Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon CP5700; beschadigd zoekerglasje...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon CP5700; beschadigd zoekerglasje...

Na het uitlenen van mijn CP5700 kreeg ik hem vandaag terug met een gekrast zoekerglasje. Als je door de zoeker kijkt zie je langs de rechtse kant een hinderlijke witte waas, en het is moeilijk om te zien of het apparaat wel goed scherpgesteld heeft. Als je wat scheef naar het glasje kijkt zie je de witte waas met enkele krassen rond. Het lijkt of iemand met de vinger (en dan vooral met de nagel...) het glasje willen proper maken heeft, en zo de krassen veroorzaakt heeft. Is er een manier om de krassen wat weg te halen, of zou het apparaat voor herstelling naar de winkel moeten? (in de hoop dat Nikon er dan een nieuw glasje kan inplaatsen...) Heeft er iemand dezelfde ervaring?
    Nikon CP5700

dat ge nu uwen auto of uw madam zou uitlenen, tot daar aan toe....maar welke zot leent er zijn camera uit???

Stef

Comment

Ik zou even naar een telefoonwinkel lopen. Die verkopen pasta in tubetjes om krasjes van gsm-lcd schermpjes te verwijderen, moet ook voor je kamera kunnen.

Comment

Zwijg er me van... Dat je zelf dan zo secuur bent op alles, en een ander er ff de vingernagel op zet, een mens zou van minder z'n geduld verliezen
        Nikon CP5700

Comment

effe bumpen. Ik reed al tamelijk wat rond, maar vind niet onmiddellijk een oplossing... Iemand een idee waar ze in omgeving Mechelen een product zouden verkopen om krasjes uit GSM of fotoapparaat-glaasjes te halen?
          Nikon CP5700

Comment

Krikke,

al eens gaan kijken bij een optieker?
            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

binnengaan bij Nikon-verkoper, rekening naar 'vriend(in)' sturen.

Zijn geen manieren, met andermans materiaal ga je nog 10x voorzichtiger om dan dat van jezelf.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Originally posted by krikke
                Na het uitlenen van mijn CP5700 kreeg ik hem vandaag terug met een gekrast zoekerglasje. Als je door de zoeker kijkt zie je langs de rechtse kant een hinderlijke witte waas, en het is moeilijk om te zien of het apparaat wel goed scherpgesteld heeft. Als je wat scheef naar het glasje kijkt zie je de witte waas met enkele krassen rond. Het lijkt of iemand met de vinger (en dan vooral met de nagel...) het glasje willen proper maken heeft, en zo de krassen veroorzaakt heeft. Is er een manier om de krassen wat weg te halen, of zou het apparaat voor herstelling naar de winkel moeten? (in de hoop dat Nikon er dan een nieuw glasje kan inplaatsen...) Heeft er iemand dezelfde ervaring?
                Als er echt een kras op zit, geen andere oplossing dan een ander glaasje, het zit vlak voor je oog, en zal je altijd blijven hinderen.
                rekening opsturen, potje breek, potje betalen!!
                Met die tubes voor gsm glaasjes ga je het echt niet beter maken, veel kans dat je er een boeltje van maakt, dat er onder de randjes en in de camera spul komt, en dan??

Comment

Slik, naar het schijnt gaat het apparaat 6 weken weg zijn...
                  Kan ik hier ondertussen iemand zenne D100 eens "lenen" Ik ben zeer secuur, en zal de baby goed behandelen...
                  Nikon CP5700

Comment

Originally posted by krikke
                    Slik, naar het schijnt gaat het apparaat 6 weken weg zijn...
                    Kan ik hier ondertussen iemand zenne D100 eens "lenen" Ik ben zeer secuur, en zal de baby goed behandelen...
                    6 weken?? lijkt me wel héél lang. De beuckelaar (invoerder) al eens gekontakteerd? lijkt me zo dat het onderdeel besteld moet worden, dat kan 6 weken duren, maar spreek met hun af dat je misschien eerst het toestel aanbied ter kontrole, en dan terug meeneemt tot de onderdelen binnen zijn???
                    Het maakt overigens niet uit of het een belgisch toestel is of niet, garantie zal niet tellen ;-)
                    Vraag wel eerst een raming, deze zaken kunnen nogal eens serieus tegenvallen!!!
                    R

Comment

Ik zag gisteren in een winkel waar ze gsm toestellen verkopen op hun toog een doos met tubes staan om krajes te verwijderen.Spring daaar even binnen.

VV
                      Bezoek het HULPDIENSTENFORUM VLAANDEREN http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen.be voor actiefoto's.

Comment

Bij De Beuckelaar sprak men al van minstens 5 weken wachttijd nu...
                        Ik denk toch nog eerst een poging te doen om zo een tubeke van die "krasverwijderaar" op de kop te tikken... Ik laat hier weten of het iets geholpen heeft...
                        Nikon CP5700

Comment

Misschien is het dan toch de moeite om een tube online te bestellen bij http://www.zertyx.com/ kijk eens onder diversen.
                          Eén tube kost €4 en nog eens €2 verzendingskosten (het is een Belgische firma).
                          Heb persoonlijk geen ervaring met deze firma, maar het lijkt me wel snor te zitten. De persoonlijke gegevens en BTW-nummer staan op de site. In het slechtste geval ben je zes euro kwijt

Ik moet wel zeggen dat ik het moeilijk kan aannemen dat er een zodanige kras op zit gewoon door een vingernagel.
                          Heb je al eens geprobeerd met het glas te bewasemen en dit met een oorstaafje weg te poetsen?

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Vermits ik er continu met m'n oog tegen "plakte" bewasemde ik het (is dit correct Nederlands... ) en ging ik er over met een speciaal "brillendoekje" Dit gaf altijd een mooi klaar glasje. Nu hangt er een waas op, te vergelijken met vuile vingers op een computerscherm...
                            Ik ga naarstig op zoek naar van die pasta.
                            Meer nieuws later...
                            Nikon CP5700

Comment

voila, het kodakske is binnengestuurd naar Nikon. Ook met die "krasverwijderende" pasta kwam het niet Ik hoop dat er zonder probs een nieuw glasje kan ingezet worden. (en dat het géén arm kost... )
                              Nikon CP5700

Comment

Working...
                              X