Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een "neen" heb ik; een "ja" kan ik krijgen ;-)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een "neen" heb ik; een "ja" kan ik krijgen ;-)

Hallo Luitjes,

Heb 'ns een vraagje, en nog niet eens één van de minste
    Bij ons moeder thuis heb ik nog een paar laden vol met dia's van weleer; en ik meen dat er toch een paar goede bij zitten ... enkelen die ik zou willen ingescand zien en in archief op pc zou willen. Echter, ik zie het niet zitten om voor enkele "oldies, but goodies" zo'n dia-scanner aan te schaffen, begrijpen jullie ...
    Is er iemand die zo'n dia-scanner in bezit heeft en deze eventueel 'ns voor een weekend of zo aan mij zou willen uitlenen/verhuren?? Ik ben zéér zorgzaam op dergelijke spullen, en al helemaal als het mijn eigendom niet betreft, nietwaar Tom?!

Niet allemaal tegelijk hé, makkers!!!
    Sam greetzzzzzzz U
    -------------------------------------------
    Never apologize for showing feeling.
    When you do so, you apologize for the truth.
    Canon Stuff

that's the spirit !

maar ik kan je niet helpen, helaas, ik heb zoiets niet.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

als mijn olympus voorzetstuk op uw camera past,mag je hem best lenen.hier kan je vier dias in een houder steken en deze digitaal vastleggen.software is erbij om perfecte uitsnit en safe te maken

Comment

Hoi Sammeke,

ik kan je geen scanner lenen, maar bij ons op de fotoclub hebben we wel 2 filmscanners staan (Nikon en Minolta). Ik zou daar enkele dia's kunnen inscannen voor je en terug aanleveren op CD-Rom. Ik weet niet over hoeveel dia's je spreekt, want het inscannen duurt op zich best lang. Maar als het aantal niet te groot is kan dit wel geregeld worden, of als het bv. gespreid mag gaan over meerdere keren.
        BD0055BE of te wel Krisv5
        http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

Comment

hallo Sammeke

Je mag mijn nikon coolscan III gerust komen gebruiken. Ik denk dat je dat dan best hier bij mij komt doen en meteen brand op cd omdat mijn vcoolscan met een scusi kaart werkt en het is niet zo evident om dat op een andere pc te instaleren.

Huren hoeft uiteraard niet, zoiets verslijt niet van te gebruiken hoor.

Mail me eventueel maar, als het kan met telefoonnr waar je 's avonds bereikbaar bent. Ik ben heel makkelijk bereikbaar want ik woon slechts een goede vijfhonderd meter van de afrit Borgerhout buiten de ring rond Antwerpen. Je bent altijd welkom en je hoeft echt niet alleen te komen hoor, koffie en thee zijn snel gemaakt.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

ik heb deze week in de makro voor 150 euro een USB negatief en diascanner gezien, compact, 1800dpi ...

Toch niet 'de' investering, het leek me wel een niet 'bekend' product.

Comment

Originally posted by Phille
              ik heb deze week in de makro voor 150 euro een USB negatief en diascanner gezien, compact, 1800dpi ...

Toch niet 'de' investering, het leek me wel een niet 'bekend' product.
              Hallo Phille, 1800 dpi is veel te weing voor een negatief scanner, minimaal is 2800 dpi en mijne Nikon heeft 4000 dpi.
              anders kan je de beelden onvoldoende vergroten voor afdrukken te maken. Met de Nikon kom ik tot A3+ met méér dan 300 dpi zondr interpolatie.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

hallo Sammeke
                mocht je eventueel naar de Macro gaan om die dia/negatief scanner te kopen dan is het belangrijk dat de O.D waarde hoger is dan 3.0
                lager is geen probleem voor de negatieven maar wel voor je dia,s

Groetjes NoName

PS: O.D =Optical Densitie (licht doorlaat)
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

Comment

Sammeke je kan het ook laten doen en dan op een Kodak Foto CD laten zetten kost ± 0,45 euro per dia, ik laat het doen bij http://www.fifovaklab.nl/photocd.htm
                  "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                  Member of Han Fan Clan
                  Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Hei! Zoveel reacties
                    Fijn jongens!!!
                    Allemaal héél erg bedankt voor de tips/aanbiedingen ...

@ Lazy Charles ... ik stuur je dadelijk een mailtjuh
                    Sam greetzzzzzzz U
                    Canon Stuff

Comment

Originally posted by HV
                      Sammeke je kan het ook laten doen en dan op een Kodak Foto CD laten zetten kost ± 0,45 euro per dia, ik laat het doen bij http://www.fifovaklab.nl/photocd.htm

En, ben je tevreden over de resultaten????

Sam greetzzzzzzz U
                      Canon Stuff

Comment

Ja, als het mooie dia's zijn zonder stof en ze niet zijn ingeraamd komt het er heel mooi op te staan.
                        De laaste Kodak foto CD was een trouwreportage van 30 jaar geleden. Een vriend van mij kon zijn z/w negatiefen kopen, deze heb ik online gezet voor hem en kan je bekijken op http://www.pimmar.nl
                        "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                        Member of Han Fan Clan
                        Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Originally posted by HV
                          Ja, als het mooie dia's zijn zonder stof en ze niet ingeraamd komt het er heel mooi op te staan.
                          De laaste Kodak foto CD was een trouwreportage van 30 jaar geleden. Een vriend van mij kon zijn z/w negatiefen kopen deze heb ik online gezet voor hem en kan je bekijken op http://www.pimmar.nl
                          Bedankt HV ... en bedankt omdat ik deze nostalgische huwelijksreportage mocht inkijken! Boeiend! Waar m'n aandacht vooral naar uitging? De kapsels en brilmonturen van weleer - typisch ... 'k zie daardoor zo m'n moeders zw/w huwelijksfoto weer voor me (+ cfm zw/w huwelijksleven )

Sam greetzzzzzzz U
                          Canon Stuff

Comment

Sammeke,die Kodak Cd is werkelijk de moeite.
                            Ik heb er over 9jaar terug zo'n twee van dia's van mij laten maken en ben er zeker tevreden over.Het zijn nog van die golden CD's ook,alles staat er nog op.
                            http://users.pandora.be/Album.Francois.VM/Foto1/Jacky.jpeg
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

Comment

Working...
                            X