Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus E520

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • olympus E520

    Is er een groot verschil of verschil tussen olympus E420 en E520 de E420 is intussen uit de markt

  • #2
    Re: olympus E520

    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    Is er een groot verschil of verschil tussen olympus E420 en E520 de E420 is intussen uit de markt
    weet niet of de E420 al beeldstabilisatie had Koen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: olympus E520

      Koen, de E420 heeft idd geen sensorstabilisatie en werkt op een ander type battery

      http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=oly_e42 0%2Coly_e520&show=all
      enkele grote Nikons , enkele kleine Oly's

      Comment


      • #4
        Re: olympus E520

        Verschillen
        E-520
        IS (Beeld stabelisatie)
        Groter formaat beter in de hand
        Opvolger is de E-620, wil bedoelen dat de E-520 niet meer gemaakt word
        Live View

        E420
        Geen IS
        Kleiner formaat dus lastiger met grote handen te hanteren
        Opvolger is de E-450, wil bedoelen dat de E-420 niet meer gemaakt word
        Geen live view

        Meer detail over de verschillen hier

        Zelf schiet ik nog met de E-510 de voorloper van de E-520
        Ben er heel tevreden van, mooie kleuren en prima kitlenzen.

        Comment


        • #5
          Re: olympus E520

          Johnny,
          mijn 420 heeft wel live view hoor, maar je moet er je wel niet te veel van voorstellen.
          Is wel klein van formaat maar dat voor mij de reden van aanschaf.

          mvg
          Jean

          Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
          Verschillen
          E-520
          IS (Beeld stabelisatie)
          Groter formaat beter in de hand
          Opvolger is de E-620, wil bedoelen dat de E-520 niet meer gemaakt word
          Live View

          E420
          Geen IS
          Kleiner formaat dus lastiger met grote handen te hanteren
          Opvolger is de E-450, wil bedoelen dat de E-420 niet meer gemaakt word
          Geen live view

          Meer detail over de verschillen hier

          Zelf schiet ik nog met de E-510 de voorloper van de E-520
          Ben er heel tevreden van, mooie kleuren en prima kitlenzen.
          35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

          Comment


          • #6
            Re: olympus E520

            Re: olympus E520

            --------------------------------------------------------------------------------
            Verschillen
            E-520
            IS (Beeld stabelisatie)
            Groter formaat beter in de hand
            Opvolger is de E-620, wil bedoelen dat de E-520 niet meer gemaakt word
            Live View


            maar ik denk dat de E520 wel nog gemaakt word , ik heb verleden week er één bestel bij kamera express en heb hem ook al gekregen en hij staat nog op hun site
            bij de E520 heb je nu stabilisatie en draaibare view voor amper 30 euro meer dan de E420, kost maar 329 met lens , de 450 heeft geen draaibare view en kost 40 euro meer
            Last edited by koen1950; 7 maart 2010, 17:55.

            Comment


            • #7
              Re: olympus E520

              Ik weet niet waar jij de info vandaan hebt hoor. Kijk gewoon op de site van Olympus. De E 520 wordt uiteraard nog gemaakt en de stabilisatie heeft ie altijd gehad. Wat je bedoelt met draaibare view weet ik niet zeker, maar als je wil zeggen dat je de display kan kantelen heb je het mis. Dan moet je naar de E 620.

              Comment


              • #8
                Re: olympus E520

                wordt een beetje verwarrend hoor, nu de E 620 er bij wordt gehaald.
                zie eerste vraag van TS.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: olympus E520

                  [QUOTE=jee;2591620]Ik weet niet waar jij de info vandaan hebt hoor. Kijk gewoon op de site van Olympus. De E 520 wordt uiteraard nog gemaakt en de stabilisatie heeft ie altijd gehad. Wat je bedoelt met draaibare view weet ik niet zeker, maar als je wil zeggen dat je de display kan kantelen heb je het mis. Dan moet je naar de E 620.[/QUOTE

                  ik heb heb de E420 gekocht voor mijn voor één van mijn kids en dan noodgedwongen de 520 omdat de 420 weggevallen was , maar denk er over om de 620 nog te kopen voor de jongste dochter en hem ook zelf nu en dan te gebruiken
                  maar ik heb nu ook gezien dat het verschil tussen de 420 en de520 alleen hoofzakelijk de stabillisatie is is voor een verschil van 30 euro
                  vergeleken met de 620 verschilt dat al vlug 200 euro
                  Last edited by koen1950; 9 maart 2010, 06:32.

