Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micro Four Thirds

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Micro Four Thirds

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    En we zijn weer een weekje verder...
    Nu ik het totaalbeeld van MFT begin te krijgen, word dit positiever en positiever.
    Ik was altijd al wel een voorstander van live view cameras, en de GF-1 is daarin beresterk, met zijn ongelooflijke af-mogelijkheden. Punt af, follow af, af tracking; gezichtsherkenning (zelfs op naam!) en bovenal, het werk goed en nauwkeurig.
    Body + 14-45 en 45-200 (bereik 28-400) onder de 1000 €, en zeer beperkt gewicht en fototasje. Ook het statief (400mm blijft lang om goed uit de hand te hanteren) kan nu superlicht (feisoll 3441S)
    Ik hoop echt dat dit systeem verder uitgebreid zal worden, met lichsterk en kompakt glas.
    En wat mooi is, de adapters om andere lenzen, weliswaar in manuele bediening, te kunnen gebruiken.
    Nu enkel nog uw handtekeningske aanpassen he Rudy
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
      Nu enkel nog uw handtekeningske aanpassen he Rudy
      Voila gefikst ;-)

Comment

spiegelloze sluiterloze systemen met evf zijn ongetwijfeld de toekomst ... nu nog 3 chip sensors in back-lit techniek en een electronisch diafragma in de lenzen ... de rest wordt history
        Last edited by Silver Roller; 13 februari 2010, 14:00.

Comment

En voor mij een uitklikbaar scherm.

Comment

Voor mij mag er gerust een Micro Four Thirds komen met vaste, degelijke lens (f2, 30-120mm 35mm eq) als hij maar klein genoeg is om in mijn zak te steken...
            http://users.telenet.be/patric/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
              spiegelloze sluiterloze systemen met evf zijn ongetwijfeld de toekomst ... nu nog 3 chip sensors in back-lit techniek en een electronisch diafragma in de lenzen ... de rest wordt history
              Een dslr van vandaag, is de mediumformaat van morgen, er zal een steeds kleinere groep mensen gebruik van maken. (sport en studio)
              Wait and see

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                En voor mij een uitklikbaar scherm.
                Dat is sowieso logisch ... zonder betekent een manco ... zal pas echt kunnen doorbreken wanneer we OLEDs op kunststofsubstraat gaan hebben .. tot nu toe alleen te zien op enkele Samsung telefoons ... en dan nog altijd op glasdrager en dus breukgevoelig

Comment

Ik heb sinds vorig weekend mij ook een GF1+20mm 1.7 aangeschaft. Als camera om mee te nemen waar ik mijn D700 niet meer naar kan/wil nemen. Echt een geweldig speelgoedje ! Nu wacht ik vol ongeduld op de Lumix 14mm 2.8 pancake.
                  Ideaal cameratje voor feestjes, citytrip enz. En voor gewoon altijd bij te hebben. Met de pancake lenzen past die wel in een jaszak. In de zomer is dat natuurlijk iets minder evident om altijd bij te hebben.
                  Oh en de camera weegt zo weinig. Ik heb een hele hoop lenzen die op zichzelf een pak meer wegen dan de GF1+lens.

Het is de eerste "compact" camera waar in mijn ogen een acceptabele beeldkwaliteit uitkomt + goede handling en AF.

Oh en de RAW die zich aanpast aan het beeldformaat dat je kiest is ook wel leuk. Als ik 3:2 selecteer dan krijg ik ook echt een RAW met een 3:2 verhouding ipv een gewone "full frame" RAW die dan achteraf door de RAW convertor word gecropt.
                  mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Een dslr van vandaag, is de mediumformaat van morgen, er zal een steeds kleinere groep mensen gebruik van maken. (sport en studio)
                    Wait and see
                    Tja, ik heb hier een paar weken geleden uitspraken gezien van iemand die dacht dat over 10 jaar alle cropcamera's afgedankt en gesloopt zijn.....

{kwoot}
                    Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                    Over 10 jaar worden de DX lenzen sowieso per Brutoregisterton op de zeebodem verzonken (in de andere container zitten dan de crop camera's)
                    Last edited by Keeskanon; 18 februari 2010, 17:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                      Het zal al heel mooi zijn, denk ik, als deze toestellen zich op de markt een plaatsje kunnen
                      verwerven tussen compacs en DSLR, zodat er wat geld beschikbaar blijft om de systemen
                      verder te ontwikkelen en verbeteren. Ik zou dat alvast toejuichen maar de tijd zal het ons
                      wel vertellen. Nietwaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Ik heb de E-P1. Prima mee te werken voor de meeste onderwerpen. Kleuren en "diepte" iets minder dan bijv. een Nikon d5000, maar de 14-42 is prima te gebruiken, zeker zo scherp als de beter kitlenzen van Nikon, de 17mm ook (is zeker zo goed als een 24mm op Nikon DX.
                        Ik heb er een tussenring op voor Nikon en met ais lenzen werkt het heel mooi.
                        De AF is niet zo snel, maar de AF van de G-F1 is ietsje sneller, maar ook niet vlug. Ik heb die er even naast gehad en getest maar de Oly had voor mij toch de betere beeldkwaliteit en de video's hebben zeer aanvaardbaar stereo, bij de G-F1 mono geluid.
                        De zoom 14-42 is best goed, ik vond het eerst foeilelijk met dat uitschuifstuk, maar het is wel practisch. voor het mooi en compact gebruik je hem met de 17mm.
                        Het voordeligste is het kopen in 1 kit.
                        Volg helemaal. Heb de PEN aangeschaft als 2e camera naast mijn DSLR. Moet zeggen dat het AF issue best meevalt in praktijk. De beelden recht uit de camera kunnen zeker naast die van een DSLR gelegd worden. Heb 14-42 lens. Prima lensje. Heb onder landschappen een paar foto's gepost vorige week. Kleuren zijn heel natuurgetrouw.
                        Fijne solide camera die heel goed in de hand ligt. . Moet wel toegeven dat ik me liet leiden door pure nostalgie...
                        https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

(Chinese) review van de Samsung NX10 op slrclub.com:

Valt niet te lezen natuurlijk, maar er is wel veel beeldmateriaal te vinden

Comment

Working...
                          X