Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D verruilen voor nikon D300s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 450D verruilen voor nikon D300s

Hallo allemaal.

Ik ben aan het twijfelen om te switchen van merk.
    Ik heb in allerlei reviews gelezen dat nikon beter omgaat met ruis verhoudingen dan canon.
    Ten tweede vind ik de kitlensen van nikon veel breder inzetbaar als walkaround.

Ik vind de 450D aan de kleine kant en heb er nu dan ook altijd een baterrijgrip onder zitten.
    Ik heb nu een canon 450d met de volgende lensen. 18-55 IS, 17-50 2.8 tamron, 70-300 tamron, 70-200 2.8 sigma, 50mm 1.8 canon.

Ik wilde overstappen en dan een D300s kopen met een 18-105 vr, 10-22 sigma, 70-200 2.8 sigma. De 18-105 zou ik dan gebruiken als wandellens en naderhand nog een lichtsterke lens bijkopen in het bereik van 24 tot 75(28-75 2.8 tamron mss)

Graag jullie mening.

Ik fotografeer veel landschap en portret.
    "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Re: Canon 450D verruilen voor nikon D300s

Waarom niet kijken voor een 7d?
    Dit is de rechtstreekse tegenhanger van de D300s.
    Kan je al je objectieven blijven behouden wat toch een pluspunt is.
    Of eventueel een 5d dan heb je dadelijk een ff camera want buiten de 18-55 heb je allemaal EF objectieven. Want voor het geld dat je voor de nikon met de objectieven moet neertellen heb je makkelijk een nieuwe 5dmk2.

Maar ik wil je helemaal niet tegenhouden om naar nikon over te stappen.
    Je moet de camera nemen waar jij je het best bij voelt.
    greetz manuel
    Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

Comment

Om geld te besparen zou ik gewoon bij Canon blijven. De 7D is idd een goede optie als tegenhanger van de D300S. Koop je de Sigma 10-20 erbij en je bent volledig uitgerust
      http://www.mariorentmeester.nl &
      http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
      | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

7d lijkt mij logische upgrade gezien je lenzen en gezien je interesses
        5d mark II gezien je interesses (niet gezien je huidige lenzen)
        Je 450d zou ook aan al je interesses ruimschoots moeten voldoen.

Als je er van overtuigd bent dat het gras groener is aan de overkant, ga dan naar de overkant. Ik zou dan opteren voor full frame nikon met full frame lenzen (van nikon)
        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Ik vraag mij af in welke review je hebt gelezen dat Nikon beter is in hoge iso dan Canon?

Je moet een full-frame camera (bijvoorbeeld een D700) met relatief weinig pixels niet vergelijken met een 1,6x crop camera die veel meer pixels op die kleinere sensor heeft (zoals een 7D van Canon).

Als je de D300s vergelijkt met een Canon 7D, dan zit je in dezelfde klasse. De verschillen zijn dan heel erg klein, met (volgens dpreview) een klein voordeel voor de 7D die op hoge iso toch net wat meer detail behoudt.

Je maakt ook niet alleen maar foto's op hoge iso, op lage iso heeft een 7D duidelijk meer detail dan een D300s, maar dat zal je alleen maar merken als er een heel grote afdruk wordt gemaakt. Een 5D MKII heeft ook dat voordeel tegenover een D700, maar op de hoogste iso presteert de Nikon toch weer beter.

Een paar jaar geleden was het ook mogelijk om concertfoto's te maken met camera's die op iso 800 veel meer ruis gaven (D70 bijvoorbeeld) dan de nieuwste camera's op iso 3200.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ik vind jullie antwoorden geweldig met één maar. Canon heeft geen goede wandellens zoals bv de nikon 18-105. De 18-135 IS valt royaal door de mand bij allerlei reviews. Ten tweede als ik al mijn spullen verkoop en dan het geplande nikon setje wil kopen kost mij dat ongeveer €600 Wil ik overstappen naar de 7D met een groothoek dan kost me dit als ik mijn 450D verkoop ongeveer €1000.

grtjs Wim

but the camera helps "

