Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300S of wachten op opvolger (D400?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D300S of wachten op opvolger (D400?)

Ik ben eruit en zou me graag een Nikon D300S met 16-85 mm Nikkor lens willen aanschaffen. Echter na Googelen op Nikon D400 las ik op het internet verschillende artikelen over de mogelijk opvolger Nikon D400, dit waren al artikels gepost in 2008 en 2009. Dus vermoedelijk denk ik persoonlijk dat deze opvolger en vrij snel zal aankomen? Is het dan nog de moeite om nu nog een D300S te kopen volgens jullie?
    www.wimbylphotography.com
    https://500px.com/wimbyl
    https://www.flickr.com/photos/wimbyl/

Re: Nikon D300S of wachten op opvolger (D400?)

Je kan blijven wachten, er komt altijd wel wat nieuws uit, of het zit wel in de 'pipe line' ...

Comment

Volgens mij zal eerste de D4 uitkomen, en pas dan de D400. Je hebt dus nog wel even, aangezien de D4 logisch gezien pas zou uitkomen in de zomer van 2011.

Comment

Kopen die handel
        Je kan inderdaad blijven wachten tot de opvolger er komt maar zo maak je uiteraard geen foto. De D300s is een prachtig toestel waar je veel plezier aan zal beleven dus ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimken84 Bekijk bericht
          Ik ben eruit en zou me graag een Nikon D300S met 16-85 mm Nikkor lens willen aanschaffen. Echter na Googelen op Nikon D400 las ik op het internet verschillende artikelen over de mogelijk opvolger Nikon D400, dit waren al artikels gepost in 2008 en 2009. Dus vermoedelijk denk ik persoonlijk dat deze opvolger en vrij snel zal aankomen? Is het dan nog de moeite om nu nog een D300S te kopen volgens jullie?
          Ik heb mijn D700 al bijna een jaar en toen al was er sprake van een nieuw model (D700) binnen de paar weken/maanden...
          Er is *altijd* een nieuw model in de toekomst en zij die de exacte datums kennen zeggen het toch niet . M.a.w. je kan eeuwig blijven wachten.

C.

Comment

Maar de opvolger zal hoogst waarschijnlijk een 16 Mpixel camera worden, wat ik mij afvraag, zijn de megapixels dan echt zo belangrijk aan het worden?
            www.wimbylphotography.com
            https://500px.com/wimbyl
            https://www.flickr.com/photos/wimbyl/

Comment

Op die vraag kan maar een iemand antwoord geven: jijzelf. Zijn die extra MP's voor JOU belangrijk of niet? Vergeet niet dat meer MP's ook een computer met wat meer "oomph" vereisen om vlot bewerkbaar te kunnen blijven.

Mijn oordeel? Koop die D300s, je zal er echt geen spijt van hebben.
              (dat MP's in feite niet zo gek veel uitmaken heeft Canon duidelijk laten voelen bij de overgang van G10 naar G11 ook)

Comment

Ik heb me net een D300s gekocht en kom van een D70.
                Wat een gigantisch verschil.
                Ik heb ook niet gewacht op de D400. dit is al zo'n wereld van verschil met m'n D70.
                Ik heb er geen moment aan getwijfeld om te wachten. Je zult er een enorme stap voorwaarts mee maken.

Mijn D70 heeft altijd kinderziektes gehad.
                Ik koop daarom liever een toestel dat al een tijdje op de markt is en dat zijn prestaties al bewezen heeft dan te wachten op een nieuwe en dat zich nog moet bewijzen.
                https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Het is voor't moment heel stillekes bij Nikon wat nieuwe dslr toestellen betreft...

Stilte voor de storm???
                  Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                    Het is voor't moment heel stillekes bij Nikon wat nieuwe dslr toestellen betreft...

Stilte voor de storm???
                    Ja, de eerste reviews van de D3s zijn nog nat.....en maar klagen dat de modellen tegenwoordig zo snel worden vervangen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb deze combinatie nu 9 maanden in bezit (D300s + 16-85 en 50 1.4) en het is een hele mooie combinatie, VR werkt prima, foto's zijn haarscherp en bereik 16-85 op D300s is ruim (24 - 127 FX equivalent), maw voor de prijs vind ik dit echt een super combinatie, en kan die alleen maar aanraden. Lichtgevoeligheid heb ik nog niet echt gemist, hogere ISO's zijn geen groot probleem en VR doet ook prima werk voor stilstaande beelden.

Zit nu zelf ook op de twijfel, sta op punt een 2e toestel aan te kopen (mijn vrouw fotografeert graag mee op reportages) en ik had gedacht aan een D700 + 70-200 maar overal hoor je geruchten over een nieuwe D700s en D700x maar deze zal zeker weer duurder zijn, dus ook nog even afwachten ?

En om nog even op het topic terug te komen, ik ben zodanig tevreden van mijn D300s dat ik ook overweeg om een 2e D300s aan te kopen met eventueel lichtgevoelig glas.

Maar ik heb het gevoel dat, als ik vandaag beslis dat er morgen een D700x of D400 uitkomt...
                      www.davidbarbe.be

Comment

Ik verwacht dat je (na de D300s) kunt wachten tot de kippen tanden krijgen...........
                        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Zat ook te wachten maar heb uiteindelijk een tweede D300 (tweedehands)bij gekocht. Houd ook nog steeds één D200 als backup.

Wou voor de D700 gaan maar wil m'n bereik niet opgeven, bovendien best tevreden met D300

En die 60 dagen actie eerst de prijs 10 % opslaan en dan korting geven om uiteindelijk op het oorspronkelijk bedrag van VOOR de actie uit te komen, ja zeg
                          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbar Bekijk bericht
                            Maar ik heb het gevoel dat, als ik vandaag beslis dat er morgen een D700x of D400 uitkomt...
                            Beslis aub vandaag. Dan kan ik morgen m'n D400 bestellen

Comment

de d300s staat niet meer te koop bij fotokonijn...

Comment

Working...
                              X