Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie camera + lenzen Canon (7D - 5DmkII)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Combinatie camera + lenzen Canon (7D - 5DmkII)

Ik zou toch opteren voor de 5DII met 24-105, de batterij grip laten een een externe flits kopen. Met de 24-105 heb je een zeer mooi bereik en ga je praktisch geen lenzen hoeven te wisselen. Ze is ook zeer scherp volledig open. En de externe flash ga je zeker kunnen gebruiken bij bijvoorbeeld de foto's in het stadhuis en als je er mag flitsen, zeker ook in de kerk.
    Canon 5DII, 17-40 L F4, 70-200 F4, Sigma 50mm 1.4, 580EXII, Kenko 1.4x Flickr

Comment

Ik heb de 5dII enkele weken geleden kunnen testen zonder grip ... maar kreeg kramp in mijn handen omdat de body te klein is voor mijn grote 'pollekes', moet wel toegeven dat de prijs voor de grip een beetje overdreven is bij Canon, maar ben van het principe dat wanneer ik een dergelijk bedrag uitgeef aan de body ik geen risico ga nemen met third party materiaal.

Hou er ook rekening mee dat de nieuwe LP-E6 batterij heel veel data doorgeeft aan de camera, de huidige kloon batterijen niet blijkbaar Ik heb dus de bittere pil van de originele BG-E6 en LP-E6 geslikt ... en dus 320 Euro extra uitgegeven

@Hans Wolfs : de 17-55 f2.8 IS kost momenteel nieuw maar 819 Euro meer bij onze 'vriend' Konijn, dan krijg je die niet meer verkocht voor 800 Euro vrees ik.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        @Hans Wolfs : de 17-55 f2.8 IS kost momenteel nieuw maar 819 Euro meer bij onze 'vriend' Konijn, dan krijg je die niet meer verkocht voor 800 Euro vrees ik.

Mark
        hey Mark, t is Swolfs

wist niet dat de 17-55 gezakt was... dan ga je er inderdaad geen 800 voor vangen...

650 € dan misschien? Mits een kleine uitbreiding van je budget is dat dan nog haalbaar...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          hey Mark, t is Swolfs

wist niet dat de 17-55 gezakt was... dan ga je er inderdaad geen 800 voor vangen...

650 € dan misschien? Mits een kleine uitbreiding van je budget is dat dan nog haalbaar...
          Oops, sorry Hans.

ik heb de mijne nog meer dan 1000 Euro betaald toen ze pas uitkwam, maar ondertussen zijn de prijzen serieus gezakt jammer genoeg, dus de tweedehands prijzen zijn ook gezakt

Maar op een crop unit blijft de 17-55 f2.8 IS voor mij de BESTE lens, zonder twijfel

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

mijn idee:

5dmkII, (eventueel toch de 7D naargelang de andere fotografie die je doet, lees dan niet verder)

24-75 of 24-105
            70-200 f4 (IS)
            géén grip

17-55 f2.8 voor op de 350D houden

Maar zo ga ik over 't budget zeker?

Comment

Als ik in jouw plaats zou zijn...
              -> Eender welke combinatie met een 5D zou het voor mij sowieso winnen van eender welke combinatie van een 7D. Full frame tov geen full frame.
              -> Als zelfstandige kan je hoogstwaarschijnlijk na aftrek van btw op wat extra budget rekenen.
              -> Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet. Ik heb nog nooit met een 24-70 f/2.8 gewerkt. Wel met de 24-105 f/4 IS, en als ik opnieuw moest kiezen, koos ik er weer voor. Wat mij betreft zijn die twee lenzen qua toepassingsgebied totaal aan elkaar gewaagd. Ik zou het helemaal kunnen uitleggen waarom ik dat vind, maar dat zou een hele lange uitleg zijn. 300 euro prijsverschil en de aanwezigheid van IS zou MIJ ook zonder beeldkwaliteit te gaan vergelijken (ik weet dat die van de 24-105 alvast prima is) resoluut voor de 24-105 laten kiezen.
              -> 10-20mm breedbeeld is in mijn ogen voor een fullframe een beetje van het goede teveel. Ik dacht trouwens dat je op een canon niet breder kan gaan dan een 14mm op full frame. Het valt ook nog wat af te wachten of je de behoefte gaat hebben om nog breder te gaan. 24mm op fullframe is al een stukje breder dan 17mm op een crop.
              -> als je voor een 70-200mm gaat lijkt een f/2.8 voor mij wél een duidelijke meerwaarde te hebben tov een f/4. Aankoop van een grip zou *ik* zo lang mogelijk uitstellen. (in mijn geval waarschijnlijk tot ver na mijn pension, maar soit, ik heb kleine polleke :-) )

