Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 - Verlichting scherpstelpunt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D700 - Verlichting scherpstelpunt

Ik Fotografeer veel op party's waar het pikkedonker is, daarbij de mensen die ik fotografeer staan dus meestal/altijd aan de pikkedonkere kant, met veel achtergrond licht.

Het probleem wat telkens terug komt bij deze situatie is dat de "verlichting scherpstelpunt" dan wel/dan niet werkt, en meestal is het niet.
    Of ik deze nu op automatisch, ON of OF zet.
    Probeer ik het thuis uit en zet ik deze op OF dan zal het toch ooit wel doen, Heel lastig.

Ik heb veel ervaring met deze manier van fotografie, maar dit probleem komt steeds terug.
    Ook eerst met m'n D300, Met of zonder externe flitser.

Wie heeft de oplossing?

Re: D700 - Verlichting scherpstelpunt

Welke scherpstelinstelling gebruik je?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

als het hetzelfde is als bij Canon dan zal je scherpstelpunt niet oplichten bij continue AF (AF-c bij Nikon denk ik).
      Misschien ligt het daaraan? Kijk ook eens of je flitser de AF assist beam uitstuurt tijdens het scherpstellen?
      5DmkIII en wat glas

Comment

je kan deze instelling op aan, af of automatisch zetten, zet ze op af.
        Even zoeken in de menu.

Comment

Net getest: AF-punt licht op in AF S en AF C en bij 1 punt, meer punten(de middelste stand van het knopje), maar niet bij alle punten en geeft hier ook geen scherpstelpunt aan in de genomen foto. Bij alle punten licht ook het grid niet op in de zoeker.

Ik heb weleens in die laatste stand meerdere scherpstelpunten op de foto zichtbaar gehad op de foto, maar dit kan ook op de D300 geweest zijn.

PS krijg je wel een scherpstel bevestiging.
          Last edited by hjanssen; 9 maart 2010, 11:23.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
            je kan deze instelling op aan, af of automatisch zetten, zet ze op af.
            Even zoeken in de menu.
            Wat ik al zij, Als deze op AF staat kan deze het alsnog doen.
            Daarbij staat hij op S.
            Op C zal deze niet werken.

Comment

Het gaat me om het oplichten van het hulplampje terwijl je focust, maw het focus hulpverlichting lampje.
              Deze werkt alleen in de AF-S stand, Tenminste, zo hoort het.
              Je kunt deze in het menu aanpassen, op (standaard) Auto, On of Of.

Maar dat is het probleem, Net als nu, hier thuis, gefocust op een pikkedonker plekje, en je zet deze hulpverlichting op OF, dat kan deze alsnog oplichten.
              Sta ik dadelijk in een donkere party tent en zet ik deze op ON, kan het (meestal) niet oplichten???
              Terwijl dan heb ik het nodig!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie Bekijk bericht
                Het gaat me om het oplichten van het hulplampje terwijl je focust, maw het focus hulpverlichting lampje.
                Deze werkt alleen in de AF-S stand, Tenminste, zo hoort het.
                Je kunt deze in het menu aanpassen, op (standaard) Auto, On of Of.

Maar dat is het probleem, Net als nu, hier thuis, gefocust op een pikkedonker plekje, en je zet deze hulpverlichting op OF, dat kan deze alsnog oplichten.
                Sta ik dadelijk in een donkere party tent en zet ik deze op ON, kan het (meestal) niet oplichten???
                Terwijl dan heb ik het nodig!!!
                Zou het niet kunnen omdat je camera te veel strooilicht van de spots ofzo detecteert?
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Zou het niet kunnen omdat je camera te veel strooilicht van de spots ofzo detecteert?
                  Daar zit ik eigenlijk ook aan te denken, Veel harde spotlights recht in je Cam, vooral of juist met de 50 mm, maar ik wil zekerheid.

Daarbij... Dan moet het gewoon thuis, zonder spots, het gewoon doen, maar nee, niet altijd.

Ervaringen?

Nogmaals, waarom licht deze ook op in OF stand?
                  Last edited by sjonnie; 9 maart 2010, 12:35.

Comment

kan zijn. Volgens mij werken de AF punten van een 7D zoals die van nikon (lcd scherm ipv matglas met vaste AF punten)
                    bij fel licht zie ik mijn AF punten ook niet oplichten, bij minder licht wel
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Daarbij... Dan moet het gewoon thuis, zonder spots, het gewoon doen, maar nee, niet altijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        kan zijn. Volgens mij werken de AF punten van een 7D zoals die van nikon (lcd scherm ipv matglas met vaste AF punten)
                        bij fel licht zie ik mijn AF punten ook niet oplichten, bij minder licht wel
                        Het gaat over de hulpverlichting bij focussen, niet over de focuspunten die je door de zoeker ziet. (als ik het goed begrepen heb toch )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
                          Het gaat over de hulpverlichting bij focussen, niet over de focuspunten die je door de zoeker ziet. (als ik het goed begrepen heb toch )
                          Juist!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
                            ach zo my mistake
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie Bekijk bericht
                              Nu gooi je het over een heel andere boeg: hulp verlichting AF is wat anders als de focus punt verlichting, dat is mi het rood oplichten van het af punt.

Comment

Working...
                              X