Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie camera + lenzen Canon (7D - 5DmkII)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Combinatie camera + lenzen Canon (7D - 5DmkII)

De Canon EF 70-200 2.8 IS USM heb ik al eens gehuurd. Mijn verdict:
    Zwaar en lomp: ok, maar als ik die een hele dag meesleur kan ik meteen mijn fitness abonnement opzeggen.

De Canon 7D heb ik ook al in de hand gehad en ik moet zeggen, een superleuk toestel.
    De 5DmkII helaas nog niet, maar voor ik iets koop ga ik die zeker eens huren of eens lenen bij iemand uit de fotoclub.
    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kolarn Bekijk bericht
      Enkel: De 5D Mark II is toch redelijk oud (dag van vandaag) en de AF is nu ook niet de beste (maar ook niet slecht)
      Ik zou persoonlijk enkel investeren in lenzen: 24-70 2.8 & 70-200 2.8 en wachten op de 5Dmark III.
      De 5dII redelijk oud en de AF is niet de beste

Heb je al met een 5dII gewerkt ? Die AF is bijlange zo slecht niet als iedereen je wil laten geloven hoor ... ik heb ondertussen een tweede shoot (indoor party) met de 5dII gewerkt ... en hij moet in geen geval onderdoen voor mijn 40D hoor, misschien dat de 7d beter is, maar de 1dIV zal nog eens beter zijn ... het is allemaal wat je verwacht en hoeveel je wilt uitgeven.

Voor huwelijken is de 5dII de kampioen, dat weet iedereen, en omdat er nu net een huwelijks fotograaf zijn 1ds wegdoet om een 7d te gebruiken wil niet zeggen dat dit nu de heilige graal wordt hé.

Ik heb jaren terug ook een huwelijksreportage voor vrienden gemaakt met twee 40D bodies, werkt perfect hoor, en de foto's waren prima, zelfs tot op A3 formaat, maar wil je groter zal je toch naar een 5dII moeten gaan.

Om nu te gaan zitten wachten op de 5dIII ... dan kan je daarna weer op de 5dIV wachten ... enzovoort, je moet nu een camera kopen die je nu gebruikt, niet wachten tot volgend jaar om dan een camera te kopen die je eigenlijk nu nodig hebt.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

ik gebruik die 5DII met 24-70 combo het meest, aangevuld met een lekker scherpe Sigma 150 mmm Macro. Die prime gebruik ik ook al eens als het bereik wat tekort schiet met de 24-70. maar op een FF is die 24-70 best ok. 150 gebruik ik voor details, en als de afstand te groot wordt. Zal met huwelijken niet snel gebeuren hé... ;-)
        Mij 70-300 IS moet ik mss. maar eens in de vitrine gooien binnenkort, zeker als de één of andere 70-200 zijn intrede doet.
        Waarom die combo, omdat ik die heb? Bwaaa....mss. wel, maar dan zalik ook zeggen wat ik er zo super aan vind:
        + ligt stevig in de hand (weegt wel, maar balans is ok), mijn voorkeur
        + lekker scherp, kleuren super
        + AF is niet de beste voor sportfotografie, maar niet onderschatten hé
        + ISO bereik en ruis zijn toch wel waanzinnig hoor
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

@ Topicstarter:

Het zijn beide goeie toestellen.
          En inderdaad is de keuze als je zoveel geld wil uitgeven wel moeilijk.

Maar volgens mijn bescheiden mening en ervaring (+ 100 bruiloften) kan ik je maar meegeven wat voor mij het meeste rol speelde.

Ik ben een fervent voorstander van natuurlijk licht = hoge iso's.
          Met de 5D markI was dat al goed , maar de 5D markII is weer een stap verder.
          Als ik kijk naar mijn laatste bruiloften kwa Iso: binnen = van 800 - 4000.
          Meestal gecombineerd met een 24-70 2.8 en een 70-200 2.8.
          Een flash zoals een 580 EXII is noodzakelijk, invulflitsen bij tegenlicht, of bij een heel donkere dag met belgisch regenweer om wat extra licht bij de hand te hebben.

