Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel tussen Canon 450D & 500D & welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • twijfel tussen Canon 450D & 500D & welke lens?

    Hallo allemaal,
    Binnenkort komt mijn eerste dslr in huis.
    Maar ben aan het twijfelen welke ik moet nemen, mijn voorkeur gaat zowiso naar Canon, omdat ze gewoon geweldig in mijn hand liggen.
    Dus we weten al dat het een canon word, eerst was ik aan het kijken voor de 1000D maar dat is toch wel een klein beetje te minim voor mij.
    Dus nu ben ik aan het twijfelen tussen deze 2 modellen:

    - Canon 450D
    - Canon 500D

    de 500D is het nieuwere model van Canon en bevat HD recording, wat toch ook fijn is voor wat korte video's.

    dan zou ik het liefst een setje nemen;

    dus ik dacht aan deze set?

    - Canon 500D met 18-55mm IS en 55-250mm IS lens

    dit setje vind ik vooral goed, omdat het 2 lenzen bevat en een 250mm lens bevat, waardoor je toch wel ver mee kan inzoomen, dit kan ik vooral gebruiken voor dieren te fotograferen.
    Vooral ga ik dieren en landschappen fotograferen maar ook gewone familie foto's. Dus word de dslr eigenlijk voor alles gebruikt.
    Maar 2 lenzen spelen ook in het nadeel, omdat je telkens moet wisselen en dan mooie momenten kan missen.
    Dus dacht aan deze set? :
    Canon 500D met Tamron 18-270mm VR lens
    dit vind ik een zeer goede set omwille van de 1ne lens die tot 270mm gaat, zo moet ik nooit meer lenzen wisselen.
    wat vinden jullie van deze?
    Welke zouden jullie kiezen? de 450D of de 500D? Waarom?
    En met welk setje? of welke lenzen? en waarom?
    ik heb er eigenlijk geen verstand, van al die lenzen dus wat info zou ook niet erg zijn

    Thx!

  • #2
    Re: twijfel tussen Canon 450D & 500D & welke lens?

    Ik heb eerst ook lang nagedacht tussen de 450 en 500.
    Ik heb voor de 500d gekozen omdat ik het leuker vind voor de foto's op het lcd scherm duidelijker te kunnen zien...
    Het filmen heb ik nog niet gebruikt... als ik wil filmen, dan gebruik ik de videocamera.
    Ik denk dat als je het toestel wil gebruiken als camera dat je dan eerder voor de canon 550 moet kijken.
    Voor de lenzen heb ik de lenzenset gekozen omdat dit volgens mij en anderen (na vragen) toch goede resultaten geeft.
    Ik ben en iets meer dan een maand mee aan het experimenteren en ben er super tevreden van...
    Maar er zijn misschien anderen die er anders over denken.
    CANON 500D EF-S 18-55mm IS EF-S 55-250mm IS Canon EF 50mm F/1.8 II speedlite 430 EX II

    Comment


    • #3
      Re: twijfel tussen Canon 450D & 500D & welke lens?

      Ik heb zelf mijn allround en tele lens ingeruild voor een 28-300 lens. Let op deze ligt denk ik buiten je budget. :P Kwaliteit vind ik super alhoewel ik verwachtte dat het minder zou worden.

      Waarom naar mindere kwaliteit? Het gaat mij om de foto's zelf die ik toch altijd maar maximaal print op A4. Dus ik vind idd niet hoeven wisselen en lekker allround zijn zonder momenten te hoeven missen belangrijker. Voor de rest hoor ik prima verhalen over die tamron allrounder...Maar heb er zelf tops 20 foto's ervaring mee.

      450D/500D...Naja een camera gebruik je als het goed is vrij lang. Ik zou er daarom niet op bezuinigen. Film is trouwens erg leuk, met mijn 5DMKII film ik heel regelmatig... Maar het is maar net wat je leuk vindt. Voordeel is dat je niet dubbele lensen voor je film en foto camera moet kopen.

      500D + allround lens zou mijn optie zijn.. maar kijk vooral naar wat je wilt en wat je belangrijk vindt!

      -Sg.

      Comment


      • #4
        Re: twijfel tussen Canon 450D & 500D & welke lens?

        Je zult altijd wel mensen vinden die voorstander zijn van twee aparte lenzen en mensen
        die voorstanders zijn van een allroundlens, zodat ze minder of zelfs niet meer hoeven te
        wisselen, ten opzichte van de iets betere optische kwaliteit.
        Anderen vinden zo'n lenswissel dan weer gewoon iets dat bij een DSLR erbij hoort. Ik zou
        zeggen, tracht uit te vogelen bij welke categorie lui je thuishoort en handel daarnaar. Per
        slot van rekening moet jij met je keuze leven.

        Comment


        • #5
          Re: twijfel tussen Canon 450D & 500D & welke lens?

          Mijn gedacht, wil je filmen met je dslr, ga voor de 500D.
          Anders koop je de 450D en steek het uitgespaarde geld in een kwalitatief beter objectief. De filmfunctie op mijn D90 heb ik één keer uitgeprobeerd, en dan nooit meer gebruikt.
          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

          Comment

          Working...
          X