Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

    Aangezien ik stilletjes aan uitgekeken geraak op mijn D70 ben ik aan het uitkijken naar een opvolger.
    Voor mijn doeleinden volstaat in principe een D90 maar in stilte zit ik toch te kwijlen op een D300s.
    Dus, als ik de vraag stel wat mag de opvolger van de D90 hebben is het antwoord voor mij simpel ; een D300(s) aan de prijs van een D90

    Maar wat moet voor jullie op de opvolger van de D90 staan ??

    Gr
    Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

  • #2
    Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

    betere isoprestaties (zijn wel goed maar kan altijd beter), 100% viewfinder en als ruil mag filmfunctie weg.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

      Hmm,

      na intensief gebruik van dit toestel:

      - De hoge ISO-gevoeligheid van de D700 (1600 is OK, maar erboven teveel detailverlies)
      - lenscalibratie om back- en frontfocus te corrigeren
      - snellere AF-motor
      - indeed een 100 % viewfinder
      - AF voor film (maar liever de bovenstaande functies)

      Voor de rest vind ik het voor de huidige prijs een schitterend toestel

      Greetz,

      RM

      Comment


      • #4
        Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

        De stap D70 naar D90 is al een hele grote. Bij m'n D70 zag ik na enkele jaren toch wel wat pijnpunten. De D90 is als camera in bijna ieder opzicht stukken beter en voldoet perfect aan mijn eisen. Ik kan gerust zeggen dat ik niet snel nood zal hebben aan een nieuw model.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

          Ik ben heel tevreden van mijn D90 nu....maar zoals gezegt hierboven als er dan toch dingen voor"mij"dan zouden mogen verbeteren is het zeker:
          -een snellere A/F.
          -100% viewfinder.
          -Mag hogere iso-waarden al zijn deze voor mij al dik oké.
          -Betere filmmodus(al is dit zeker niet voor mij nodig want ik gebruik deze functie zelden tot nooit)
          -stof en waterbestendig 100% zou ook zeer zeker mogen.
          -nog helderder lcd mischien!
          Voor de rest is hij dik oké....

          grtz Dirk
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

            Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
            Maar wat moet voor jullie op de opvolger van de D90 staan ??
            Ik stem ook voor een betere hoge ISO. Ik denk hierbij aan een sensor uit de eigen ontwikkeling met D3s genen en dus geen aangepaste Sony. Of dat dat kostentechnisch haalbaar is, valt nog af te wachten.

            Comment


            • #7
              Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

              De D90 is voor mij eigenlijk perfect. Het zal natuurlijk mooi zijn als het dezelfde iso prestaties zou hebben als de D700. Ik was eerst van plan toen ik de D90 ander half jaar geleden kocht om een D700 te kopen wanneer de opvolger bekend was en de prijzen flink gezakt waren. Maar ik ben zo onder de indruk van de hoge iso prestaties van de D90 dat ik heb besloten om het niet te doen
              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

              Comment


              • #8
                Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

                Ik vraag me wel af hoe nikon het gaat klaar spelen een nieuwe D90 ( ik zal hem nog zo noemen) te maken met voldoende upgrades en toch niet in het vaarwater van de D300(s) te komen ?

                Opvallend, tot nu toe heeft nog niemand achter meer pixels gevraagd
                Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                Comment


                • #9
                  Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

                  Dxx reeks zal nooit weathersealed zijn en zal altijd een kunststof body hebben itt het magnesium chassis van de Dxxx reeks.
                  Dxxx zal qua robuustheid en duurzaamheid ook altijd een stapje voor blijven hebben. Zie bijv. het verschil tussen D200 en D90.

                  Het lijkt me ook vrij logisch dat er eerst een D4/D400 komt en dan pas een substantiële update voor de D90. Misschien komt er intussen wel een D90s met verbeterde filmfunctie?
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                    Dxx reeks zal nooit weathersealed zijn en zal altijd een kunststof body hebben itt het magnesium chassis van de Dxxx reeks.
                    Dxxx zal qua robuustheid en duurzaamheid ook altijd een stapje voor blijven hebben. Zie bijv. het verschil tussen D200 en D90.

                    Het lijkt me ook vrij logisch dat er eerst een D4/D400 komt en dan pas een substantiële update voor de D90. Misschien komt er intussen wel een D90s met verbeterde filmfunctie?
                    D90s (hogere ISO) of D90x (megapixels) lijkt me inderdaad het meest logisch. Nikon zit nu in immers de oneven cyclus

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      D90s (hogere ISO) of D90x (megapixels) lijkt me inderdaad het meest logisch. Nikon zit nu in immers de oneven cyclus
                      Of een D90s met een halve D3S sensor.
                      Crop, 6MP, tot ISO 102K!!!
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

                        AF voor filmfunctie... Eén van de redenen dat die nu zoweinig gebruikt wordt is juist omdat het nutteloos is zonder AF.
                        mvg
                        Bert

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

                          Even mijn eigen topic terug oprakelen.

                          Ik lees hier dat sommigen toch een snellere autofocus wensen ? Aangezien ik absoluut wens bij de vervanging van mijn D70 dat de AF snel en correct moet zijn vraag ik mij toch af of er een wezenlijk verschil is in de AF tussen de D90 en de D300S ?? Is dat al uitgetest geweest en zo ja waar kan ik dat dan lezen ?
                          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat mag de opvolger van de D90 meer hebben ?

                            Voor mij mag metering bij manuele lenzen er nog wel bij.
                            De Flickr-pagina.
                            Nikon D90 met een hele reeks lenzen

                            Comment

                            Working...
                            X