Wat denk je van dit?
              -> 5DmkII + 24-105mm f/4 IS voor 2530€
              -> tegen dat het kwartaal om is: 440€ recuperatie btw
              (-> min 50 euro om eens met de vrouw een frit-stoofvlees te gaan eten, dan is die ook content)
              -> 1400€ te besteden: Zonder btw past zelfs de 70-200mm f/2.8 IS dan binnen het budget. // 70-200mm f/2.8 zonder IS met batterijgrip is dan ook een mogelijkheid.

Comment

jah, 10-20 op een FF, forget it, dat is een EF-s lens, denk dan eerder aan de 17-40 f4 (of veel duurder de 16-35 f2.8)

Comment

Na bovenstaande reactie's gelezen te hebben, ben ik toch al voor 90% overtuigd dat de 5DmkII de camera van mijn keuze zal worden.

Wat lenzen betreft twijfel ik nog tussen de EF 24-70 f/2.8 enerzijds en de EF 24-105 f/4.0 anderzijds. Beide hebben zo hun voor- en nadelen.

De Canon EF 24-105 f/4.0 L IS USM lijkt me inderdaad een fijne lens te zijn. Weliswaar 4.0 ipv 2.8 bij de 24-70 maar wel meer zoom en IS.

De Canon EF 24-70 f/2.8 L USM daarentegen blinkt uit in beeldkwaliteit en als ik er de testen van mag geloven, is die ook iets scherper. Dat extra stopje is ook handig bij fotograferen in een kerk en zorgt meteen voor een iets mooiere bokeh.

Op het eerste zicht gaat mijn voorkeur uit naar de EF-24-70 f/2.8. Ik ga de zoekfunctie van dit forum nog eens wat overbelasten en vorige topics hierover eens naslaan.

De bovenstaande reactie's in het achterhoofd houdende ga ik de battery grip nog even laten voor wat het is en wellicht investeren in een tweede flits.

Zoals steeds wordt jullie mening uiteraard flink gewaardeerd.
                  Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Voor huwelijk zou ik ook de 5d Mark II nemen met in mijn ogen de beste huwelijks, portret (niet prime) lens 24-70 L 2.8.

Enkel: De 5D Mark II is toch redelijk oud (dag van vandaag) en de AF is nu ook niet de beste (maar ook niet slecht)
                    Ik zou persoonlijk enkel investeren in lenzen: 24-70 2.8 & 70-200 2.8 en wachten op de 5Dmark III. Met je 350D zal je ook wel mooie fotos kunnen maken met deze lenzen.

Uit een persbericht van Canon in azië heb ik vernomen dat deze ipv midden 2011, eind 2010 zou verschijnen en zou het een FF zijn met het AF-systeem van de 7D.