                  Comment


                  • #10
                    Re: olympus E520

                    De beeld stabelisatie mag je niet onderschatten hoor
                    Dus voor 30 meer zou ik zeker de E-520 kopen.
                    Is een fractie groter zelfde kenmerken maar die IS he daar valt niet over te twijfelen.
                    De 620 is dan weer een formaat dat tussen de e-520 en de e-420 zit.





                    En op sommige olympus forums wordt toch het eind van de E-520 vermeld hoor.
                    En op nog anderre word het eind van de olympus dsrl voorspeld
                    En Nostradamus had het over het eind van de wereld enz...

                    Comment


                    • #11
                      Re: olympus E520

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                      De beeld stabelisatie mag je niet onderschatten hoor
                      Dus voor 30 meer zou ik zeker de E-520 kopen.
                      Is een fractie groter zelfde kenmerken maar die IS he daar valt niet over te twijfelen.
                      De 620 is dan weer een formaat dat tussen de e-520 en de e-420 zit.





                      En op sommige olympus forums wordt toch het eind van de E-520 vermeld hoor.
                      En op nog anderre word het eind van de olympus dsrl voorspeld
                      En Nostradamus had het over het eind van de wereld enz...
                      nee de E620 is afgeleid van de E30 beetje gestripte versie er van is ook groter

                      Comment


                      • #12
                        Re: olympus E520

                        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                        nee de E620 is afgeleid van de E30 beetje gestripte versie er van is ook groter
                        Die E-620 is echt wel een heel stuk kleiner dan de E-520, voornamelijk de grip. Qua formaat leunt de E-620 veel meer naar de 400 reeks dan naar de 500 reeks. Dat was trouwens ook de reden dat ik de E-30 gekocht heb i.p.v. de E-620.
                        De E-520 loopt echt op z'n laatste benen. T'is niet omdat je hem nog kan kopen, dat hij nog gemaakt wordt...
                        Last edited by polleke_cgc; 9 maart 2010, 17:42.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: olympus E520

                          Dat klopt scheelt 6 mm maar of dat een nadeel is , denk het niet hij kan wel iets meer en heeft draaibare view, denk dat dat ook een voordeel is ,heb daar nog niet mee gewerkt , kan me inbeelden dat je daar je voordeel uithaald in situaties dicht bij de grond bv, is ook 12mil pixels efectief , ik heb er zelf nog niet veel ervaring mee
                          , ik zag op Letsgodigital dat de olympus E620 83 % kreeg tegenover nikon D90 81%, dat zegt toch ook wat
                          Last edited by koen1950; 13 maart 2010, 10:29.

                          Comment


                          • #14
                            Re: olympus E520

                            @Koen: ik heb je blijkbaar verkeerd begrepen, denk ik nu. De E 620 heeft idd de draaibare view en de E 520 niet. De E 520 staat wel nog op de site van Olympus en zolang hij daar staat, is hij m.i. nog in productie, maar ik kan me natuurlijk daarin vergissen.
                            E 520, E 620, E ... het zijn allemaal prima toestellen hoor. Je zal van geen enkele Oly spijt hebben. Wel vind ik ook de IS (stabilisatie) nogal nuttig en daarom zou ik zelf niet gaan voor de 450. Ik heb de 520 en ben daar nog steeds uiterst tevreden over. Maar misschien zou ik nu toch de 620 kopen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: olympus E520

                              Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
                              @Koen: ik heb je blijkbaar verkeerd begrepen, denk ik nu. De E 620 heeft idd de draaibare view en de E 520 niet. De E 520 staat wel nog op de site van Olympus en zolang hij daar staat, is hij m.i. nog in productie, maar ik kan me natuurlijk daarin vergissen.
                              E 520, E 620, E ... het zijn allemaal prima toestellen hoor. Je zal van geen enkele Oly spijt hebben. Wel vind ik ook de IS (stabilisatie) nogal nuttig en daarom zou ik zelf niet gaan voor de 450. Ik heb de 520 en ben daar nog steeds uiterst tevreden over. Maar misschien zou ik nu toch de 620 kopen.
                              wel ik heb de 520 nu gekocht voor mijn zoon , maar heb hem nog niet gezien , hij is geen kenner van de fotografie kunst , dus vind het wel allemaal beetje moeilijk alhoewel je kan fotograferen op auto / p en op die symbooltjes bv voor portret die met dat mannetje , dat moet lukken, ik breng hem dan wel eens bij hoe hij moet werken op A ,
                              Maar voor de dochter wil ik dan de E620, die woont nog thuis en dan kan ik die ook eens mee nemen voor tweede camera

                              Comment

                              Working...
                              X