Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Camera?

Hallo,

ik zou graag een fototoestel kopen. Het probleem is dat ik hier niet veel kennis van heb. Mijn budget ligt rond 150-250 euro. Als ik nu naar de mogelijkheden kijk lijken al deze fototoestelletjes zeer sterk op elkaar en weet ik niet welke de juiste keuze is. Ik zou graag werken met scherpte-diepte, iets meer artistiekere foto's dus. Heb ik hier een fototoestel met lens voor nodig?

Alvast bedankt

- Goulash

Re: Welke Camera?

Het probleem is dat je met jouw budget eerder in het "compact"-gamma zit. Daar zijn uitstekende toestelletjes bij, daar niet van, alleen is, omwille van de kleine sensor, weinig spel met de scherpte-diepte mogelijk, tenzij je extreem veel scherpte wil.
    Ik vrees dat je je budget misschien lichtjes moet verhogen, en dan op zoek moet gaan naar een dSLR zoals b.v. een EOS 350D met de goedkope maar zeer leuke 50mm f/1.8 lens (de z.g. "fantastic plastic"). Da's mijn idee om zo goedkoop mogelijk met DoF te willen spelen, maar wellicht zijn er nog creatieve geesten met andere voorstellen?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Re: Welke Camera?

Goed advies van lesC Maar dat budget moet dan wel iets omhoog.
      Of een tweedehands 10 of 20D? Ik heb mijn Canon 10D voor 100 Eurie tweedehands gekocht. Zo'n Canon 50mm 1.8 kost nieuw 90 euro. Dan heb je een heel leuk setje om met scherpte diepte te spelen Vergeet niet een CF kaartje (snel 30 euro)
      Maar als je zoekt op marktplaats kun je voor 250 euro aan de slag.
      Van Nikon en andere merken weet ik helaas niet zoveel.

Comment

Working...
      X