Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke reflex kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke reflex kopen

wil een Canon reflex kopen als beginner wat raden jullie aan de 550d die uitkomt of andere toestel voor iemand die pas start ?
    doel toestel vakantiefoto's ,kleinkinderen maar ook foto's van insekten vlinders bloemen natuur
    daarom ook de vraag met welke lezen best beginnen
    startkapitaal tussen 1000 en 3000€
    Groetjes,

Jerommeke alias Patje

Re: Welke reflex kopen

3000 euro vind ik wel veel geld als t enkel is voor vakantiefoto's te nemen.

Ik ben heel tevreden met mijn 500D. Als je later meer serieus wordt ivm je hobby en het een echte passie wordt, kan je ms een duurder toestel kopen, maar in t begin moet je geen zotte kosten doen.

t Beste is een 500D denk ik en een paar goei objektieven.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

De 550D is pas beschikbaar, en dus is er nog te weinig gebruikerservaring. Bij de lancering is de 550D ook nog te duur. Voor zo'n €50-60.- meer heb je een 50D, en da's toch meteen een andere klasse.
      Nee, ik ga met mijn voorganger mee en raad de 500D aan, samen met een paar goede lenzen. Voor insekten, e.d. kun je aan een macrolens beginnen denken.
      Last edited by LesC; 28 februari 2010, 12:05.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

welke lenzen ? want je ziet door het bos de bomen niet meer weet wel dat is beter is
        Groetjes,

Jerommeke alias Patje

Comment

Koop bijvoorbeeld zo'n 500D en daarbij een standaard zoom. Iets van een 18-50 Is of zo.
          Oefen daar alvast een poos mee. Met de tijd ga je dan zelf ondervinden welke lenzen je
          graag zou willen en nuttig kunnen zijn. Om te beginnen zou ik het eerst even eenvoudig
          houden. Dat is meestal al moeilijk genoeg. Veel plezier met je zoektocht.

Comment

De twee klassieke starterlenzen misschien? De EF-s 18-55 IS en de EF-s 55-250 IS, de z.g. kitlenzen.
            Ik heb de breedhoek (18-55, bij mij was dat nog zonder IS) snel vervangen door de EF-s 17-55 f/2.8 IS, maar dan zit je in een heel andere prijsklasse. Nochtans, als je die kunt betalen: een absolute aanrader!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

kan ik met deze lenzen dan ook foto's maken van insekten en dergelijke of is daarvoor een tele of andere lens nodig daar ik nogal veel in natuur vertoef ?
              Groetjes,

Jerommeke alias Patje

Comment

Zoals ik boven reeds gezegd heb, zul je voor insekten een macrolens nodig hebben. Wij hebben de EF 100mm f/2.8 macro, maar misschien kun je hier naar de concurrentie (Sigma, enz.) gaan kijken? Ik vermoed dat je om insekten met een tele te fotograferen (b.v. libellen, zoals Black B@ndit doet) rond de 400mm nodig gaat hebben.

Comment

wanneer ik de 500 of 50d zou kopen kan ikdeze dan nog jaren gebruiken en nieuwe lezen op gebruiken want geef liever nu wat meer uit maar wil dan voor jaren dit toestel blijven gebruiken en daar dan ook de beter lezen op kunnen gebruiken
                  Groetjes,

Jerommeke alias Patje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerommeke Bekijk bericht
                    wanneer ik de 500 of 50d zou kopen kan ikdeze dan nog jaren gebruiken en nieuwe lezen op gebruiken want geef liever nu wat meer uit maar wil dan voor jaren dit toestel blijven gebruiken en daar dan ook de beter lezen op kunnen gebruiken
                    Hallo daar;

Als ik over u budget moest beschikken zou ik als beginner en het moet een canon zeker een 550D kopen met daarop de canon 17-55mm 2.8f USM IS op en dan een tele erbij bv de kitlens van canon de EF 55-250 IS staat zeer goed aangeprezen en ik heb deze twee voorgenoemde lenzen ook gehad op mijn 450D....ik moet zeggen het zijn juweeltjes.