Comment

Die nieuwe 15 - 85 leek me wel een mooie op crop.
              De 24 - 105L op ff.
              Bij canon als wandellenzen

Nikon of canon maakt weinig uit. Er zijn betere redenen om van systeem te veranderen dan een wandellens die zoieso suckt. Portret en landschap daar doen primes het erg goed.
              Ruis is van weinig belang bij portret en landschap. Ruis verschil tussen een 7D en een D300s is ook marginaal op internet stelt het mss wat voor maar om dat als argument te gebruiken voor een systeem switch ...

mss eens een strak lensje kopen ipv al die wandel en kit dingen enz
              http://aljocha.tumblr

Comment

[QUOTEEr zijn betere redenen om van systeem te veranderen dan een wandellens die zoieso suckt.][/QUOTE]

Als je de reviews leest van photozone.de over de 18-105 dan zeg je niet meer suckt.
                Daar kan canon nog wat van leren voor dat geld.

http://www.photozone.de/nikon--nikko...r_18105_3556vr

grtjs Wim

but the camera helps "

Comment

IK ben zelf een Nikon man maar ik zeg dat je het voor de 18-105mm niet moet doen, ik heb die en zo goed is hij nu ook weer niet hoor, ok hij is beter dan de Canon kitlenzen maar daarom overstappen? Ik denk dat je veel geld verliest door over te stappen. (een lens verkoop je nooit zo duur als je het koopt in de winkel he)

Comment

Je wilt een D300s, koop die gewoon, het blijft toch knagen als je iets anders van Canon koopt. Persoonlijk vind ik het onzin om te switchen, maar dat doet er niet toe.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                      Ik vind jullie antwoorden geweldig met één maar. Canon heeft geen goede wandellens zoals bv de nikon 18-105. De 18-135 IS valt royaal door de mand bij allerlei reviews. Ten tweede als ik al mijn spullen verkoop en dan het geplande nikon setje wil kopen kost mij dat ongeveer €600 Wil ik overstappen naar de 7D met een groothoek dan kost me dit als ik mijn 450D verkoop ongeveer €1000.

grtjs Wim
                      Misschien de EF-S 17-85 IS overwegen ? Er is alvast 1 BD'er die daar schone plaatjes mee tovert (JLM).
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie

Als je de reviews leest van photozone.de over de 18-105 dan zeg je niet meer suckt.

grtjs Wim
                        zo lovend vind ik die review toch niet dat je er voor zou omschakelen... hoe dat je erbij komt dat de switch naar 7D 400 € meer zou kosten dan de switch naar Nikon is me ook een raadsel...

De 7D kost 100 € meer dan de D300s. Met de lenzen die je hebt en die je wil kopen voor je Nikon, ga je dat verschil ook niet maken hoor. Verpats je 18-55 en je 70-300, koop je een 10-20 (Canon of Sigma) en een 7D (hoewel ik niet inzie waarom je voor landschappen een ISO-monster nodig hebt) en je hebt een hele leuke set

ik heb zelf lange tijd met een 400D gewerkt en vond die op ISO 800 nog netjes bruikbaar (soms wel mits wat nabewerking).

Geloof me maar : een omschakeling naar ander merk kost je altijd geld.
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

[/QUOTE]
                          Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                          [QUOTEEr zijn betere redenen om van systeem te veranderen dan een wandellens die zoieso suckt.

grtjs Wim
                          Dan moet je gewoon een Nikon kopen hé, in je hoofd heb je duidelijk de switch al gemaakt dus snap ik niet waarom je dan de vraag hier nog komt stellen ? Hopelijk voor jou zullen de foto's dan ook beter zijn hé
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Als je tegen een kannonier zegt dat je van merk (bijv. naar NIKON) wilt veranderen, dan is de reactie voor 99,999% waarom je het zou doen.. Omgekeerd overigens ook. Dat een merkverandering geld gaat kosten (objectieven) is dan het voor de hand liggende argument en waar, maar ik ga ervan uit dat verandering een bewuste wens c.q. keuze zal zijn, dus volg je eigen beweegredenen zou ik zo zeggen
                            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Working...
                            X