Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Voorlopig zal dat nog wel kloppen, maar toch vrees ik dat er voor CF op lange termijn geen weg terug zal zijn: die kaarten zijn naar de toekomst toe gewoon te groot. En SD zal alsmaar sneller worden.
    Hoe dan ook CF kan nooit worden voorbijgestoken door SD, enige zwak punt bij CF zijn de pinnetjes, en ze zullen altijd wel een plaatsje vinden om deze te kunnen wegsteken, bij de Nikon D3 serie heb je zelfs twee sleuven.

    Een CF kaart gebruikt een parallelle interface met 16 datalijnen (D0-D15 op de tekening) plus nog een hoop controlesignalen en voedingsaansluitingen, net zoals een harde schijf met IDE interface.
    Een SD kaart daarentegen heeft maar 4 datalijnen, 2 controlelijnen en 3 voedingsaansluitingen en daarom heb je daar maar 9 pinnen.

    Comment


    • #62
      Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      De basis van de huidige digitale fototoestellen is in grote mate de sensor.
      Uw keuze van de vier marktsegmenten is gebaseerd op de veronderstelling dat er een einde is gekomen aan de ontwikkeling van deze sensor, die aanname is onjuist.
      Er staat ons nog veel te wachten en niemand zal dat tegen kunnen houden.

      Verder ben ik benieuwd naar de reden waarom u de midden formaat camera's niet noemt.
      Ik neem niet aan dat deze niet verder kan ontwikkeld worden, ik vraag me af van waar je (altijd dat 'u'...maar twee die hier dat beginnen te gebruiken als het erop aankomt ) dat vandaan haalt. Au contraire zou ik zeggen, kijk maar wat Sony's Exmor-R sensor heeft gedaan voor de compacttoestellen, dat is naar mijn mening toch een mooie stap voorwaarts . Al eens foto's gezien van een HX5V ? Nee ? Nou, kijk maar eens goed rond op Imaging-resource.com. Dat zijn prachtige foto's, zelfs op hogere ISO-waarden (voor compact).

      En die reden is dat ik niet denk dat er hier veel middenformaat gebruikers zitten. Zat geen bewuste reden zelfs achter toen ik het schreef eigenlijk.

      Misschien goed voor bepaalde doeleinden maar veelzijdig kan je ze niet noemen, niet ? Een body van een paar duizend euro en nog zo'n bedrag (of veel meer) aan lenzen, tot daar aan toe. Maar hoeveel mensen spenderen er hier pakweg 17 000 euro aan een middenformaat alleen, zonder andere dingen bij ? Ik denk dat een DSLR (full-frame dan) beter qua prijs/kwaliteit zit. Als het op pure kwaliteit aankomt, is de sensor van een middenformaatcamera natuurlijk beter.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #63
        Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

        The UK has embraced the Micro Four Thirds camera format, making up over 10% of interchangeable lens camera sales (by volume) in December 2009. According to figures from market research company GfK Retail and Technology, around 6,600 Micro Four Thirds cameras were sold in the UK, accounting for more than half of the system's sales volumes in 11 major Western European countries.

        Comment


        • #64
          Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

          Het volgende nieuwtje zal dan zijn een camera met zonneenergie , zonnepanelen op je camerera, we moeten ook niet vooruitlopen op de feiten , en zeker niet gaan tonen hoe ze de camera,s moeten gaan bouwen in de toekomst , ze zullen toch hun ideen uitwerken

          Comment


          • #65
            Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

            Allez...deze zomer langs het circuit van Silverstone allemaal Olympus PEN cameraatjes met een optisch viewfinderke op de flitsschoen (ha neen, zal een electronische VF-2 zijn), en een afdrukvertragingske van ruim een halve seconde (0,7s)... LOL

            DIt is een vernieuwende stap van Olympus en het slaagt aan, en het gaat mij misschien naar een Pen doen gaan ipv een bridge zonder verwisselbare lenzen... omdat de kwaliteit tot ISO800 zeer goed is, de AF behoorlijk en zo verder... tot ik dan de prijs zie van 900 € voor de body en voor een set lenzen nog wat extra (valt dan weer wel mee, tenzij de tele aan de dure kant wordt). Voor hetzelfde geld heb je ook dit setje: Canon EOS 50D +EF-S 17-85mmIS USM & EF 70-300mm IS
            En een G11 kost iets meer dan 1/3de van dat budget.

