Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

concrete vraag 500D vs 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: concrete vraag 500D vs 450D

@ doudeke

bij aankoop van mijn 500D werd er door de verkoper beweerd dat dit bij CANON de top is bij de "amateur-spiegelreflexcamera's".
    1000d wordt als instap beschouwd, dan de 450d en als laatste (beste?) de 500d.
    Ondertussen heb je dan ook nog de 550d...

groeten, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkke1 Bekijk bericht
      @hostamill

Welk glas ga ik erop zetten? Ik heb hier op BD al veel gelezen en wat ik er aanvankelijk op ga zetten noemen de meesten hier een prullens. Ik ga er namelijk een Canon 18-200IS bijkopen. Waarom? Ik ga regelmatig wandelen in groep en mijzelf kennende, zal het in het begin al lastig genoeg zijn om de instellingen op tijd te wijzigen, laat staan nog een lens te moeten wisselen (als beginner).

En zeggen dat ik dit soort discussies nu net wilde voorkomen door een concrete vraag te stellen

Groetjes
      Ik vind een 500D +18-200 IS geen gekke keus voor een beginner.
      Prima om ervaring op te doen en al doende kom je erachter wat met dat ding kan en wat minder kan. (met dat ding bedoel ik de lens)
      Qua beeldkwaliteit moet je er geen te hoge verwachtingen van hebben, maar, hoewel de reviews niet juichend zijn, is het desondanks 1 van de betere superzooms.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkke1 Bekijk bericht
        @hostamill

En zeggen dat ik dit soort discussies nu net wilde voorkomen door een concrete vraag te stellen
        Je hebt gelijk: ik was de factor budget uit het oog verloren.

Wat ik alleen maar wou zeggen: ik meen dat de kwaliteit van de lenzen meer invloed zal hebben dan de body die je gebruikt.
        Als je inderdaag begint met één superzoom, kan je daarna sparen voor een kwaliteitslens in het bereik dat je het meest gebruikt. Als je de foto's die je tot hiertoe maakte eens doorloopt, zie je vrij snel wat je het meest fotografeert. Mensen? Landschappen ?
        Een voorbeeld: de meeste foto's die ik zelf neem, zijn macro's en "portretten" van mensen en vooral planten. Hiervoor heb ik me een goede 100 mm macro en een 50 mm f1.8 aangeschaft. Die komen op een tweedhands 350D. De resultaten zijn veel beter dan ik met één enkele doorsnee lens zou kunnen bereiken op een 500D.

Groet,

Rob
        Canon 550D; TokTok, TamTam

Comment

Nu heb ik eindelijk beslist (500D met 18-200IS),dus stuurde ik een mailtje naar foto Rubens met de vraag of deze camera op voorraad was. Ik heb net gezien dat ze geantwoord hebben dat de camera niet meer leverbaar is omdat de opvolger eraan komt ....

Bij Foto Konijnenberg staat de voorraadstatus ook op "geen voorraad". Straks Konijnenberg eens bellen of zij hem nog kunnen bestellen en anders zal het een online-bestelling worden bij Kamera-Express. Zij hebben hem nog wel op voorraad. Ik sta echter wat wantrouwig tov een camera te laten verzenden. Ik lees vooral positieve verhalen, maar er kan altijd iets misgaan.

Groetjes

Comment

Bij CameraNu.nl kan je hem ook bestellen normaal. Altijd zeer correcte levering gehad daar! Ook mijn 500D komt van daar en werd verstuurd. Geen problemen mee hoor! De 500D is echt een prachttoestel en zijn meerwaarde tov een 450D zeker waard!

Het scherm is inderdaad lekker bruikbaar en detailrijk, maar er is nog zoveel meer he. De extra megapixels, zorgen dat je voor een afdruk van formaat X nog altijd iets meer kan bijsnijden zonder kwaliteitsverlies!

Zelf zou ik nu eerder voor een 550D gaan (moest ik in jouw schoenen staan), omdat die zijn lichtmeting en focussysteem een stuk beter is! Die heeft deze geërfd van de 7D, wat in mijn ogen momenteel een super toestel is (die 7D) waar je alle kanten mee uit kan. Natuurlijk is de body wel dubbel zo duur ook...

Comment

Om jullie nog even op de hoogte te houden: ik ben toch maar weer van gedachten veranderd:-)

Mijn bestelling is dit weekend bij cameranu.nl geplaatst. Ik ben toch terug terechtgekomen bij mijn allereerste keuze van een paar maand geleden. 'T is uiteindelijk toch een 450D geworden met 2 kitlenzen (18-55IS en 55-250IS). Ik wacht met spanning op de levering.

Groetjes,

Comment

Ik heb een 5OOd, en ben er tevreden van. Inderdaad, op het schermpje heb je meer pixels, die uitmaken of je foto al dan niet scherp is. De filmfunctie moet je aanzien als een extra optie. Ooit kom je in een situatie terecht waarin je iets wil filmen, en dat kan je met de 500d. nadeel is het scherpstellen bij filmen.
                Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PietT Bekijk bericht
                  Ik heb een 5OOd, en ben er tevreden van. Inderdaad, op het schermpje heb je meer pixels, die uitmaken of je foto al dan niet scherp is.
                  Een scherm is 100% irrelevant voor de foto.

Comment

De camera is donderdag geleverd. Ik heb hem vorige week zaterdag besteld en zondag betaald. Woensdag kreeg ik van cameranu.nl de melding dat het geld was toegekomen. Ze hebben mij ook het trackingnummer van TNT doorgegeven en donderdagvoormiddag werd de camera al geleverd.

Spijtig genoeg heb ik nog maar weinig tijd gehad om de camera te (leren) gebruiken. Ik heb vandaag wel het grootste deel van de handleiding gelezen, dus ik weet al waar de knopjes voor dienen. Nu de praktijk nog:-)

Comment

Working...
                    X