Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ramp 30D met lens in het water gevallen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ramp 30D met lens in het water gevallen

    een ramp mijn 30d met lens in het water gevallen .
    de lens canon 70-200 is f4 zit vol water.
    is die nog te redden als ik die laat kuisen bij canon.

    de 30D ook onder water geweest .
    alles laten droge maar geen beeld meer.
    is die nog te redden ?
    groetjes

  • #2
    Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

    Direct je verzekering waarschuwen en je fotohandelaar de zaak totalloss laten verklaren.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Direct je verzekering waarschuwen en je fotohandelaar de zaak totalloss laten verklaren.
      mits je apparatuur verzekerd is ben ik het met bovenstaande eens...
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

        Als het zeewater is geweest, kan het rechtstreeks de container in.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

          Betwijfel sterk of er nog iets te redden valt...

          Ik heb ooit een Olympus OM1 body in een beek laten vallen. Ik heb het toestel zo snel mogelijk (binnen het uur) gespoeld met gedestileerd water, in een plastic zak gestopt en dezelfde dag nog binnengebracht bij een reparatiewerkplaats, zoals destijds in de gebruiksaanwijzing stond, als ik me goed herinner.

          Het toestel is volledig hersteld geweest en heeft nog jaren prima gefunctioneerd. Herstelling koste wel ongeveer de nieuwprijs van een body...

          Het verschil is natuurlijk dat de OM1 geen electronica bevat, even afgezien van de lichtmeter.

          Comment


          • #6
            Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

            Bedankt voor de snelle reactie
            Zal maar gaan uitkijken naar een nieuwe zeker
            Mijn oog is gevallen op 5Dii of 7D
            Ik maak foto’s van alles wat
            Vogels natuur dierentuinen
            Wielerwestrijden (pannen)
            Moto’s zolder
            Stilleven in mijn tentje
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

              70-200 is toch iets of wat sealed, niet? ASAP een paar dagen bij de verwarmingsketel leggen en stilletjes af en toe eens 'pompen' (in en uit zoomen, scherpstelring wat draaien) Ook eens omdraaien en zo. En zeker niet onder stroom zetten op je camera. En dan als de hele boel droog is en de damp is verdwenen... kan je terug checken of hij het nog doet. Kan best wel, 't zijn ook geen sleuren hé. Maar wel asap en zorgvuldig drogen. Heb je ze direct terug opgevist of hebben ze even gezwommen?

              PS: ik heb er zo toch eentje gered na een kortstondige duik. Lens dan. Camera is al wat anders...
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #8
                Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

                ik denk ongeveer 10sec in het water gelegen. maar wel volledig onder water.

                Comment


                • #9
                  Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                  70-200 is toch iets of wat sealed, niet? ASAP een paar dagen bij de verwarmingsketel leggen en stilletjes af en toe eens 'pompen' (in en uit zoomen, scherpstelring wat draaien) Ook eens omdraaien en zo. En zeker niet onder stroom zetten op je camera. En dan als de hele boel droog is en de damp is verdwenen... kan je terug checken of hij het nog doet. Kan best wel, 't zijn ook geen sleuren hé. Maar wel asap en zorgvuldig drogen. Heb je ze direct terug opgevist of hebben ze even gezwommen?

                  PS: ik heb er zo toch eentje gered na een kortstondige duik. Lens dan. Camera is al wat anders...
                  De lens is niet gesealed ... voorzichtig laten drogen indien je op geen enkel lensoppervlak in de lens iets kan merken, is denkbaar ... indien wel asap volledig demonteren, poetsen en drogen
                  Body : shell demonteren en evt dan verder checken op vochtsporen ... kans is groot dat ie nog alleen goed is als external parts bron

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

                    Ik heb ooit een Philips Brilliance 150P computerscherm gekregen dat volledig afgeschreven was. (dieven hadden het mee genomen uit een magazijn, maar werden door de politie gespot. bij de achtervolging lieten ze het vallen in een beek.) Na drie weken rustig gedroogd te hebben en alles eens gedemonteerd te hebben, bleek het scherm nog te werken. Dat was een jaar of tien geleden en momenteel doet datzelfde scherm nog steeds dienst als tweede scherm. Zo zie je maar, electronica kan soms tegen een stootje.
                    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Als het zeewater is geweest, kan het rechtstreeks de container in.
                      Dit is de belangrijkste faktor.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

                        Oorspronkelijk geplaatst door andreas Bekijk bericht
                        Bedankt voor de snelle reactie
                        Zal maar gaan uitkijken naar een nieuwe zeker
                        Mijn oog is gevallen op 5Dii of 7D
                        Ik maak foto’s van alles wat
                        Vogels natuur dierentuinen
                        Wielerwestrijden (pannen)
                        Moto’s zolder
                        Stilleven in mijn tentje
                        Groetjes
                        Ik zie dat je vooral een snelle AF nodig hebt, en dat de hoge iso prestaties iets minder belangrijk zijn, dan is in dit geval de 7D een betere keuze. Voor vogels en moto's op Zolder kan de 1,6x cropfactor ook een voordeel zijn.

                        De 7D heeft wel een heel goede hoge iso voor een crop-camera, maar daar scoort de 5D MKII toch nog een heel stuk beter met de full-frame sensor.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

                          Oorspronkelijk geplaatst door andreas Bekijk bericht
                          ik denk ongeveer 10sec in het water gelegen. maar wel volledig onder water.
                          In een aquarium op sterk water zetten, zo kan je er nog jaren van genieten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

                            Oorspronkelijk geplaatst door andreas Bekijk bericht
                            Bedankt voor de snelle reactie
                            Zal maar gaan uitkijken naar een nieuwe zeker
                            Mijn oog is gevallen op 5Dii of 7D
                            Ik maak foto’s van alles
                            das de juiste instelling.
                            sterkte en veel succes hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ramp 30D met lens in het water gevallen

                              is die nog te redden ?
                              een kennis van mij heeft ooit zijn 300D is een rivier laten tuimelen, en is er achteraan moeten zwemmen. Die heeft dus wel een tijdje onder water gezeten.

                              Hij heeft de batterij eruit gehaald, en zo open als je het ding kan zetten, enkele weken laten drogen in een warme omgeving, nadien met silica gel zakjes.

                              Naar eigen zeggen is zijn camera volledig hersteld, en vele jaren later gebruikt hij die nog altijd.

                              Idem met de lens. Als er véél water in zit zou ik die uit elkaar halen maar anders gewoon enkele weken laten drogen. Niet terug gebruiken vóór hij helemaal droog is.

                              Water, bouwstof van ons lichaam en onontbeerlijk. Zo slecht is dat helemaal niet

                              En 't is alsof hier weer een deel fotohandelaars op het forum zitten, ze proberen u meteen een nieuwe aan te smeren
                              Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

                              Comment

                              Working...
                              X