Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 2?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke van de 2?

Hoop dat ik snel antwoord kan krijgen omdat ik het vanavond nog wil afronden.

Ik ben bezig met een goede gebruikte compact camera naast mijn Dslr. Ik heb mijn oog laten vallen op een Canon G10 of een Panasonic Lumix G1. Gezien ik de Panasonic nog nooit in de hand heb gehad vraag ik mij af of deze kwa grote te vergelijken is met de G10. De G10 is ook niet echt klein. Welke van de 2 zouden jullie mij adviseren?

Groetjes Hans

Re: Welke van de 2?

Oorspronkelijk geplaatst door cassiekai Bekijk bericht
    Hoop dat ik snel antwoord kan krijgen omdat ik het vanavond nog wil afronden.
    nou das lekker op tijd dan!
    maar ik ben nu te laat natuurlijk.,
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Canon G11 ?
      fotowebsite: www.edwinfoto.com
      Lara's website: http://www.houdevelt.com
      fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Je zal ons eerst moeten vertellen waarvoor je het toestel hoofdzakelijk wil inzetten. Ikzelf heb een G9 en -ondanks zijn beperkingen- ben ik best tevreden van deze camera die ik bijna altijd bij me heb. Ik heb geen ervaring met de Panasonic G1, maar 't zowat de eerste compact of bridge met verwisselbare lenzen, en ook dat kan een voordeel bieden in bepaalde gevallen. Mijn vrouw heeft nog een Pana bridge, nl. de fz18, waar we ook bijzonder tevreden over zijn. Niet zomaar in een zak te steken zoals mijn G9, maar uitstekend van kwaliteit.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb de keuze nog niet gemaakt, was wel heel kort dag gisteren avond. Ik wil vandaag de keuze maken. De beide gebruikte camera's die ik op het oog heb zijn beiden ongeveer even duur. Bij de Panasonic zit een 14-45mm/F3.5-5.6 ASPH./MEGA O.I.S lens, heb begrepen dat deze flink compact is.

Ik wil de camera naast mijn spiegelreflex gebruiken voor o.a. goede snapshots, landschap, aquarium (vissen), en makro fotografie. Ik wil niet altijd een hele tas mee hoeven te nemen met spullen. Ik ben eigenlijk ook erg nieuwsgierig of de grote van beiden camera's een beetje overeen komen?

De Canon G11 is mij net even te duur en verschilt niet echt veel met de G10.

Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening.

Comment

Ik heb gekozen voor een de Panasonic G1 met een 14-45 en 45-200 lens. Ik was iets meer 30 euro meer kwijt dan dat ik voor een G11 zou moeten betalen. Ik vind het formaat acceptabel. Ik heb veel gelezen en denk dat de Panasonic toch wel een stuk beter is dan de G11, zeggen ze ook op andere forums. Ik heb nu ook meer mogelijkheden kwa lens tov de G11. De Panasonic kit lenzen worden goed getest.

Val misschien wel een beetje uit de boot t.o.v. de Canons en Nikons maar ben tevreden.

Trouwens jammer dat ik hier erg weinig respons krijg! Ik ben mijn heil maar gaan zoeken op een groot Duits forum.

Comment

Trouwens jammer dat ik hier erg weinig respons krijg! Ik ben mijn heil maar gaan zoeken op een groot Duits forum.
              Euh, uw topic staat nog maar 2 dagen online (Wat was dat weer met geduld en deugd?). Plus je geeft aan dat je eigenlijk diezelfde avond nog antwoord wilt. Veel mensen lezen dan niet meer verder of antwoorden niet meer wegens "te laat"...

Comment

tja...jammer!
                grt,bouk.

Comment

Ik heb gekozen voor een de Panasonic G1 met een 14-45 en 45-200 lens. Ik was iets meer 30 euro meer kwijt dan dat ik voor een G11 zou moeten betalen. Ik vind het formaat acceptabel. Ik heb veel gelezen en denk dat de Panasonic toch wel een stuk beter is dan de G11, zeggen ze ook op andere forums. Ik heb nu ook meer mogelijkheden kwa lens tov de G11.

Je heb nu inderdaad meer mogelijkheden. En zelfs de mogelijkheid om binnen de kortste
                  tijd weer met een tasje vol materiaal rond te zeulen. Maar ik denk dat je een goede keuze
                  gemaakt hebt. In elk geval proficiat en veel plezier.

Comment

Euh, uw topic staat nog maar 2 dagen online (Wat was dat weer met geduld en deugd?). Plus je geeft aan dat je eigenlijk diezelfde avond nog antwoord wilt. Veel mensen lezen dan niet meer verder of antwoorden niet meer wegens "te laat"...
                    Daar heb je gelijk in, ben nogal ongeduldig. Het loopt hier waarschijnlijk ook niet zo storm als op Duitse Forums. Ik moet zeggen dat ook op andere gebieden de Duitse forums veel actiever zijn, heeft natuurlijk te maken met het aantal inwoners.

Ik ga me de komende weken maar eens verdiepen in mijn nieuwe aanwinst.

Comment

heeft natuurlijk te maken met het aantal inwoners.
                      denk eerder met het aantal leden!
                      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        denk eerder met het aantal leden!
                        grt,bouk.
                        Inderdaad hihihihi
                        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

D'er is natuurlijk een rechtstreeks verband tussen het aantal inwoners, de grootte van het taalgebied, en het aantal leden van een forum in dat taalgebied.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Daar heb je gelijk in, ben nogal ongeduldig. Het loopt hier waarschijnlijk ook niet zo storm als op Duitse Forums. Ik moet zeggen dat ook op andere gebieden de Duitse forums veel actiever zijn, heeft natuurlijk te maken met het aantal inwoners.

Ik ga me de komende weken maar eens verdiepen in mijn nieuwe aanwinst.
                            Geen probleem hoor! Ik heb hier zelf ook ooit geduld moeten oefenen terwijl ik dat op dat moment niet had...

Maar idd, héél veel plezier gewenst met de aanwinst. Dat zal vast wel lukken! 't Is altijd fijn om nieuw speelgoed uit te proberen nietwaar?

Comment

Working...
                            X