Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop digicam in USA?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop digicam in USA?

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met het aankopen van een digicam in de USA? De prijzen daar liggen veel lager (en zeker met de dollar/euro koers) en ik ga binnen enkele weken naar daar.

1. Ik heb vernomen van de klantenservice van NIKON dat de USA-garantie _niet_ geldig is in Europa. Moet ik hier schrik voor hebben of niet?

2. Ik heb mijn zinnen gezet op de CP5700. Mijn budget is +/-1000€. VOoral het grote zoombereik spreekt me aan, maar de slechte Autofocus schrikt me af. Heeft er hier iemand ervaring mee en hoe slecht is die AF wel? Is de lens licht-sterk genoeg voor normale omstandigheden (Belgische klimaat + indoor foto's van familie, feestjes, ...)

3. Zijn er alternatieven? Ik dacht aan de F828 (maar ik kan ook niet blijven wachten hé), die nu toch compatibel is met CompactFlash. De F717 is in de meeste tests als "beste" uitgekomen, maar ik hou niet van de specifieke Sony-memorystick gedoe (duur). Mijn broer heeft een C5050, maar ik vind dat het zoombereik hier wat te beperkt is. De lens is echter wel heel lichtgevoelig (f2.0 dacht ik?)

Alvast bedankt voor de vele reacties.

Jeroen
    Xcalibur
    ## D70 + AF-S Nikkor DX 18-70mm f/3.5-4.5 G ED + Nikkor 50mm f/1.8 + Sigma 70-200mm f/2.8 HSM + Sigma 28-70 f/2.8 + <op zoek naar een flitser> ##

Ik zou het nooit doen. Garantie is inderdaad een probleem en dat is voor mij al voldoende om er niet te kopen. Mocht je beslissen om het toch te doen, neem dan de camera en de accessoires alleen mee op het vliegtuig en laat de verpakking, documentatie en garantiekaart vanuit je hotel verzenden naar je thuisadres. Dan nog is het niet zeker dat je door de douane geraakt, want men kan je even "apart roepen" en vragen om te bewijzen waar je het toestel gekocht hebt.

Ik weet niet wie je heeft verteld dat de AF van dit toestel slecht is, maar dat is een stevige overdrijving. Ieder toestel heeft moeite met focussen in het donker zonder AF-assist functie, maar sommige toestellen hebben een uitstekende AF-assist om dat te compenseren. Hoe het met de Nikon nu precies zit, kan ik je niet vertellen.

Over de lichtsterkte van de lens hoef je ook geen twijfels te hebben.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

doe eens een search in Camera's & Accessoires , is al veel over geschreven

Comment

Net zoals hier heb je goede en "slechte" winkels
        Als je in NY komt, zekers en vast bij B&H langsgaan.
        Ik weet hier in Europa niets sootgelijks

Na 1 jaar vervalt hier toch ook je garantie?
        Vaak kan je de aparatuur kopen met een internationale en US garantie met de mogelijkheid de US garantie te verlengen met 3 of 4 jaar mits een klein supplement.

Douane bij aankomst kan inderdaad roet in het eten gooien

Jo(han)
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Hi, net voor jouw berichtje stelde ik dezelfde vraag, ook over een Nikon 5700.
          Ik vind het prijsverschil nl. wel heel erg groot en neig er toch naar om het risico te nemen, dwz. een camera in Amerika te kopen.
          Kijk eens op www.streetprices.com, daar vindt je veel merken.

Groetjes, Ebbie
          Groetjes, Ebbie
          mijn foto-log

Comment

als ze hem gewoon opsturen mag je netjes invoerrechten betalen

gisteren voor 48$ boeken uit de US aangekregen ... 27$ verzendkosten ... 22€ taxen+'handling' (worden achteraf hier in België aangerekend )... reken zelf uit
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Originally posted by Pieter G.
              want men kan je even "apart roepen" en vragen om te bewijzen waar je het toestel gekocht hebt.
              als je zorgt dat je de factuur en waarborgpapieren etc niet op zak hebt, en het toestel is reeds in gebruik (CF kaart erin waar al foto's op staan) kan men je niets maken, aangezien de douanerechten enkel op nieuwe toestellen is ..

zorg er dus gewoon voor dat je camera in een fototas zit, met batterijtjes erin en vol met vakantiefoto's, die je in handbagage meeneemt zoals iedere tourist.

je moet er wel rekening mee houden dat je voor waarborg dus terug naar ginds moet .. als je er regelmatig voor je werk bent, no problem en sommige specs zijn anders voor de verschillende markten. zo zal je TV out bv. enkel in NTSC outputten en niet in PAL (europese standaard)
              Rr kunnen eventueel nog andere verschillen zijn (bij videocamera's is bv. op allle goedkopere toestellen in europa geen DV in omdat er dan 12% meer invoerrechten zijn .. mogelijks zijn er voor fototoestellen ook dergelijke onlogische/vervelende wetten en reglementeringen)

Comment

zo zal je TV out bv. enkel in NTSC outputten en niet in PAL (europese standaard)
                In vele gevallen ( en zekers bij DSRL ) zijn beide systemen aanwezig op de camera. Zo ook bij de CP5700

Bij aankoop van mijn 10D heb ik enkel het kabeltje van de batterijlader moeten vervangen.
                Je weet wel, zo'n stroomkabeltje dat, van bv je transistor radiootje, naar het net gaat.

