Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G5 adapter en filters ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• G5 adapter en filters ?

Een paar vraagjes van een newbie.

Ik bezit een G5 en graag had ik hiervoor een polarisatiefilter gekocht (het zou reflecties tegengaan heb ik gehoord zoals fotograferen achter glas, water, etc.).
    Ik heb ook al vernomen dat ik hiervoor een lensadapter moet aanschaffen.Ik kan oftewel die van Canon (Adapter LA-DC58B) zelf nemen of die van lensmate (bij die van lensmate heb je 2 soorten één met een 52mm schroefdraad de andere met een 58mm schroefdraad)
    Welke van de 2 zou ik het beste nemen ? Canon of lensmate 52 of 58mm?
    In verband met die filters, welk merk raden jullie mij aan (qua prijs/kwaliteit).
    Best in België kopen of zijn deze accesoires ook een stuk goedkoper in Nederland of Duitsland.
    Ik weet het veel vragen ineens maar ik moet nog zoveel leren.

Bedankt voor alle reakties en (uitleg ivm filters)
    Canon Powershot G5 !

Originally posted by Snake
    Een paar vraagjes van een newbie.
    Ik kan oftewel die van Canon (Adapter LA-DC58B) zelf nemen of die van lensmate (bij die van lensmate heb je 2 soorten één met een 52mm schroefdraad de andere met een 58mm schroefdraad)
    Welke van de 2 zou ik het beste nemen ? Canon of lensmate 52 of 58mm?
    Als je de zoeker regelmatig gebruikt, kan je best voor de 52mm adapter gaan. De 58mm blokkeert het beeld in de zoeker nog meer.
    Verder hangt het er van af welke lenzen of filters je wilt gebruiken. Uiteraard zijn 52mm filters goedkoper dan de grotere. Anderzijds hebben de 58mm Canon lenzen een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb er van elks eentje voor mijn G3. Een 52mm voor een 55mm telelens. En een 58mm voor een Canon Lens en enkele CloseUp lensjes, die ik nog had van mijn Casio QV3500.
    Mork

Comment

Nog iemand hier op BD die hier ervaring mee heeft ?

Hoe zit het met de filters ?

Thx
      Canon Powershot G5 !

Comment

Niemand ?
        Canon Powershot G5 !

Comment

Ik heb een G3, en gebruik de Canon 58mm adapter met een B+W polarisatiefilter, en ik moet zeggen: ik ben er heel tevreden van. Op aanraden van enkele BDers ben ik meteen voor B+W gegaan en niet voor de goedkopere Hama, maar ik kan dus niet zeggen of die Hama effectief slecht is of niet.
          Vervelend blijft inderdaad wel dat de zoeker nauwelijks bruikbaar is met die 58mm-adapter erop, en flitsen gaat al zeker niet, want de adapter blokkeert de hele boel (maar 't was maar een test, want er zijn maar weinig omstandigheden waar ik de adapter én de flits nodig heb).
          Hopelijk heb je er iets aan...
          EOS 80D

Comment

Bedankt voor de response.
            Heb ook al een paar adapters gevonden van 52mm en die zouden flits quasi niet hinderen.Alleen die van lensmate vind ik in het zwart de andere zijn allemaal zilverkleurig (jammer want mijn G5 is zwart).
            Weet er iemand of je die van Canon ook in het zwart kan krijgen ?
            Canon Powershot G5 !

Comment

Heb dan toch maar besloten om die zwarte van Lensmate te bestellen (52mm)
              + ineens een Cir. polarizing filter en UV-filter van Hoya + lenscap.

zou me met verzending zo'n 97€ kosten.
              Hopelijk moet ik geen maanden wachten gelijk Wunjo.

Canon Powershot G5 !

Comment

Ik heb ze op een goei 15dagen gehad. Wunjo zijn pakje was toen verloren gegaan meen ik. Hij heeft wel een nieuw opgestuurd gekregen toen. Voor de rest zijn de adaptors van Lensmate prima. Goed stevig.
                "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Dan ben ik al wat meer gerust, thx
                  Canon Powershot G5 !

Comment

Working...
                  X