Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon SX20 IS of Sony DSC-HX1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon SX20 IS of Sony DSC-HX1

hallo allemaal ,

Ik ben op zoek naar een fototoestel, gewoon voor de hobby, niets specifieks.
    Ik heb al een beetje gezocht en heb op het moment deze twee fototoestellen op het oog.

Nu, ik weet dus niet heel veel van al die specificaties en dergelijke, dus welke is volgens jullie het beste ? Ik hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken bij deze keuze.

Liefs.
    Jolien

Re: Canon SX20 IS of Sony DSC-HX1

Kan iemand me alsjeblief helpen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolien. Bekijk bericht
      Kan iemand me alsjeblief helpen?
      Ik zou eerder gaan voor deze canon....zie linkje...

als ik moet kiezen dan liever canon boven sony!!! canon heeft qua reputatie toch al vrij degelijke compacts uitgebracht. Van sony weet ik dat niet.

Succes Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Als je alleen op de reputatie moet afgaan...dan zouden de auto's van Toyota er nu heel erg slecht voorstaan .

Als je bereid bent om dat geld neer te tellen voor een compact ben je beter af met een beetje meer te betalen en een spiegelreflex te kopen. Wil je toch een compact (geen ervaring met Canon hier), qua compacts zit je bij beide merken goed. Paar leuke van Sony zijn de HX1, HX5V (350 euro, koopje vind ik zelf...twijfel zelf nog om 'm te kopen), TX7, TX5, TX1, WX1 (allemaal met Exmor-R sensor).

De combinatie van de Exmor-R sensor met de G-lens vond ik wel goed , zowel bij onze pa zijn HX1 als de HX5V voorbeelden op Imaging-resource.com (ook de reportage van 20 jaar Photoshop werd daar met de HX5V gedaan trouwens, zoek maar even) vond ik ze uitstekend voor een compact.
        Last edited by JorisVdB; 24 februari 2010, 13:48.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ja, een spiegelreflex, heb er ook al aan gedacht, maar ik vind het precies zo'n gedoe met al die lenzen, ik ken daar totaal niets van (misschien dat ik het daarom niets vind). Ik zou dan weer niet weten wat ik nodig heb, en wat van de camera's zelf dan weer goede modellen zijn...

Ik vind het moeilijk om de voor en nadelen te bekijken van de compacts ten opzichte van de spiegelreflex, omdat 1. iedere bron wel iets anders zegt, of elkaar tegenspreekt, en 2. omdat ik van de helft niets ken...

Hoe meer ik opzoek, hoe meer ik twijfel...

Comment

Working...
          X