Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-hulplicht Canon 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: AF-hulplicht Canon 50D

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
    Je weet toch dat je enkel met een externe flitser een hulplicht hebt he ?
    Hoe kom je daar nu bij

Wat staat die interne flitser hier dan te flitsen als hij in het donker wil scherpstellen

Toch diene AF hulplicht
    Last edited by Mriya; 20 februari 2010, 17:31.
    Bootjes

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
      Inderdaad, want die felle witte LED op het toestel zelf is geen AF hulplicht maar anti-rode-ogen hulpmiddel.

Bij mij zit die rode-ogen redductielampje links op de body
      Last edited by Mriya; 20 februari 2010, 17:31.
      Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht

Bij mij zit die rode-ogen redductielampje links op de body
        Ja, bij mij ook (is bij 20D -> 50D steeds hetzelfde gebleven).
        Rode ogen reductie licht is niet hetzelfde als AF hulplicht.

AF hulplicht is enkel beschikbaar met externe flitsers die dan een rood streepjespatroon projecteren op het te fotograferen object.
        De interne flitser (indien uitgeklapt) zal een aantal korte flits-salvo's afvuren als het toestel niet kan scherpstellen via het aanwezige licht (dit wordt niet AF hulplicht genoemd, maar heeft wel dezelfde functie).
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht

AF hulplicht is enkel beschikbaar met externe flitsers die dan een rood streepjespatroon projecteren op het te fotograferen object.
          De interne flitser (indien uitgeklapt) zal een aantal korte flits-salvo's afvuren als het toestel niet kan scherpstellen via het aanwezige licht (dit wordt niet AF hulplicht genoemd, maar heeft wel dezelfde functie).
          Een stukje uit mijn handleiding op P49

Bij slecht licht flitst de ingebouwde flitser verschillende keren.

Door de ontspanknop half in te drukken, flitst de flitser mogelijk meerdere keren en kan beter automatisch worden scherpgesteld.

Dit wordt AF-hulplicht genoemd

Dit werkt goed tot op ongeveer 4 meter afstand van het onderwerp

Wat moet ik nog geloven nu
          Last edited by Mriya; 20 februari 2010, 17:30.
          Bootjes

Comment

Jezelf, Mriya, want ik ben het met je eens. Al gebruik ik meestal mijn 580EXII, bij het daarstraks uittesten met interne flitser (om jouw vraag te kunnen beantwoorden), kan ik inderdaad bevestigen dat de interne flitser bij weinig licht zal bijflitsen om te helpen scherpstellen. De rode ogen reductie is iets anders.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
              Een stukje uit mijn handleiding op P49

Bij slecht licht flitst de ingebouwde flitser verschillende keren.

Door de ontspanknop half in te drukken, flitst de flitser mogelijk meerdere keren en kan beter automatisch worden scherpgesteld.

Dit wordt AF-hulplicht genoemd

Dit werkt goed tot op ongeveer 4 meter afstand van het onderwerp

Wat moet ik nog geloven nu
              Zo kan je het ook noemen... maar omdat zo'n gespetter van de flitser niet echt aangenaam is, wordt meestal AF hulplicht verstaan onder een rood hulplampje. In de (meeste ?) Nikon modellen zit dit wel op de body.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                In de (meeste ?) Nikon modellen zit dit wel op de body.
                Klopt alleen de Dx modellen hebben helemaal geen lampje, waarschijnlijk gaan ze ervan uit dat die allemaal een 2.8 or less lens hebben en dan kun je eigenlijk AF tot je moet flitsen(met de D3s zal dat weer wel niet opgaan). Je kunt ook gewoon de SB800 flits gebruiken en het flitsgedeelte uitzetten.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                X