            Lichtpunt: de E-PL1 kost al een stuk minder. Nog een beetje goedkoper en je zit tussen bridge en DSLR in, waar het hoort.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #66
              Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              Allez...deze zomer langs het circuit van Silverstone allemaal Olympus PEN cameraatjes met een optisch viewfinderke op de flitsschoen (ha neen, zal een electronische VF-2 zijn), en een afdrukvertragingske van ruim een halve seconde (0,7s)... LOL

              DIt is een vernieuwende stap van Olympus en het slaagt aan, en het gaat mij misschien naar een Pen doen gaan ipv een bridge zonder verwisselbare lenzen... omdat de kwaliteit tot ISO800 zeer goed is, de AF behoorlijk en zo verder... tot ik dan de prijs zie van 900 € voor de body en voor een set lenzen nog wat extra (valt dan weer wel mee, tenzij de tele aan de dure kant wordt). Voor hetzelfde geld heb je ook dit setje: Canon EOS 50D +EF-S 17-85mmIS USM & EF 70-300mm IS
              En een G11 kost iets meer dan 1/3de van dat budget.

              Lichtpunt: de E-PL1 kost al een stuk minder. Nog een beetje goedkoper en je zit tussen bridge en DSLR in, waar het hoort.

              Het is natuurlijk een prima ontwikkeling , maar Olympus en Panasonic krijgen snel concurentie van andere merken die begrijpen dat dit type camera toekomst heeft.
              Dit zal er voor zorgen dat de camera's betaalbaarder worden

              Alles over micro-four-thirds-populair-in-verenigd-koninkrijk op digifotopro.nl - Het laatste nieuws over camera’s, objectieven, interviews, exposure, talent, software en meer.
              Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

              Comment


              • #67
                Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                Op het vlak van de spiegelreflexen heeft Canon op dat gebied veel gedaan (betaalbaar maken, denk aan de 300D ergens 2003 als eerste betaalbare DSLR. Olympus zat begin jaren '70 met de OM-reeks tegenover de F-reeksen van Nikon en Canon. Nu probeert Sony om bij "de drie" te horen. Met de E-reeks ging Olympus het verkeerde pad op volgens mij. Nu ja, in dat opzicht dan dat ze zichzelf 'degradeerden' naar de lagere regionen door niet meer in het topsegment bij de DSLR's te zitten. En nu stappen ze terug naar hun Pen systeem over. Da's denk ik wel een goede zet, maar ze kunnen niet anders dan DSLR afschrijven aangezien ze er niet meer aan de bak komen. Als hun materiaal echter nog de degelijkheid van vroeger heeft, dan zitten ze wel weer goed in dat marktsegment. Gevaarlijke tijden dan voor de bridge modellen. Die vallen dan tussen degelijke compactjes en deze systemen met verwisselbare lenzen, die toch compact zijn...
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #68
                  Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                  ah ja... was ik vergeten zeker: de snelheid van de bewuste kaartjes ... ;-)
                  Doe mij maar een 300 X of 600 X CF. Rakketsjakketaktaktak.
                  Of dan die SD van bbbzssjjjjtklikklakaaaabbbzbzzzzzzzzzzzjjtkliiiikk k.....klak.

                  LOL Ik kan ze zo horen, die geluiden.
                  Ik snap het gehannes om de CF niet. Te groot lees ik hier!
                  We hebben het in alle electronica segmenten al gezien...alles moet zo klein mogelijk. Bij de mobiele telefoontjes zijn ze daar al weer hard op aan het terug komen en de mini-laptops vliegen ook niet zo hard over de toonbank als men had verwacht. De huis, tuin en keuken telefoon is ook weer groter geworden, omdat het toch wat prettiger bellen is.
                  Check alleen al de berichten van de fanatieke hobbiefotografen en de profs: een camera moet solide, niet plastick-achtig aanvoelen en over een groede grip beschikken. Ik heb het idee (shoot me) dat de grootste groep fotografen helemaal niet zit te wachten op de vervanging van de spiegelreflex. Leuk voor ernaast misschien, maar zeker niet iets om volledig van afhankelijk te zijn.

                  Comment


                  • #69
                    Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                    Leuk voor ernaast misschien, maar zeker niet iets om volledig van afhankelijk te zijn.
                    Da's misschien nog de mooiste samenvatting.

                    Enne... ze breiden verder uit:
                    Panasonic heeft op de Focus on Imaging 2010-beurs in Birmingham officieel zijn Lumix G2- en G10-m4/3-camera's aangekondigd. De G2 is voorzien van een touchscreen, terwijl de G10 een goedkopere, uitgeklede variant is.
                    Da's dan een bridge met verwisselbare lenzen... euh... of hoe noem je dat dan?
                    Last edited by Yourt; 7 maart 2010, 15:42.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Da's misschien nog de mooiste samenvatting.

