Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

apha 550 of canon 550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: apha 550 of canon 550

Ten eerste je 18-55mm word een 27-82.5mm, omdat je sensor namelijk 1.5 zo klein is als een film waar ze nog steeds de mm vanop de lens schrijven, dus als je een lens koopt moet je die eerst eens maal 1.5 doen zodat je weet hoe groot hij werkelijk is.
    En om je zoom te berekenen is het niet moeilijk he je doet gewoon het groot getal delen door het kleine getal 200/55=3.6 maar eens je een dslr koopt en wat meer begint te kennen ga je zo nooit meer rekenen.
    Een 50m f1.8 zoals de naam het zelf zegt is een VASTE lens ook wel PRIME lens genoemd, deze hebben geen zoomfunctie (behalve je voeten dan).

Comment

wat die lenzen betreft moet ik nog veel leren
      maar mag ik er vanuit dat de 2 kitlenzen voldoende zijn om te starten?(18-55 en 55-200)
      nogmaals bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carlo v Bekijk bericht
        hallo nogmaals bedankt voor de reactie's!
        ik denk dat ik ga voor de alpha 550 met kidlens 18-55 en 55-200.
        maar is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de zoom factor van deze lenzen kan berekenen?
        bv. met mijn dsc-h50 kan ik 15x inzoomen.kan ik dit resultaat ook krijgen met de lens 55-200?en is deze lens ook geschikt om in zalen foto's te maken?en de lens 50m 1.8 kan ik met deze ook inzoomen?
        alvast bedankt voor de reactie!
        als je de specs van je sony erop naleest dan moet je normaal het zoombereik in 35mm equivalent vinden (in dit geval 31-465mm)
        de lenzen die jij op de A550 wil gebruiken geven 18-55 (x1.5) en 55-200 (x1.5). Totaal dus een bereik van 27-300mm. Die x1.5 moet erbij omdat de sensor van de Sony kleiner is dan een 35mm formaat Full Frame sensor

verschil tusssen jouw H50 en de A550 met voorgestelde lenzen is dus:
        31-465mm VS 27-300mm.
        Je zal dus iets meer kunnen uitzoomen, en minder kunnen inzoomen. De zoomfactor van een lens is louter de grootste brandpuntafstand gedeeld door de kleinste wat dus voor de H50 465/31=15x geeft...
        5DmkIII en wat glas

Comment

Je wil vooral bij weinig licht nog foto's kunnen maken begrijp ik. Als je een beperkt budget hebt is het dan wel interessanter een goedkopere camera met een een duurdere lichtsterke lens te nemen dan een duurdere camera met een goedkopere, niet lichtsterke, kitlens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cappelleh Bekijk bericht
            Je wil vooral bij weinig licht nog foto's kunnen maken begrijp ik. Als je een beperkt budget hebt is het dan wel interessanter een goedkopere camera met een een duurdere lichtsterke lens te nemen dan een duurdere camera met een goedkopere, niet lichtsterke, kitlens.
            Een goeie raad , vind ik persoonlijk, en exact de weg die ik gevolgd heb (wel... eerst de kitlens gekocht, maar die vrij snel vervangen door de lichtsterkere 17-55 f/2,8 die nu nog steeds "meegaat" en nog steeds geldt als mijn favoriete lens).
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
            X