Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-hulplicht Canon 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF-hulplicht Canon 50D

Hey juppekes

Ik heb hier eens en vraagje of twee

Mijn AF hulplicht werkt niet meer op mijn toestel

Ik zal wel zelf iets uitgeschakeld maar vind het niet om hem terug aan te zetten

Ik heb ook al RTFM maar ook daar vind ik het niet direct terug

Mijn tweede probleem is als ik de camera op volledig automatisch zet er altijd een zelfontspanner opstaat van 10sec

Ik gebruik deze functie zelden,maar als het eens onverwacht rap moet gaan, heb ik die 10sec aan mijn been

Is er iemand die mij kan en wil helpen aub

Het zal wel weer zo'n simpel dingetje zijn

Alvast bedankt voor de hulp

PS: er mag ook wel eens gelachen worden met mij hoor
    Bootjes

Re: AF-hulplicht Canon 50D

Wat betreft jouw AF-hulplicht, manual p. 179. C.Fn III-5: 0=activeren, 1=deactiveren, 2=alleen Ext.flits.
    Wat betreft dat timer-ding, geen idee... Misschien eens helemaal resetten? (p.45 - zou daarna opnieuw één opname moeten maken, zoals in het tabelletje wordt aangegeven).
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

dat van je hulplicht heb ik niet direct een idee

voor die ontspanner, das een knopje dat je moet indrukken, voor continious foto's te kunnen nemen of een enkele of de zelfontspanner
      waar het juist staat op de 50D weet ik niet onmiddelijk
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        dat van je hulplicht heb ik niet direct een idee

voor die ontspanner, das een knopje dat je moet indrukken, voor continious foto's te kunnen nemen of een enkele of de zelfontspanner
        Zover was ik ook al

Maar als ik als ik het knopje op "enkelbeeld" zet en ik sckakel mijn camera uit en weer aan staat hij weer op die 10 sec
        Last edited by Mriya; 20 februari 2010, 17:34.
        Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          ...voor die ontspanner, das een knopje dat je moet indrukken, voor continious foto's te kunnen nemen of een enkele of de zelfontspanner
          Da's het knopje AF-drive bovenop de camera (boven het kleine LCD-schermpje) in combinatie met het grote keuzewiel achteraan. Inderdaad, het lijkt dat als je volautomatisch werkt (groene stand neem ik aan), je dit nog kunt veranderen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Wat betreft jouw AF-hulplicht, manual p. 179. C.Fn III-5: 0=activeren, 1=deactiveren, 2=alleen Ext.flits.
            Wat betreft dat timer-ding, geen idee... Misschien eens helemaal resetten? (p.45 - zou daarna opnieuw één opname moeten maken, zoals in het tabelletje wordt aangegeven).
            Voor dat hulplicht had ik ook al gekeken bij: C.Fn III-5: 0=activeren, 1=deactiveren, 2=alleen Ext.flits.
            Dus bij mij staat op 0=activeren
            Last edited by Mriya; 20 februari 2010, 17:32.
            Bootjes

Comment

Als je na resetten (p.45) en eventueel alle persoonlijke instellingen wissen (p.172) nog van die vreemde settings hebt, zou ik er eventjes terug mee naar de verkoper gaan (toestel is vast nog onder waarborg), want echt normaal lijkt me dat niet.

Comment

Hey juppekes

ik geloof dat ik gevonden heb

Als ik op het knopje bovenaan de cam druk op "AF-drive" kan ik met het kleine keuzewieltje kiezen tussen "ONE SHOT" of "AI FOCUS AF" of "AI SERVO AF"

Nu werkt dat hulplicht alleen maar op " ONE SHOT" en op "AI FOCUS AF"

En natuurlijk stond hij op "AI SERVO AF"

Kweet nie of dat normaal is

Nog eens bedankt voor jullie hulp
                Bootjes

Comment

Blij dat je het uiteindelijk zelf gevonden hebt, want iedereen heeft zo'n beetje z'n eigen instellingen. Heb persoonlijk nooit die groene stand gebruikt, en was verbaasd dat je zelfs in die stand je AF-drive kunt aanpassen.
                  Veel succes met je 50D, want het blijft een pracht van een fotocamera!

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Blij dat je het uiteindelijk zelf gevonden hebt, want iedereen heeft zo'n beetje z'n eigen instellingen. Heb persoonlijk nooit die groene stand gebruikt, en was verbaasd dat je zelfs in die stand je AF-drive kunt aanpassen.
                    Veel succes met je 50D, want het blijft een pracht van een fotocamera!
                    Dat probleempje met die hulplicht had ik maar op de M-stand (ik gebruik trouwens enkel deze stand) zo leer ik tenminste fotograferen

Die timer van 10sec is in de groene stand die gebruik ik enkel uit hele hoge nood als ik echt geen tijd meer heb om de cam in te stellen, dus bijna nooit
                    Bootjes

Comment

Ik werk meestal in Av (enfin, met de breedhoek toch). Uitzonderlijk in Tv (met tele). Manueel voor flitsen (ik heb een externe 580EXII) of voor "moeilijk" licht. In "hoge nood" zal ik misschien eens op P schieten, maar da's ook al.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                        had ik maar op de M-stand (ik gebruik trouwens enkel deze stand) zo leer ik tenminste fotograferen
                        Wat leer je daar nu precies van? En wat is het verschil met bewust A of S gebruiken?(in normaal gebruik niet met flitsen enzo)>

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                        Die timer van 10sec is in de groene stand die gebruik ik enkel uit hele hoge nood als ik echt geen tijd meer heb om de cam in te stellen, dus bijna nooit
                        Als je bewust A of S gebruikt, heb je hier geen last van en zal je foto dichter bij het door jouw gewenste resultaat liggen, zelfs als je geen tijd meer hebt om iets aan te passen, misschien leer je toch niet alles in M.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Wat leer je daar nu precies van? En wat is het verschil met bewust A of S gebruiken?(in normaal gebruik niet met flitsen enzo)>

Op die M-stand maak ik toch zelf mijn keuze tussen diafragma en sluitertijd en iso

Ik heb niet graag dat als ik vb mijn diafragma verander dat de camera zelf de sluitertijd veranderd

Als je bewust A of S gebruikt, heb je hier geen last van en zal je foto dichter bij het door jouw gewenste resultaat liggen, zelfs als je geen tijd meer hebt om iets aan te passen, misschien leer je toch niet alles in M.
                          Ik ben maar blij als ik een mooie foto kan maken met mijn eigen instellingen al moet de eerste nog altijd komen
                          Last edited by Mriya; 20 februari 2010, 17:31.
                          Bootjes

Comment

Je weet toch dat je enkel met een externe flitser een hulplicht hebt he ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                              Je weet toch dat je enkel met een externe flitser een hulplicht hebt he ?
                              Inderdaad, want die felle witte LED op het toestel zelf is geen AF hulplicht maar anti-rode-ogen hulpmiddel.
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

Comment

Working...
                              X