: de koper heeft na 6 maand de bewijslast.

Het is heel simpel, twee jaren waarborg is twee jaren waarborg.

En indien de fabrikant of importeur moeilijk doet of een slechte afwikkeling heeft van de garantieproblemen dat zal de wederverkoper die goederen niet meer in zijn assortiment opnemen.

Dat is o.a. de reden dat wij met Sigma gestopt zijn.
                              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                                Ik heb vrij veel ervaring op de vlak (dan sta ik wel aan de kant van de fabriek ) maar wel in een andere branche. Wat hierboven is vrij correct en bondig omschreven. Het enige waar de wetgeving onduidelijk over is, is over internetverkoop. Klant zit in Belgie en koopt in Nederland over het internet: Welke wetgeving is van toepassing? Recente processen wijzen uit dat het leveringsadres hierbij bepalend is en dus de Belgische wetgeving van toepassing is. Het is dus niet de klant die in Nederland koopt maar de verkoper die in Belgie verkoopt! Meestal is dat niet belangrijk omdat de fabrieksgaranties meestal de minimale wettelijke garanties overstijgen. Maar soms zit het hem in de komma's. Daarbovenop is het de vraag of een 5000 euro dure camera voor proffesioneel gebruik nog onder de 'consumers' (verbruikers)wetgeving valt of wel onder Business to Business wetgeving waarbij de garantie gewoon is wat men afspreekt bij verkoop. Dit kan zelfs 1 dag zijn.

-------------------------

Maar goed ik kwam naar deze topic om online shops te bespreken. Intussen heb ik ook wat buitenlandse shops bekenen. En zelfs prijzen in de VS en de UK met de lage dollar en Pond doorsnuisterd. Het valt me hierbij op dat de Benelux wel absolut de laagste zijn.

Comment

Working...
                                X