Jo(han)
                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Originally posted by Visio
                  als je zorgt dat je de factuur en waarborgpapieren etc niet op zak hebt, en het toestel is reeds in gebruik kan men je niets maken
                  Dat kunnen ze helaas wel, ze kunnen namelijk steeds vragen waarom je het toestel voor vertrek niet hebt laten registreren bij de douane. Dan wordt er een soort nylondraad met zegel (vergelijkbaar met die van je electriciteitskast) aan je toestel gehangen.
                  Ik zou zelf voor het kleine Duitsland-USA verschil geen risico nemen. "ALS" je al de pech hebt even opzij te moeten, vragen ze 1 keer of er iets aan te geven is. Zeg je nee, en wordt je cameraverhaal als onzin beschouwd: boete twv de ontdoken btw (21% van de "geschatte" aankoopwaarde - je hebt immers geen aankoopbewijs mee) daarop 21% btw en invoerrechten.

Als, als, als.....

Er wordt jaarlijks miljoenen aan btw ontdoken door grijze import, je zal maar juist diegene zijn die er uit gehaald wordt. En allen die gepakt werden zeiden vooraf: controle??...Pfffff de kans is toch wel hééééél klein.

Langs de andere kant is leven zonder een beetje risico ook maar saai.

Oli.

Comment

Originally posted by Oliver
                    ze kunnen namelijk steeds vragen waarom je het toestel voor vertrek niet hebt laten registreren bij de douane.
                    bij mijn eerste bezoek aan de states met een analoge SLR vroeg ik om het toestel te registreren en de douane vertelde me dat dat niet nodig was

sindsdien heb ik in de states nog nooit een camera geregistreerd .. een laptop overigens ook niet (maar een azerty keyboard zou je verhaal wel geloofwaardig kunnen maken)

is dat sinds 11 september allemaal wel nodig?

Comment

Originally posted by Oliver
                      Er wordt jaarlijks miljoenen aan btw ontdoken door grijze import, je zal maar juist diegene zijn die er uit gehaald wordt. En allen die gepakt werden zeiden vooraf: controle??...Pfffff de kans is toch wel hééééél klein.
                      Toen ik in februari van dit jaar uit Amerika terugkwam, stonden er twee twintigers (schat ik) in de douanezone met hun koffers open op de tafel. Ze hadden allebei een doos met lichtblauw en geel - zijn dat niet toevallig de kleuren van Nikon ??? Zij werden allebei vriendelijk verzocht om de collega-beambte te volgen richting kantoren. Precies om die reden heb ik een Belgische factuur in mijn cameratas zitten.
                      Pieter
                      --

Comment

Originally posted by Visio
                        sindsdien heb ik in de states nog nooit een camera geregistreerd .. een laptop overigens ook niet (maar een azerty keyboard zou je verhaal wel geloofwaardig kunnen maken)

is dat sinds 11 september allemaal wel nodig?
                        Nodig is het niet, bij mijn weten, maar het helpt wel.

Om nog even terug te komen op wat je zei, nl. dat invoerrechten enkel gelden op nieuwe toestellen: als je dan je toestel onder garantie terugstuurt naar de USA - want dat moet als het binnen de garantieperiode kapotgaat - dan kan je er alsnog aanhangen. Als jij een illegaal geïmporteerd toestel verzendt met Amerikaanse garantiekaart erbij, wees er dan maar zeker van dat ze je gaan vragen hoe jij in het bezit ben gekomen van een Amerikaans toestel zonder invoerrechten te hebben betaald. Naar het schijnt kunnen ze de serienummers vrij makkelijk traceren, dus vergeet al dat gefoefel maar.

Of het met 11 september te maken heeft, weet ik niet, maar de bagagecontroles op intercontinentale vluchten zijn duidelijk verscherpt. Vreemd genoeg moet ik vaststellen dat ik in Amerika minder uitgebreid gecontroleerd werd dan voordien.
                        Pieter
                        --

Comment

Ik zou zelf voor het kleine Duitsland-USA verschil geen risico nemen
                          Q: Waar kan jij in Duitsland een winkel vinden die slechts een klein beetje verschil in prijs heeft met de USA

A: Nergens

groetjes

Jo(han)

Comment

Originally posted by Jo
                            Q: Waar kan jij in Duitsland een winkel vinden die slechts een klein beetje verschil in prijs heeft met de USA
                            Zeg eens wat je zoekt, aan welke prijs je het al gevonden hebt, en ik zal een tegenbod doen Kom wel niet af met één van die louche NY online winkeltjes maar prijzen uit een gevestigde waarde zoals adorama of B&H foto.
                            Enkele maanden geleden was hier nog zo'n post over het online prijsverschil en de prijs in de winkel. Je moet maar eens in die SUPERshops een prijs vragen voor de "shipment" naar Europa. Gegarandeerd maken ze je al 75 tot 150!! euro lichter. Eens in de winkel kom je dan ook tot de constatatie dat de modellen die daar liggen 10 tot 20% duurder zijn dan online. Dat heb je in mindere mate bij B&H en adorama, maar er is ook een verschil, en zij rekenen tenminste "actual shipping costs"

Kijk anders hier maar eens, shopreview voor en door Amerikanen:
                            http://www.photo.net/equipment/where-to-buy#screwed en
                            http://www.photo.net/neighbor/one-subcategory?id=2
                            Het is dus zeker niet allemaal goud wat blinkt.

Oli.

Comment

OK Oliver
                              als je 1 van deze lenzen kan leveren aan dezelfde prijs, dan doen we zaken

Canon 70-200L IS USM 2,8 1.600USD = 1375€
                              Sigma 70-200 EX APo 2,8 699USD = 602€
                              Canon EF 400 L USM 5,6 1.020USD = 877€
                              Canon 100-400L IS 4,5-5,6 1.300USD = 1118€

En neen dit is geen obscure winkel maar wel B&H waar ik telkens heel correcte service gekregen heb.

Eventueel ( afhankelijk van hoe je het aanpakt ) moet je de prijzen verhogen met +/- 9 % NY taksen

Groetjes
                              Jo(han)

Comment

Working...
                              X