                      Enne... ze breiden verder uit:

                      Da's dan een bridge met verwisselbare lenzen... euh... of hoe noem je dat dan?
                      Zolang een camera een FT sensor of groter heeft , zu ik het geen bridge willen noemen.
                      Overigens zal het begrip bridge verdwijnen met het oprukken van de kompakte camera's met verwisselbare lens zonder spiegel.

                      Comment


                      • #71
                        Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        LOL Ik kan ze zo horen, die geluiden.
                        Ik snap het gehannes om de CF niet. Te groot lees ik hier!
                        Dat is inderdaad nonsens.
                        Zelfs in de hele kleintjes van 5 jaar terug zat een CF slot.

                        Comment


                        • #72
                          Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                          Overigens zal het begrip bridge verdwijnen met het oprukken van de kompakte camera's met verwisselbare lens zonder spiegel.
                          precies wat ik er ook van denk.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #73
                            Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                            vroeger dan verwacht de panasonic G2, full HD video met AVCHD codec (standaard blu ray HD) en mogelijkheid te refocussen tijdens video opnamen. Je kunt zowel de zoeker als LCD-scherm gebruiken tijdens video. Refocus tijdens video is gedempt om zachte overgangen te verkrijgen en hoofdpijn effect te vermijden, daarbij heb je ook focus tracking mogelijkheden tijdens video. Dus eindelijk een toestel met bruikbare video.

                            Panasonic's G1 was not only the first product of the Micro Four Thirds standard, it was also the world's first interchangeable lens camera to turn its back on traditional optical viewfinder designs and take a more compact-camera-like live view approach. The outward appearance may have been pure DSLR, but the G1 is likely to be remembered as the camera that marked the beginning of the end for the half-century-long dominance of the single lens reflex design in interchangeable lens cameras.


                            Is eerste toestel met touch control screen, zeer handig voor AF selectie, en je kunt zelfs je opnames triggeren via dit schermpje !
                            zie bijgaand filmpje, let ook eens op focus systeem tijdens movie mode
                            dit is toekomst !
                            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.



                            volgend filmpje toont hoe ke zelf de grote van het AF punt kunt instellen en de tracking mogelijkheden
                            http://www.panasonic.co.uk The New Lumix G2 - Revealed.Worlds First Interchangeable Lens System Camera with Touch-Control Shooting* - The DMC-G2 from LUMIX G...

                            Part of the PhotoWalkthrough coverage of Focus on Imaging 2010. Today Panasonic launched their brand now bridge camera the G2 with touch screen focus and whi...


                            hebben ook nog en compacter toestel gelanceerd namelijk de G10
                            Focus on Imaging 2010: Panasonic has released what it calls 'the world's lightest interchangeable lens camera with a viewfinder' in the shape of Lumix DMC-G10. It features the same 12.1MP Live MOS sensor and Venus Engine HD II as the DMC-G2, also announced today. It also comes with a 460K dot 3" LCD but without the tilt/swivel and touch options of the G2 and gets a lower resolution viewfinder. The G10 can record 720p HD movie in Motion JPEG format. Both cameras can accept the high-capacity SDXC format cards and are offered with a new 14-42mm kit lens.


                            Verkoop van toestellen zonder spiegel zit in de lift (16,5% in dec),is niet verwonderlijk, beeldkwaliteit licht in lijn met de instappekers van Canikon en deze toestellen hebben daarbij bruikbare LV en video mogelijkheden.
                            Last edited by puerte; 8 maart 2010, 10:59.

                            Comment


                            • #74
                              Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Dat is inderdaad nonsens.
                              Zelfs in de hele kleintjes van 5 jaar terug zat een CF slot.
                              Zat NOG een CF slot wil je zeggen....

                              Ha ja, en waar zit het CF slot in bv. de Canon 450D ? Of in de 1000D ?

                              Willen we dit item binnen een paar jaar nog eens terug oprakelen ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #75
                                Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Zat NOG een CF slot wil je zeggen....

                                Ha ja, en waar zit het CF slot in bv. de Canon 450D ? Of in de 1000D ?

                                Willen we dit item binnen een paar jaar nog eens terug oprakelen ?
                                Ik had het over de kompaktjes.
                                Ook in de kleinste Ixus zat gewoon een CF slot.
                                Dit als demonstratie van hoe zinvol het is om CF groot te noemen.
                                Het koopvee loopt overal juichend achteraan, maar ik dus niet.

                                Comment

                                Working...
                                X