Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanop statief met D90+18-105VR lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vanop statief met D90+18-105VR lens

Gisteren was ik op statief bezig met mijn D90 en 18-105VR objectief.

Nu viel het me op dat wanneer ik de ontspanknop na het scherpstellen doordruk om de foto te maken, ik door de zoeker het beeld een klein stukje zie zakken.
    Dus net na het focussen en vlak voor het afdrukken maakt het precies een klein sprongetje omlaag.

Het gekke is dat dit alleen voorvalt vanop statief. Wanneer ik vanuit de vrije hand fotografeer, dan blijft het beeld in de zoeker perfect stabiel.

Dacht eerst dat het gezichtsbedrog was, maar na een paar keer er echt op te letten bleek dat dit steeds terug kwam.
    Is er iets mis met mijn toestel/objectief?
    Last edited by Pixelke; 21 februari 2010, 15:28.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Re: Vanop statief met D90+18-105VR lens

VR uitgezet?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zou dat niet gewoon komen doordat je met je de ontspanknop indrukt, waardoor het toestel iets omlaag kantelt, omdat de statiefkop niet vast genoeg is gezet? Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Misschien eens aan een afstandsbediening denken, en op een statief altijd VR uit zetten.
      http://www.mariorentmeester.nl &
      http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
      | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        VR uitgezet?
        inderdaad, VR uitzetten...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
          Gisteren was ik op statief bezig met mijn D90 en 18-105VR objectief.

Nu viel het me op dat wanneer ik de ontspanknop na het scherpstellen doordruk om de foto te maken, ik door de zoeker het beeld een klein stukje zie zakken.
          Dus net na het focussen en vlak voor het afdrukken maakt het precies een klein sprongetje omlaag.

Het gekke is dat dit alleen voorvalt vanop statief. Wanneer ik vanuit de vrije hand fotografeer, dan blijft het beeld in de zoeker perfect stabiel.

Dacht eerst dat het gezichtsbedrog was, maar na een paar keer er echt op te letten bleek dat dit steeds terug kwam.
          Is er iets mis met mijn toestel/objectief?
          ik heb ook een d90 +18-105vr
          is normaal ,ik heb dat probleem ook en het is zoals ze hier zeggen, op statief je vr uitzetten dan heb je dit niet meer
          grts shooter

Comment

Inderdaad. Stom van mij. Heb mijn VR uitgezet en nu blijft alles mooi stabiel. Merci he gasten. Dacht al dat er iets mis was...
            Hoe komt het als ik uit de vrije hand fotografeer, en ik hou het toestel echt zo stil mogelijk, is simuleer eigenlijk een statief, dan heb ik dat sprongetje niet met mijn VR aan.
            Heb zelfs de selftimer gebruikt om niet op de ontspanknop te drukken terwijl de foto gemaakt werd, om toch maar perfect stil te houden.
            Experimenteren hé
            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
              Hoe komt het als ik uit de vrije hand fotografeer, en ik hou het toestel echt zo stil mogelijk, is simuleer eigenlijk een statief,
              Dat kun je alleen als je geen foto's meer kan maken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
              X