Eénmaal buiten ga je in princiepe naar Iso 100 - 400. Dus dan komt de 7D mss beter tot zijn recht kwa AF. Zeker als je eens wat speelse en actiefoto's met het koppel wil.

Tja het blijft een moeilijke beslissing hé. Mocht ik opnieuw mogen kiezen.
          5DmarkII
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            De 5dII redelijk oud en de AF is niet de beste

Heb je al met een 5dII gewerkt ? Die AF is bijlange zo slecht niet als iedereen je wil laten geloven hoor ... ik heb ondertussen een tweede shoot (indoor party) met de 5dII gewerkt ... en hij moet in geen geval onderdoen voor mijn 40D hoor, misschien dat de 7d beter is, maar de 1dIV zal nog eens beter zijn ... het is allemaal wat je verwacht en hoeveel je wilt uitgeven.

Voor huwelijken is de 5dII de kampioen, dat weet iedereen, en omdat er nu net een huwelijks fotograaf zijn 1ds wegdoet om een 7d te gebruiken wil niet zeggen dat dit nu de heilige graal wordt hé.

Ik heb jaren terug ook een huwelijksreportage voor vrienden gemaakt met twee 40D bodies, werkt perfect hoor, en de foto's waren prima, zelfs tot op A3 formaat, maar wil je groter zal je toch naar een 5dII moeten gaan.

Om nu te gaan zitten wachten op de 5dIII ... dan kan je daarna weer op de 5dIV wachten ... enzovoort, je moet nu een camera kopen die je nu gebruikt, niet wachten tot volgend jaar om dan een camera te kopen die je eigenlijk nu nodig hebt.

Mark
            Mooi gezegd Mark, hier heb ik niks meer aan toe te voegen
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Lambocars, je neemt een halve zin om mijn volledige uitdrukking uit zijn context te halen. Jij moet in de politiek (grapje he).

Heb je al met een 5dII gewerkt ?
              Ja, ik heb zelf een 5d mark II en zoals gezegd indien keuze tussen 7d en 5dII neem dan de 5D zonder enige twijfel voor mij. Perfecte huwelijks,portret,reis,...body. Ook heb ik nooit gezegd dat de AF slecht is, AF is zelf heel goed, alleen niet zo goed als andere (nieuwere) toestellen in zin prijsklasse. Maar de iso..kleur..scherpte is dan bij de 5DII veel beter.

Ik wil hem enkel een andere denkpiste geven...waarom niet eerst investeren in betere lenzen dan in een betere body. Volgens mij zal dit meer productief zijn dan een 5dII met "halve" lensarsenaal.

Wachten op de 5dIV zou ik ook niet doen want dit kan nog jaren duren, maar er is een bericht dat de 5DIII er binnen een klein jaartje komt...Als je twijfelt tussen 5DII en 7D...en je kan dat jaartje overbruggen...heb je "binnenkort" het beste van de 2.
              Tegen dan kan hij mss btw terugvorderen..en zal de duurder body iets goedkoper worden.

Alles is natuurlijk een persoonlijke keuze... en ik denk dat iedereen wel van mening is dat 5DII + 24-70L 2.8 prachtige resultaten zal geven en dus zeker een goede keuze is!
              De 5DIII kan je nog altijd enkele jaartjes na zijn introductie kopen.
              'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

Comment

zou ook gaan voor de 5DM2 met de 24-70 f2.8 en 70-200 f2.8

trage af ??? nog niets van gemerkt hoor, heb er al meeuwen mee gespot in volle vlucht.
                7D beter dan 5DM2 in welk opzicht ? om zen cropfactor ? wel zal die dan wel croppen naar cropformaat van de 7D
                enig nadeel dat ik kan vinden is dat ie zwaar is, maar ga dan ook niet naar de fitnes
                zeker met men 300-800 sigma erop das pas zwaar
                voor de rest kan de combinatie enkel maar aanbevelen zeker voor trouwreportage efin waar kwaliteit gevraagd wordt.
                er wordt veel gezegt dat in het nadeel van de 5DM2 is, het zijn dan die dat er nog nooit ene in hun pollekes gehad hebben die er alles van weten zoals in die fameuze topic voor dat ie verkrijgbaar was.
                efin je mag hem hier komen testen W1ck3D als je toch niet zeker moest zijn

greets
                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                www.korandoke.be

