Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

noob vraagje dlsr body

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• noob vraagje dlsr body

Als je enkel de body van een dslr koopt, zoals bijvoorbeeld deze 550d, dan kan je toch focussen zonder een lens aan te kopen he? Want bijvoorbeeld op de fotos van deze, dan zie je daar een zoom lens opzitten, maar die zit er volgens mij niet bij?

Thx in advance!

Re: noob vraagje dlsr body

Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
    Als je enkel de body van een dslr koopt, zoals bijvoorbeeld deze 550d, dan kan je toch focussen zonder een lens aan te kopen he? Want bijvoorbeeld op de fotos van deze, dan zie je daar een zoom lens opzitten, maar die zit er volgens mij niet bij?

Thx in advance!

http://www.topfoto.nu/nederlands/canon-eos-550d.html
    Wel, het is de lens die gefocust wordt door de camera (of door de fotograaf igv manuele focus). Zonder een lens valt er dus niet veel te focussen hé ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ok thanks, kan ik beter de lens 2dehands kopen? Of die er gewoon direct al bijkopen? Goedkoopste is 55mm en die volstaat volgens mij wel?

Comment

de 18-55 IS is een goede (beginners-)lens, maar mocht je budget ruimer zijn en je bent van plan door te gaan met fotografie dan is een 17-55 IS /2.8 de betere keuze

edit: de link die jij toont is volgens mij wel enkel de body, zonder lens (en bijgevolg moet je dus nog een lens kopen want foto's trekken zonder lens is een beetje moeilijk)
        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
        - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
          Ok thanks, kan ik beter de lens 2dehands kopen? Of die er gewoon direct al bijkopen? Goedkoopste is 55mm en die volstaat volgens mij wel?
          Als beginner is het moeilijk te vatten waarom de ene 55mm 100€ kost en de andere 55mm 300€... Ik heb dat ook gehad.

een kitlens is inderdaad goed om mee te beginnen maar meestal hebben ze een vrij hoge diafragma waarde (hogere waarde, kleinere diafragmaopening, minder licht)
          waardoor je dus lagere sluitersnelheden of hogere iso's gaat moeten instellen als je bijv.
          zonder flits binnen wil fotograferen. Wat dan meestal OF veel ruis geeft OF bewogen foto's.

Duurdere lenzen hebben dan weer een betere optiek en lagere diafragmawaardes.
          Dit heten zogenaamd de 'snelle' of 'lichtgevoelige' lenzen.

Ik heb bij m'n Nikon D90 gekozen voor de 18-105 kitlens, nu heb ik een 35mm 1,8 erbij gekocht en die 18-105 komt haast niet meer op de body (tenzij op een wandeling ofzo)

Dus zo zie je dat die goedkoperen lenzen niet altijd Goed-koop zijn..

Alles hangt af van het budget, wat je wil doen in de fotografie en hoe "serieus" je er mee bezig wil zijn.
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

De kitlens 18-55 IS is een verdomd goede lens voor de 70-100 EUR waarvoor je ze kan krijgen
            Je kan later nog altijd beter kopen

Ik (en ik ben niet alleen) heb ze tweedehands gekocht en gebruik ze op 50D en 7D, niets verkeerd aan te zien

Comment

Trek je graag foto's binnen in bijvoorbeeld oude gebouwen, kerken, musea en dergelijks
              dan is een beetje lichtsterke lens toch wel fijn. Daarom heb ik nooit gekozen voor een
              18-50, maar ben het gaan zoeken bij de concurrentie. Daar heb ik me een Tamron 17-50
              2.8 aangeschaft, en heb daar nooit een seconde spijt van gehad. Op 2.8 trouwens ook al
              fijn om portretten met een mooie wazige achtergrond (bokeh) te trekken.

Comment

Ik zou zeker ook die kitlens erbij kopen omdat die in kit soms maar 40-50 EUR meer is! En om te beginnen is het ook nog eens een zeer interessante lens. Eens je begrijpt waarom een andere lens duurder is begrijp je ook de techniek en de beperkingen van je kitlens. Imho is het dan pas interessant meer geld uit te geven ;-)

Comment

Working...
                X