Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensorreiniging 20D - omgeving Antwerpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sensorreiniging 20D - omgeving Antwerpen

Hoi.

Ik ben op zoek naar een adres waar ik morgenmiddag tss 12.00 en 16.30 of vrijdagavond vanaf 17.00 terecht kan om de sensor van mijn 20D te reinigen.

Beetje onverwacht maar heb net een test gezien en wou zaterdag net een poging doen om wat portretten te schieten, er komen wat vriendinnen van mijn zoon poseren.
    Zierer welerg uit, is nooit opgevalen daar ik bijna altijd hockey trek en daar zie je raar genoeg geen stippen op. Wss door de beweging ipv het statische van een model?

Iemand een idee, ik woon in Wommelgem maar 30km is geen prob als ik er gelijk terecht kan.
    Ik kan dat niet zelf doen, ik heb geen vaste hand

Grtz en thnx.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Re: Sensorreiniging 20D - omgeving Antwerpen

In wilrijk liggen er in het centrum 2 of 3 fotowinkels (onder meer fotorubens.be), k zou zeggen probeer daar eens naar te bellen om te vragen of ze dat doen. Waarschijnlijk wel...

En als dat niet lukt: ik heb zelf ook geen "superstabiele" hand maar ik reinig mijn sensor met zo'n luchtblazertje van 10 euro van de fnac, en dat gaat vrij goed. Nog maar 2x nodig gehad op 4 jaar tijd.
    Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
      Hoi.
      Beetje onverwacht maar heb net een test gezien en wou zaterdag net een poging doen om wat portretten te schieten, er komen wat vriendinnen van mijn zoon poseren.
      Zierer welerg uit, is nooit opgevalen daar ik bijna altijd hockey trek en daar zie je raar genoeg geen stippen op. Wss door de beweging ipv het statische van een model?
      Dat je de stippen niet ziet bij hockeyfoto's zal te maken hebben met het type achtergrond- stippen vallen niet zo op tegen een achtergrond van (kunst-)gras- maar ook met het feit dat je bij sport meestal gebruik maakt van een grote opening (klein F-getal). Bij kleinere openingen zullen de vuiltjes eerder opvallen.

Comment

Foto Nelissen Mechelen doet dit zeker.
        En je kan er naartoe wanneer je het zelf wilt.

Comment

konijn in turnhout

doen dit alle dagen behalve zaterdag
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

OK, daar kan ik morgen overal al eens naar bellen.
            Rubens doet het NIET, uitleg was dat ze niet verzekerd zijn...

Zo een luchtblazertje, is dat met borsteltje?
            Dat zou ik nog aandurven denk ik, daar kan toch niks mee fout gaan als je geen "harde" onderdelen tegen de sensor drukt/wrijft?

Gtz en al bedankt!
            BE-Wommelgem

Comment

bij de hockeyfoto's zul je de stippen niet zien hoogst waarschijnlijk omdat je daar een veel groter diafragma gebruikt.
              Hoe groter je diafragma, hoe minder je het stof op de foto
              hoe kleiner je diafragma, hoe meer stof je ziet op de foto

doen ze het bij Grobet in Antwerpen niet?
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                Dat zou ik nog aandurven denk ik, daar kan toch niks mee fout gaan als je geen "harde" onderdelen tegen de sensor drukt/wrijft?
                nooit met zo'n borsteltje van een luchtpeertje op je sensor komen!

altijd blaaspeertjes gebruiken zonder stofborsteltje (die kleinere met borstel zijn toch bijlange niet krachtig genoeg) en je cameravatting naar de grond richten als je erin blaast zodat al het stof eruit kan vallen...
                5DmkIII en wat glas

Comment

wat ik bedoel is eigenlijk een blaaspeertje: je houdt het op een halve centimeter (of als je durft, iets dichter) op de sensor, en blazen maar.
                  Enkel lucht raakt de sensor aan, zodat er niks beschadigt geraakt.
                  Ik had in het begin schrik dat dit niet genoeg zou zijn maar voor die 2 keer dat ik vlekken kreeg, heeft het goed gewerkt.
                  Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert.verachtert Bekijk bericht
                    wat ik bedoel is eigenlijk een blaaspeertje: je houdt het op een halve centimeter (of als je durft, iets dichter) op de sensor, en blazen maar.
                    Enkel lucht raakt de sensor aan, zodat er niks beschadigt geraakt.
                    Ik had in het begin schrik dat dit niet genoeg zou zijn maar voor die 2 keer dat ik vlekken kreeg, heeft het goed gewerkt.
                    Wel best het blaaspeertje niet onmiddellijk op de sensor richten, maar eerst gewoon een paar maal in de lucht laten blazen. Kwestie van het stof dat onvermijdelijk ook in het peertje is gekomen, niet op de sensor te blazen. Althans, zo doe ik het toch.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      je cameravatting naar de grond richten als je erin blaast zodat al het stof eruit kan vallen...
                      En uitkijken dat je het niet boven je tenen doet

Stof valt niet, stof dwarrelt, het enige wat ik me voor kan stellen dat je het gewoon uitblaast door de luchtstoot, maar ook de camera naar achterren bewegen(in welke richting ook), zodat er een kleine onderdruk ontstaat voor de camera en het stof eruit getrokken en eigenlijk eerst nog de sluiter dicht.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hahahahaaa...

Dus eerst peertje leegblazen.
                        Dan 1/2cm van de censor, camera met opening naar beneden en terwijl je blaast de camera naar omhoog trekken voor de onderdruk.

Met wat muziek erbi werk ik gelijk aan mijn fysiek, nieuwse rage na tai bo en zoemba..

Sensorhopping?
                        Ik denk dat mijn kodakske snel tegen de vlakte gaat liggen.

Ik heb iemand gevonden die hem vandaag kuist voor me.
                        Toch bedankt iedereen.
                        BE-Wommelgem

Comment

Working...
                        X