Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie camera + lenzen Canon (7D - 5DmkII)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Combinatie camera + lenzen Canon (7D - 5DmkII)

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
    5D mkIII? Vanaf wanneer zal die beschikbaar zijn? Ik heb hier nog niks van gehoord...
    In 2010. Of 2011. Of 2012...

Oorspronkelijk geplaatst door frederiek Bekijk bericht
    Hallo

Ik heb met veel belangstelling bovenstaand gelezen. Echter een kleine opmerking. Ik heb een 450D en ben ook aan het uitkijken voor een andere camera. Ik wacht tot de 5D mark III uitkomt.

groetjes
    Fre
    Je kan beter wachten tot de Canon 5D XVII. Nog veel beter.

Comment

haha, als ik wacht tot dan heb ik zodanig veel geld dat ik met dat geld nu de 1D mark IV zou kunnen kopen

Maar je hebt natuurlijk gelijk hoor. Je kan inderdaad blijven wachten!
      Last edited by frederiek; 2 maart 2010, 10:27.
      Canon 6D - Canon 5D - 24-70 2.8 - 85mm 1.8 - 50mm 1.8 II - 430EXII

Comment

5D mkIII? Vanaf wanneer zal die beschikbaar zijn? Ik heb hier nog niks van gehoord...
        Een kennis die voor een japans fotomagazine werkt heeft volgend persbericht ontvangen van canon:

- 5D3 was voorzien voor 2e helft 2011, maar omdat nieuwe firmwares nie veel meer kunnen bijbrengen bij de 5d2 zal de lancering met 6 maand worden vervroegd. Dit zou eind 2010-begin 2011 worden.

-Er is een fotobeurs in Las Vegas dit jaar..daar zouden nieuwe lenzen worden voorgesteld.
        -Later dit jaar zou er ergens (ben vergeten waar) een grote internationale beurs zijn waar de 5D3 voorgesteld zou worden.

-Persbericht zei ook dat 5d3 een Full Frame wordt met de AF van de 7D, en dat veel aan de video functies werd gewerkt.
        Last edited by Kolarn; 2 maart 2010, 10:29.
        'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

Comment

Vandaag is een nieuwe firmware aangekondigd voor de 5DmkII. Naar mijn gevoel hebben ze dit gedaan om de 'levensduur' nog iets te rekken. Ik vermoed dan ook dat de 5DmkIII er pas voorjaar 2011 komt ipv de eerder genoemde periode eind 2010. Then again, louter speculatie op basis van wat in het verleden gebeurde maar zoals altijd: zekerheden zijn er niet. Ik kijk alvast uit naar de dag dat de 70-200 2.8 IS II goedkoper wordt
          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Ik was er vrij snel van overtuigd dat dit een grote stap was (betaalbare FF, 21MP, hoge ISO,...) en ik had hem dan ook kort na lancering. En ondanks de iets hogere prijs nog geen spijt van gehad. Een 70-200mm staat nog op de agenda, maar ik heb een scherpe 150mm. En een 24-70 2.8 had ik ook al, en die hoeft geen IS van mij. Voor optredens (en lowlight conditions algemeen) kon ik anders ook nog wel iets gebruiken, en dus heb ik nu maar eerst een 34 1.4 gekocht (wou de 50 1.4 ook eens proberen maar was weeral direct verkocht aan het L-glas hé, verdomde verslaving toch... ). Ik zie meer in lichtsterk dan in IS, of anders: liever een gewone 1/60ste dan een rustige 1/15.
            Ondertussen kan de 70-200 editie I nog wat in prijs zakken misschien, of komen de 70-200 II reviews eraan. Kan ik nog zien welke kant het uitgaat. De dure alleszins, want of het nu 2.8 IS oud of nieuw is, prijs blijft behoorlijk en de 100-400 is geen optie voor mij. Maar daarna ben ik gesteld........ voor een tijdje
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Working...
            X