Comment

efin je mag hem hier komen testen W1ck3D als je toch niet zeker moest zijn
                  Da's heel gevaarlijk hé...want eens ge da vast gehad hebt en ge hebt de resultaten gezien op een gekalibreerd scherm op 24"... wilde da ni meer afgeven!
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

Comment

De beelden van de 5DmkII spreken voor zich. Ik heb ook nog iemand in de fotoclub die eventueel zijn camera wel eens ter beschikking wil stellen. Desalnietemin een dikke merci voor het aanbod.

Eveneens bedankt aan iedereen voor de reactie's. Het heeft me alvast flink geholpen bij het maken van mijn keuze. Ik ga volop gaan voor de combinatie 5D (mkII of mkIII) met de EF 24-70 2.8 IS USM alsook de EF 70-200 2.8 IS USM. De lenzen zullen mijn prioriteit zijn. Het tijdstip van aankoop camera zal afhangen van hoe snel ik de extra cash bij elkaar heb. Maar komen zal ie
                    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Eigenlijk geen slechte manier van uitbreiden.

Heb ik ook zo gedaan, eerst ervoor zorgen dat je de nodige kwaliteitslenzen hebt, en dan pas je body upgraden, daarom heb ik zo lang met mijn 350D gewerkt en daarna met de 40D, terwijl er ondertussen toch al de 50D en de 7D gekomen zijn ...

Recent de eerste 40D verkocht en een 5DII gekocht en ik zie onmiddellijk het verschil van de 24-105 op deze full frame, ze is echt stukken beter, waarom weet ik niet, maar de foto's met de 40D waren nooit echt wauw zonder PP, terwijl dezelfde lens op de 5DII wel wow is .

Normaal gezien zal eind maart mijn tweede 40D door een 1DIV vervangen worden ... ik ben nu al heel erg tevreden over mijn 70-200 f2.8 IS en de 100-400 IS ... hoop dat ze op de 1DIV nog beter worden

Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                        met de EF 24-70 2.8 IS USM
                        weet jij meer dan ons?

ik ben ook van het idee van : eerst kwaliteitsglas, dan je body pas...
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          weet jij meer dan ons?
                          rofl... ontmaskerd!

Comment

was dat een geheim ????

greets
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                              5D (mkII of mkIII)
                              5D mkIII? Vanaf wanneer zal die beschikbaar zijn? Ik heb hier nog niks van gehoord...

Comment

Hallo

Ik heb met veel belangstelling bovenstaand gelezen. Echter een kleine opmerking. Ik heb een 450D en ben ook aan het uitkijken voor een andere camera. Ik wacht tot de 5D mark III uitkomt.

Ik zie in je laatste reactie dat je zou gebruik maken van een 450D ipv een 350D. Ik kan je dit niet echt aanraden. De 450D geeft naar mijn eigen mening niet echt de beste beeldkwaliteit zodra je de ISO wat oppompt (boven de 400 ISO bij donkere omstandigheden). En dat is een van de belangrijkste redenen waarom ik een ander toestel zou aanschaffen.

Ik heb een huwelijksreceptie gefotografeerd voor mijn neef met een 450D en een 50mm 1.8, zonder flits weliswaar . Daar ik 1.8 tot mijn beschikking had waren er een flink aantal foto's bruikbaar op ISO400, echter de zaal was bijzonder donker (brouwzaal Rodenbach) en ik moest vaak opschroeven. Hier is de 450D niet bruikbaar. Heel veel ruis in donkere omstandigheden, met Lightroom en NN en andere pakketten helaas niet weg te werken. In heldere omstandigheden kan de sensor echter wel goed mee tot ISO 800 en is alles bruikbaar.

Een flits verandert de spelregels uiteraard, maar die had ik dan nog niet. Nu wel, voor mijn volgend huwelijk ben ik dus al gewapend

groetjes
                                Fre
                                Canon 6D - Canon 5D - 24-70 2.8 - 85mm 1.8 - 50mm 1.8 II - 430EXII

Comment

Working...
                                X