Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm 5000S of Panasonic FZ2 - FZ10 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fujifilm 5000S of Panasonic FZ2 - FZ10 ?

Deze moet uitsluitend dienen als cam voor internetfoto's.
    Let wel op, moet dienen voor motorsport en moet toch wel wat zoom hebben, liefst ook lichtsterke lens.

Koop ik nu een Fujifilm 5000S of wacht ik nog even tot die nieuwe Panasonic FZ2 goed op de markt is ?

Graag jullie mening.

Thanks,

J.
    johnvde

Originally posted by mirlong1

Koop ik nu een Fujifilm 5000S of wacht ik nog even tot die nieuwe Panasonic FZ2 goed op de markt is ?
    Ik denk dat de FZ2 al verkrijbaar is. Mss bedoel je de FZ10? Die zal pas in november komen...
    Zit er ook op te wachten

Garfield007
    Garfield007 **BD0188BE**
    Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

Comment

Heb een Fuji S602Z te koop (6x zoom) .. kijk in koopjeshoek !
      Albums : http://fotografiepeterderycke.be
      Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

Comment

@ garfield: inderdaad, de FZ10

@ Lichtyear: sorry, maar ga toch wel liever voor een 10 à 12 x zoom.

Als het prijsverschil niet te groot is, denk ik dat de Panasonic wel de beste keuze is niet? Deze heeft trouwens een beeldstabilisator.
        johnvde

Comment

Originally posted by mirlong1

Als het prijsverschil niet te groot is, denk ik dat de Panasonic wel de beste keuze is niet?
          Zodenk ik er ook over. Je hoort nogal veel klachten van de Fuji S5000 ivm ruis op hogere ISO's. Maar als het enkel voor internet is, waarom schaf je je dan geen FZ1 of FZ2 aan? Die hebben 2MP, wat ruimschoots voldoende is voor het web!! die zal dan ook een stuk lager in prijs dan de FZ10... Je kan de FZ1 wel ergens online kopen vanaf €440. Ga de duitste sites eens af en probeer ook deze:

Veel succes nog!

Garfield007
          Garfield007 **BD0188BE**
          Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

Comment

Niet zo gemakkelijk.

Ik zou voor de FZ2 gaanomdat:
            Deze de meestlichtsterke lens heeft: je zal ze nodig hebben, want met bewegende motorfietsen heb je best zo'n kort mogelijke sluitersnelheid. En bij het fotograferen van stilstaande objecten is de "beeldstabilisator" een groot ontegensprekelijk voordeel.
            Een UV-voorzetfilter voor de lens van de FZ2 kost slecht 20€ (standaard 55mm filter) en is toch aan te bevelen rond de circuits denk ik.

Ik zou voor de S5000 gaan omdat: Je de "beeldstabilisator" toch moet uitschakelen als je rijdende motorfietsen wil fotograferen. Het is dan belangrijk dat de cam goed in de hand ligt omdat je het onderwerp moet volgen. De S5000 is de onbetwiste kampioen in het "goed-in-de-hand-liggen". (persoonlijk kan dit zeker beamen na de 602Z gebruikt te hebben.)
            ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

Comment

Working...
            X