Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

Ik hoop dat ik u niet hoor beweren dat de DSLR, zoals we die momenteel kennen in deze vorm, zal verdwijnen?

Geeft mij maar een stevig aanvoelend toestel. Die rangefinder toestanden vind ik niks, anders had ik dat wel gekocht ipv een DSLR. Ik hou er wel van dat zo'n ding wat groter is en stevig in de hand aanvoelt. Ik zit echt niet te wachten op alle PEN's en opvolgers...

De dag dat de DSLR in zijn huidige vorm van de markt verdwijnt stop ik met fotograferen... en ja, dat mag je opschrijven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
      Ik hoop dat ik u niet hoor beweren dat de DSLR, zoals we die momenteel kennen in deze vorm, zal verdwijnen?

Geeft mij maar een stevig aanvoelend toestel. Die rangefinder toestanden vind ik niks, anders had ik dat wel gekocht ipv een DSLR. Ik hou er wel van dat zo'n ding wat groter is en stevig in de hand aanvoelt. Ik zit echt niet te wachten op alle PEN's en opvolgers...

De dag dat de DSLR in zijn huidige vorm van de markt verdwijnt stop ik met fotograferen... en ja, dat mag je opschrijven!
      Als je alles gaat geloven wat Puerte hier komt te vertellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht

Ooit een Leica M vastgehad ? Mijn ideale camera maar het prijskaartje is niet haalbaar.
        Ik hoop dat Nikon spoedig met een fullframe EVIL uitkomt met 18 megapixels en een beetje fatsoenlijke ISO setting. Meer moet dat niet zijn. Al dat auto-gedoe heb ik niet nodig.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          als ze niet mee in de boot zouden stappen zal hun dat inderdaad veel, heel veel klanten kosten, maar wees niet bang zij werken aan gelijkaardige toestellen.
          Zolang die toestellen duurder zijn en niet in de buurt van de image kwaliteit komen kunnen Canon en Nikon nog op beide oortjes slapen.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Ooit een Leica M vastgehad ? Mijn ideale camera maar het prijskaartje is niet haalbaar.
            Ik hoop dat Nikon spoedig met een fullframe EVIL uitkomt met 18 megapixels en een beetje fatsoenlijke ISO setting. Meer moet dat niet zijn. Al dat auto-gedoe heb ik niet nodig.
            Zo mag ik het horen!!
            Ik heb het vijfentwintig jaar met een M3 en M4 gedaan en tot mijn grote vreugde loop ik nu met de digitale equivalenten rond.
            Een dslr stop ik wel in mijn tas wanneer ik verwacht dat ik wat langere brandpuntsafstanden nodig heb.
            Zij die nog wat oud maar degelijk glaswerk bezitten kunnen hun hart ophalen met die spiegelloze body's.
            De handel in adapters zal aanmerkelijk toenemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Zolang die toestellen duurder zijn en niet in de buurt van de image kwaliteit komen kunnen Canon en Nikon nog op beide oortjes slapen.
              hopelijk denken ze daar bij Canikon anders over, maar wees gerust die mannen zijn volop aan het zoeken op een tegen antwoord, ze voelen het water aan hun knieën staan.
              de kans is groot dat photokina vol staat van die toestellen of toch prototypes.

leg de RAW-beeldjes van de X1 maar eens naast deze van den d300s, dan zie je waar het verschil zit

alles komt van beneden en gaat omhoog, zie maar live-view, filmfunctie, subject recognition...., eerst aanwezig in de compacts en dan low-end en daarna alle DSLR's.
              En olympus is niet zelden de inventor.

Iemand een idee hoe de d90 opvolger er gaat uit zien?

Comment

IK HERHAAL:

een ander segment. Een groot voordeel inzake investeringen bij de huidige DSLR's is de vastheid van de mount. Had ik bij Olympus gebleven, ik was al drie keer aan een lenzenwissel toe geweest. L-glas koop je, en dat blijft voor jaren. In bepaalde segmenten (daar ga ik weer) zal de Canikon marketing afdeling wel suggesties influisteren aan de R&D. Maar DSLR blijft m.i. nog een tijdje onverslagen.

PS: ooit al geprobeerd te pannen op een koersauto met zo'n compact telemasjien?
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

Eerst nog het MX formaat van Nikon afwachten. KLIK

Comment

LOL canon en nikon voelen het water aan de knieen staan

Hmmm al de 4/3 met of zonder micro ervoor hoeveel marktaandeel zou dat zijn..... nog geen 10% waarschijnlijk..... canon + nikon is ergens tussen 70 en 80%. Maar allee jij bent er dus van overtuigd dat die mannen tegen het einde van dit jaar 40% marktaandeel hebben of zo........

En doen alsof die micor 4/3 zoiets ongelooflijks revolutionair is ....... jongens toch iedereen APS vergeten...... Ik weet het dat is iets oud van het analoge tijdperk maar het principe is gewoon hetzelfde. Enkel heb je nu zelfs geen zoeker meer. Maar we hebben nu al lang ook Liveview op alle toestellen dus veel van die zogenaamde voordelen vervallen ook al.