Je kan natuurlijk blijven wachten, maar ik persoonlijk zou liever 1 klein jaar wachten om de AF van 7d op een FF 5D te hebben. (En dan heb je de goede lenzen reeds)
                    'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kolarn Bekijk bericht
                      Ik zou persoonlijk enkel investeren in lenzen: 24-70 2.8 & 70-200 2.8 en wachten op de 5Dmark III. Met je 350D zal je ook wel mooie fotos kunnen maken met deze lenzen.
                      Dat is een optie die ik nog niet overwogen heb. Momenteel heb ik het idee dat ik alles uit mijn 350D haal. De kwaliteit van foto's die ik daarmee aflever, is zeker voldoende voor huwelijksalbums. (wat blijkt uit het feit dat ondertussen 3 koppels gevraagd hebben om hun huwelijk te fotograferen nadat ze mijn vorig album gemaakt met de 350 gezien hadden).

Ik wil echter de volgende stap zetten en dat houdt ook een investering in camera en lenzen in. Misschien is het inderdaad het overwegen waard om vooralsnog te investeren in een 24-70 en 70-200 2.8 IS. Ik heb echter wel een 2e camera nodig. Als het topic mij iets geleerd heeft, is het wel dat de 5D de beste keuze is. Jouw voorstel om te wachten tot de geupdate versie (mark III) er is en eerst te investeren in lenzen is mss zo gek nog niet. In tussentijd verder werken met bijvoorbeeld een 450D of zo. hm. Zoveel denkpistes, zoveel keuzes, wat een luxe maar ook wat een dilemma
                      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Dan is de gewone 'classic' 5D misschien een optie?

Comment

Is het natuurlijk nog wel de vraag wat zo'n 5D mk III moet gaan kosten....

Anyway, je zou natuurlijk ook nog kunnen kijken naar een goede, weinig gebruikte 5D 'classic'. Die koop je tegenwoordig toch al wel voor een eurotje of 800,- en geeft nog steeds een beeldkwaliteit om je vingers bij af te likken

Ik heb nu zelf een klein jaar mijn 5D 'classic' en ondanks dat ik voornemens ben om in april een 5D II (erbij) te kopen ben ik nog steeds héél gelukkig met de keuze die ik vorig jaar heb gemaakt.
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            Dan is de gewone 'classic' 5D misschien een optie?
                            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Anyway, je zou natuurlijk ook nog kunnen kijken naar een goede, weinig gebruikte 5D 'classic'.
                            Lol, High five

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doriangray Bekijk bericht
                              voor huwelijken lijkt een 7d me wel goed geschikt.
                              Waarom de 7D? Bang dat het bruidspaar een sprint zal trekken?
                              Ik denk dat beide toestellen geschikt zijn, maar vanwege de FF en zin zeer goede prestaties op hogere ISOwaarden, zou ik voor de 5DmkII gaan.
                              Als je voor de 5DmkII mocht gaam zou ik er eerder een 70-200L 2.8 bij aanschaffen. (en de 85mm 1.8, een vrij goedkope prime, maar die bekend staat om zijn prachtige boke en goede scherpte)

Comment

mocht je voor de 5D II kiezen samen met 24-70, ga die dan zeker eens 10 minuten vasthouden in de dichtsbijzijnde Fnac. Als je een 350D gewoon bent, is dat echt wel zwaar en lomp.

7D is ook "redelijk" waterdicht, de 5D II niet.

Hier een link naar een vrij inventieve huwelijksfotograaf die zijn fullframe (1Ds II) heeft weggesmeten voor een 7D: http://asphoto.co.nz/uncategorized/f...canon-7d-1806/

Zo zie je maar, persoonlijke smaak is méér van tel is dan technische cijfertjes .

Er al aan gedacht, dat je ze allebei zou kunnen huren (bij bijvoorbeeld fotokonijnenberg)? En dan koop je degene die je het beste ligt. Het is tenslotte een gigantische investering die nog jaren zal dienen.

Eigenlijk is het best een luxeprobleem hé, het zijn beiden topmachines, en je gaat je sowieso met allebei goed amuseren. Ik wou dat ik hetzelfde probleem had ...
                                Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Working...
                                X