Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft canon 7D en 24-105 F4 ? (en wil een half uurtje tijd voor mij vrijmake)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wie heeft canon 7D en 24-105 F4 ? (en wil een half uurtje tijd voor mij vrijmake)

Hey,

Ik heb een 7D en enkele lenzen waaronder de 24-105 en de 24-70
    En ik gebruik de 24-105 het meeste. Die lens staat er bij mij 70% van de tijd op. Ik vind het een ideale "wandellens" door het geringe gewicht, met een voor mij althans perfect bereik en een 4,3x zoom.

Ik heb nooit de uitleg van sommigen gesnapt "Het ideale bereik", wat is het ideale bereik ??? Dat is toch voor iedereen anders ?

17-55 op cropp en 24-105 op FF, waarom zou je een 24-105 niet op cropp gebruiken.
    Het verschil tussen 17 en 24 is enkele stappen achteruit zetten, maar het verschil tussen 55 en 105 is bijna de helft.
    De 17-55 heeft trouwens ook "maar" 3,2x zoom, ok deze heeft dan wel f2,8 tegenover f4.

Maar soit, zoals je schrijft heb je al een 17-40, 28-70 en 70-200, dus waarom extra geld uitgeven voor een lens in hetzelfde bereik ?

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Re: wie heeft canon 7D en 24-105 F4 ? (en wil een half uurtje tijd voor mij vrijmake)

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Het verschil tussen 17 en 24 is enkele stappen achteruit zetten, maar het verschil tussen 55 en 105 is bijna de helft.
      De 17-55 heeft trouwens ook "maar" 3,2x zoom, ok deze heeft dan wel f2,8 tegenover f4
      Ik heb ook een 7D + 24-105, de lens heb ik al enkele jaren maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om hem van de hand te doen.
      Bij de aankoop van de lens was mijn redenering dezelfde als die van Sieg. Enkele stappen achteruit tov de helft minder zoom. Ik heb ondertussen de 10-22 bijgekocht en als ik op stap ben met de combinaties 7D + 24-105 en 50D + 10-22 dan gebruik ik 80% van de tijd de 24-105.
      Het hangt allemaal af van wat je ermee wilt gaan doen en, helaas, de grootte van het budget...

Comment

... Het verschil tussen 17 en 24 is enkele stappen achteruit zetten, ...
        Ik hoor dat altijd graag zeggen, je kan zeker niet steeds die stappen achteruit doen, zeker niet als je in een stad rondloopt en een gebouw wil fotograferen,
        het zijn wel meer dan enkele stappen. Ik miste toch zeer dikwijls groothoek op de combi 30D/24-105.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Ik hoor dat altijd graag zeggen, je kan zeker niet steeds die stappen achteruit doen, zeker niet als je in een stad rondloopt en een gebouw wil fotograferen,
          het zijn wel meer dan enkele stappen. Ik miste toch zeer dikwijls groothoek op de combi 30D/24-105.
          Ja inderdaad, maar daar staat ook tegenover dat je evenveel keer gewenst had dat je meer tele had.

grts
          Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr wax Bekijk bericht
            Ik heb ook een 7D + 24-105, de lens heb ik al enkele jaren maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om hem van de hand te doen.
            Bij de aankoop van de lens was mijn redenering dezelfde als die van Sieg. Enkele stappen achteruit tov de helft minder zoom. ...
            U bedoelt waarschijnlijk; de helft minder tele (is niet hetzelfde als zoom)

grts
            Sieg

Comment

Ja inderdaad, maar daar staat ook tegenover dat je evenveel keer gewenst had dat je meer tele had.

grts
              Sieg
              Wel in mijn geval zeker niet. Maar zou voor sommige mensen wel kunnen natuurlijk.

Comment

Dat is nogal héél kort door de bocht hé. Ten eerste hangt het compleet af van de afstand tot je onderwerp. In vele gevallen geraakt je met 24mm nog niet aan de beeldhoek van 17mm door honderden stappen achteruit te zetten, maar dat geld ook voor 55 en 105mm

ik heb nooit dat "paar stappen achteruit of vooruit" principe gesnapt, het klopt langs geen kanten... (voor mijn foto's dan toch niet, misschien voor anderen wel)

Ik snap wel dat het opgaat bij bvb een onderwerp op 2 meter afstand, maar dan kan je zowel met 24mm achteruit stappen, als met 55mm vooruit stappen om de gewenste foto te krijgen
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  ik heb nooit dat "paar stappen achteruit of vooruit" principe gesnapt, het klopt langs geen kanten... (voor mijn foto's dan toch niet, misschien voor anderen wel)
                  Mee eens. Uiteindelijk verandert je beeldhoek bij gebruik van verschillende brandpuntsafstanden en dat is feitelijk nooit op te vangen door dichterbij/ verder weg te gaan staan... En vooral voor groothoekshots maakt dit nu juist nogal wat verschil...
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Iedereen moet toch voor zichzelf uitmaken welke brandpuntsafstanden de voorkeur krijgen voor zijn type van fotografie?

Heb even opgezocht: zowel Canon, Nikon, Pentax, Tokina hebben zoomlenzen gehad in het analoge tijdperk (en sommige zelfs nu nog) met een range van 50-135mm of 50-150mm (ook eentje van 35-105mm).
                    Dan is een zoom range van 38-170mm beeldhoek toch nog zo gek niet?
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

Comment

niemand met die combinatie die een half uurtje wil vrijmaken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Ik heb een soort gelijke combinatie gehad en vond dat helemaal niks. Het 'normale' gebruiksgebied zit in beide lenzen en je moet steeds wisselen. Ik heb ooit de 24-xxx mm lens vervangen door een 17-55 en dat wordt dan je standaard lens en de Sigma 10-20 ging veel minder gebruiken alleen voor de extremen. Dit geheel gecombineerd met een 80-200.
                        Zelfde gevoel

24mm is nog te doen als wandellens (als je een UWA bijhebt), maar als TS breder wil dan z'n 28mm koopt hij beter ineens iets vanaf 15-18 mm

Mijn stokoude 24-85 is onverwoestbaar, ik heb ze naast de 24-105 geprobeerd, een mooie lens maar ik zie momenteel geen reden om over te schakelen
                        Dan koop ik liever een EF-S 17-55 2.8 of de nieuwe EF-S 15-85

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markymark Bekijk bericht
                          niemand met die combinatie die een half uurtje wil vrijmaken ?
                          Toch wel

Ik woon in Lede en heb de 7D + 24-105 F lens en wil je wel uit de nood helpen.
                          Stuur maar info via PM.

Comment

Working...
                          X