EVF komt er zeker want goedkoper en kleinere body's ook want sommige willen dit, misschien wel met een extra reeks lenzen, maar dat is ook al niets nieuws dat is er ook altijd al geweest. Of dit succesvol wordt valt allemaal nog af te wachten. Men was van APS ook overtuigd dat het ongeloofelijk succesvol zou zijn.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Eerst nog het MX formaat van Nikon afwachten. KLIK
                      We zitten nog steeds te wachten dan... deze post is al van 2008 voor een aankondiging voor 2009... en we wachten nog steeds. Of was het de D300s of de D3s die ze wilden aankondigen...?

Comment

Ik ben wat EVF betreft dezelfde mening toegedaan als diverse anderen hier: het slurpt van de batterij en met de sensor zo blootgesteld...
                        Liever ook een optische zoeker zoals het nu is.

Verder denk ik dat er nog vier marktsegmenten gaan zijn:

- de gewone compacttoestelletjes,
                        - de compactcamera's met verwisselbare lenzen, zoals Sony haar concept voor zo'n toestel toonde op PMA en dus zo'n beetje à la Micro Four Thirds bij Panasonic en Olympus,
                        - de APS-C DSLR's (hopelijk zo lang mogelijk met optische zoeker!),
                        - de full-frame DSLR's.

Alleen compactjes met verwisselbare lenzen lijkt me zoals Monica aangeeft niet de juiste weg. Zou nogal gek zijn, als je weet hoeveel geld er alleen al in lenzen zit (een 24-70 bijvoorbeeld die ineens waardeloos zou worden)...

Wat zo'n compactcamera met verwisselbare lenzen aangaat, ik vind het wel een goede evolutie op zich. Ik heb ook graag iets stevigs in handen, uiteraard.
                        Maar als je op vakantie bent, en ik bedoel niet op vakantie zijn om foto's te nemen , foto's is dan wat meer bijzaak maar je wil toch uitstekende (DSLR-)kwaliteit, lijkt mij zo'n Micro Four Thirds of de toekomstige equivalenten van andere fabrikanten aangewezen. Als de lenzen optisch beter worden en de toestellen goedkoper denk ik dat daar nog veel uit kan groeien.

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        PS: ooit al geprobeerd te pannen op een koersauto met zo'n compact telemasjien?
                        Nee (kan ook moeilijk ) maar ik zie niet in hoe dit in de toekomst niet zou kunnen. Mits ze bijvoorbeeld een 70-300, 70-400 of 100-400 of iets in dat bereik naar dat formaat brengen en de camera snel genoeg is (een A550 haalt al 4 foto's per seconde in live view, 5 of 7 bij gebruik van de optische zoeker) lijkt me dit geen probleem.

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Waar gaat die lens met dat kodakske naartoe?
                        Daarmee durf je toch niet onder de mensen komen?
                        Over je eerste zin: dat denken de mensen nu al als ze mijn kleine A350 op mijn 70-400 gemonteerd zien .
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik denk dat TS met zijn statement gelijk gaat krijgen.

Ik herinner mij nog (niet zo heel lang geleden) dat de "ware" fotograaf beweerde: digitaal, da's een speelgoedje, gaat nooit doorbreken. Jaja....

Tot voor kort was SD geheugen in een DSLR onbespreekbaar voor de "echte" fotograaf. Dat moest en zou ten eeuwige dage Compact Flash blijven. Jaja....

Nog een beetje geduld en het beeld via een EVF zal wel beter worden dan datgene via een spiegel en matglas.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

Verder denk ik dat er nog vier marktsegmenten gaan zijn:

- de gewone compacttoestelletjes,
                            - de compactcamera's met verwisselbare lenzen, zoals Sony haar concept voor zo'n toestel toonde op PMA en dus zo'n beetje à la Micro Four Thirds bij Panasonic en Olympus,
                            - de APS-C DSLR's (hopelijk zo lang mogelijk met optische zoeker!),
                            - de full-frame DSLR's.
                            De basis van de huidige digitale fototoestellen is in grote mate de sensor.
                            Uw keuze van de vier marktsegmenten is gebaseerd op de veronderstelling dat er een einde is gekomen aan de ontwikkeling van deze sensor, die aanname is onjuist.
                            Er staat ons nog veel te wachten en niemand zal dat tegen kunnen houden.

Verder ben ik benieuwd naar de reden waarom u de midden formaat camera's niet noemt.

Comment

Tot voor kort was SD geheugen in een DSLR onbespreekbaar voor de "echte" fotograaf. Dat moest en zou ten eeuwige dage Compact Flash blijven. Jaja....

Nog een beetje geduld en het beeld via een EVF zal wel beter worden dan datgene via een spiegel en matglas.
                              ah ja... was ik vergeten zeker: de snelheid van de bewuste kaartjes ... ;-)
                              Doe mij maar een 300 X of 600 X CF. Rakketsjakketaktaktak.
                              Of dan die SD van bbbzssjjjjtklikklakaaaabbbzbzzzzzzzzzzzjjtkliiiikk k.....klak.

Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                                ah ja... was ik vergeten zeker: de snelheid van de bewuste kaartjes ... ;-)
                                Doe mij maar een 300 X of 600 X CF. Rakketsjakketaktaktak.
                                Of dan die SD van bbbzssjjjjtklikklakaaaabbbzbzzzzzzzzzzzjjtkliiiikk k.....klak.

Voorlopig zal dat nog wel kloppen, maar toch vrees ik dat er voor CF op lange termijn geen weg terug zal zijn: die kaarten zijn naar de toekomst toe gewoon te groot. En SD zal alsmaar sneller worden.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X