Later kun je dan eventueel overstappen naar een toekomstige 60D ofzo...maar zou nu toch beginnen met de 550D en als je een ander merk wil proberen prijs ik ten zeerste de nikon D90 aan

Succes

Dirk
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerommeke Bekijk bericht
                      wil een Canon reflex kopen als beginner wat raden jullie aan de 550d die uitkomt of andere toestel voor iemand die pas start ?
                      doel toestel vakantiefoto's ,kleinkinderen maar ook foto's van insekten vlinders bloemen natuur
                      daarom ook de vraag met welke lezen best beginnen
                      startkapitaal tussen 1000 en 3000€
                      Met dat kapitaal koop ik om te beginnen deze Canon EOS 5D Mark II + EF 24-105 IS USM Kit +- 2700 euro en dan nu serieus.
                      Met dat kapitaal zou ik beginnen als je toch spreekt om er enkele jaren mee zoet te zijn met de Canon 50D(800 euro) + 17-55 f/2.8 IS USM (850) + 70-200 f/4L IS USM(1000) totaal 2650 Je kan natuurlijk ook beginnen met Canon EOS 450D + EF-S 17-85 + EF 70-300 Kit(1200) of met Canon EOS 50D + EF-S 17-85 + EF70-300 Kit (1600) dit zijn allemaal richtprijzen,mijn opinie is als je over het budget beschikt je meteen moet gaan voor het goeie,als je met wat minder start en je kan het je permiteren beklaag je al na 6 maanden dat je voor het goeie niet bent gegaan en dan ben je al meteen uptodate en dat leren komt vanzelf met veel te lezen en te luisteren naar anderen,en goed je toestel leren kennen dat is het belangrijkste
                      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

O nog iets vergeten,wil je er ook mee filmen dan kan je gaan voor de 550D of de 7D van Canon
                        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

filmen hoeft zeker niet daarom dat ik twijfel om 550 te kopen
                          Groetjes,

Jerommeke alias Patje

Comment

Wel ja.....je kunt een Canon 5D kopen of een 7D binnenkort met bijhorende dure lenzen en dan achteraf je haar uittrekken omdat het net iets te hoog gegrepen is of je er niet aan uit kunt.....ik zou gewoon simpel starten met een instapcamera met daar al een hele goede lens op.

En zo je beetje per beetje in de DSLR wereld laten inrollen zodat je weet wat je wil en dan je budget goed uitgeeft!!!!

Succes

Dirk
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Als beginner zou ik:
                              1) zoveel mogelijk lezen mbt mogelijkheden
                              2) een fotocursus gaan volgen (avondonderwijs?)

Het lezen begint ondermeer bij:

OpticalLimits - Lens reviews and beyond!

Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Read clear, detailed camera and lens reviews and recommendations. Get the latest Canon and Sony news and learn from our photography tips. For over 20 years, The-Digital-Picture.com is all about you and making your images amazing!

Ik volg voor een deel als je zegt dat je een camera wil kopen waar je een tijd mee verder kan. In dat opzicht vind ik de EOS 500D absoluut geen slechte keuze.
                              Wat lenzen betreft moet je eerst eens nagaan waar je interesse precies ligt. Naargelang het onderwerp dien je je lenzen aan te passen. Helaas is er geen lens die alles kan. Onderwerpen zijn ondermeer: portretten, landschappen, macro, sportfotografie, nachtfotografie, architectuur, etc. (enfin, kijk gewoon naar de verschillende subonderwerpen van dit forum). Als je weet waarin je jezelf wil bekwamen, dan ga je over tot het kiezen van een lens.
                              Ikzelf ben destijds begonnen met de kitlens 18-55 en een Tamron 70-300mm met macrofunctie. Ik ben de laatste om te roepen dat dit geweldige lenzen zijn, maar het heeft me wel in staat gesteld mijn interesse's af te bakenen waardoor ik nu weet waar ik naar op zoek kan gaan (met dank aan overige forumleden die me daarbij geholpen hebben).
                              Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Working...
                              X