Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP!!! ERR99 Canon EOS 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HELP!!! ERR99 Canon EOS 300D

Ik heb sinds vandaag een 300D. Heb 20 foto's gemaakt en dan ineens err99 . In de handleiding staat verwijder batterij en plaats opnieuw heb ik gedaan maar kan nog steeds geen foto's nemen. Ik heb de indruk dat het fout gaat bij het opslaan van de beelden. Heb de handleiding al volledig gelezen maar vind niets . Ik hoop dat het iets stoms is waar ik over gekeken heb. Graag u hulp aub.

Groeten,
    Kristof

welk objectief gebruik je kristof? een juiste CF kaart ?

mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Originally posted by Z900
      welk objectief gebruik je kristof? een juiste CF kaart ?

mvg,
      Ik gebruik de kit lens 18-55mm.
      Ik heb de cf kaar van mijn vorige camera 128mb en een nieuwe van 256mb. Heb ze ondertussen al eens geformateerd maar helpt niets.

Groeten,
      Kristof

Comment

Ook al eens gekeken in het dpreview EOS 300D forum ? Geef daar eens een zoekopdracht"err 99" en "error 99".

Ludovic
        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
        BD0118BE

Comment

Hallo kristof_dc,

Die err99 wijst normaal op een lensfout ...
          Je kan de contacten van de lens eens reinigen en kijken of dat helpt.
          Zit het objectief wel goed vast in de vatting? Soms kan het per ongeluk wat draaien aan het objectief de contacten niet optimaal maken.

Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Alvast bedankt voor de hulp en tips, maar het probleem is nog niet van de baan.

Ik heb de lens al enkele malen op en af gedaan en denk wel dat die goed zit, de autofocus doet het trouwens ook nog. Ik zie de spiegel ook nog klappen en dan gaat het fout...

Groeten,
            Kristof

Comment

Originally posted by kristof_dc
              Alvast bedankt voor de hulp en tips, maar het probleem is nog niet van de baan.

Ik heb de lens al enkele malen op en af gedaan en denk wel dat die goed zit, de autofocus doet het trouwens ook nog. Ik zie de spiegel ook nog klappen en dan gaat het fout...

Groeten,
              Kristof
              Zelfde heb ik ook gehad, toen bleek toch dat de contactjes van de lens 'vuil' waren.. .ff met een doekje erover heeft bij mij geholpen..
              Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Error 99 komt ook bij veel Sigma lensen voor.
                Kijk maar op: http://www.sigma-foto.de/kompatibel_canon.html
                Gr Motordigitaal
                www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Comment

Originally posted by motordigitaal
                  Error 99 komt ook bij veel Sigma lensen voor.
                  Kijk maar op: http://www.sigma-foto.de/kompatibel_canon.html

Dat is zo voor Sigma lenzen van vóór 2001. De nieuwste zouden hier geen last van mogen hebben.

Voor alle duidelijkheid, in de 300D kit van Kristof zit er wel een Canon objectief.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

@ Mauske dank u voor de tip, maar ook dit helpt niet .

Ik ga straks terug naar de winkel, en laat jullie nog wel iets weten al zal dit niet voor zondag avond zijn.

Merci allemaal,
                    Kristof

Comment

Ik heb sinds enkele weken ook last van de befaamde "err99" op de 1d in combo met de 70-200.
                      Even de camera af en aan zetten lukt meestal, maar echt wegblijven doet de error niet. Heb tot nogtoe alles geprobeerd... meest voorkomende oorzaken zijn idd vuile contacten en batterijprobleem.
                      Luc

Comment

Originally posted by clash
                        meest voorkomende oorzaken zijn idd vuile contacten en batterijprobleem.
                        doet me denken ... je hebt de batterij toch nogeens zelf opgeladen ? diegene die bij mij bijgeleverd was het maar een minimale charge
                        --
                        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ik ben dus teruggegaan naar photohall op de keiserlei in antwerpen, daar mijn probleem uitgelegd. Ze hebben eerst zelf nog wat geprobeerd dan maar naar canon gebeld maar daar kon men ook niet helpen.
                          Men wou mij terug betalen maar ik moest naar knokke dit weekend en heb dan gevraagd of ze mij daar geen nieuwe body konden geven. Was geen probleem ze hadden direkt naar knokke gebeld en daar werd een nieuwe body voor mij opzijgelegd.
                          Dus heb nu een nieuwe body die helemaal geen problemen geeft. Het probleem lag dus niet echt bij de lens.
                          Wat het probleem nu juist was dat wist niemand.

Groeten,
                          Kristof

Comment

Working...
                          X