Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke bridge?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke bridge?

Hallo,

ik zoek voor mijn werk een nieuw toestel om foto's te maken van onze stalen. Ik werk in een labo en ik doe onderzoek op archeologisch textiel. We zoeken nu een compact toestelletje om mee te nemen ter plaatse als we stalen gaan nemen.
    Het is dus vooral belangrijk dat het een goede macro heeft en de kleurechtheid ook.
    Ik weet dat dit bij een DSLR sowieso beter is, maar mijn chef wilt echt een kleintje en dat is ook wel gemakkelijker als je ook nog ander materiaal moet meenemen.

Alvast bedankt,

Iris

Re: Welke bridge?

Panasonic TZ7 .. of binnenkort de TZ10 ... JMHO

Comment

Als Nikonian stel ik de Nikon P100 voor. http://www.cameranu.nl/artikel/80584...100_Zwart.html
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

kleur echtheid en goede macro
        dan denk ik nogal makkelijk richting een fuji
        die bridge camera's zijn zeer goed voor dat doel

Comment

Ik heb een Fuji s5800, zeer tevreden over. Maar wordt nu niet vaak gebruikt door overstap naar SLR.
          Flickr

Comment

Panasonic LX3. Zowel goed op gebied van macro als kleurechtheid. Deze heeft bovendien
            een fijn, lichtsterk lensje waarmee je onder minder goede lichtomstandigheden ook nog
            behoorlijk onder de voeten uit kunt.

Comment

en deze :

FinePix HS10

Fujifilm FinePix HS10 digital camera : Met de onthulling van een aantal Fujifilm FinePix camera’s van vorige week blijkt dat die slechts een deel van het aantal FinePix camera’s zijn, die op de PMA 2010 in Anaheim, Los Angelos, te zien zullen zijn. Er schijnt ook nog een high-end Megazoom camera van Fujifilm gelanceerd te gaan worden, de Fujifilm FinePix HS10. De informatie is nog wat summier, maar voorlopig gaan we uit van de volgende specificaties. De Fujifilm H10 is een megazoom camera met een 10 Megapixel CMOS sensor en een indrukwekkende 30x optische zoom (24-720 mm). Natuurlijk zal er het nodige gestabiliseerd moeten worden, dus een Dual Image Stabilizer zal geen overbodige luxe zijn.
              bron: lets go digital.org
              At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.
              Last edited by Dirk007; 14 februari 2010, 09:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                en deze :

FinePix HS10
                Megazoom is overbodig.

Comment

Evenals doudeke: LX3
                  [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Ik heb een fujifilm S1000fd te koop wegens aankoop spiegelreflex!
                    Dit bridge toestel is ideaal voor zulke doeleinden!

Comment

Dank u wel iedereen voor het goede advies!!
                      Ik denk dat het de Panasonic TZ7 gaat worden.

Comment

ik denk dat een HS10 een zeer goede camera zal zijn

nog even wachten op de testresultaten (hopelijk beter dan de s100fs)
                        de cmos in de canon-bridge (sx1) presteerde namelijk slechter dan de ccd in zijn broer (sx10)

qua functionaliteit komt de hs10 ongeveer overeen met de canon-bridges
                        Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
                        Baaah! | Digital Echo Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irisvdb Bekijk bericht
                          Dank u wel iedereen voor het goede advies!!
                          Ik denk dat het de Panasonic TZ7 gaat worden.
                          Je hebt dan meteen ook nog een meer dan behoorlijke video camera !
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door galloschramme Bekijk bericht
                            ik denk dat een HS10 een zeer goede camera zal zijn

nog even wachten op de testresultaten (hopelijk beter dan de s100fs)
                            de cmos in de canon-bridge (sx1) presteerde namelijk slechter dan de ccd in zijn broer (sx10)

qua functionaliteit komt de hs10 ongeveer overeen met de canon-bridges
                            De Fuji S100FS niet goed? Tot nu toe nog steeds de beste bridge die ik ken en geloof me, ik heb er al véél gehad Ik gebruik die camera zelfs als bachup van mijn Nikon D3.
                            Pixel density van de S100FS bedraagt 19 MP/cm², terwijl dat bij de HS10 36 MP/cm² bedraagt, hoe meer pixels per cm² hoe slechter wat ruis betreft. Het enige nadeel van de S100FS is af en toe purple fringing in het uiterste zoom bereik maar dat is software matig zeker weg te werken. De sensor van de S100FS is ook een pak groter dan die van de HS10 wat zeker een pluspunt is.
                            Het schermpje van de HS10 ie iets groter maar heeft hetzelfde aantal pixels behouden, en natuurlijk is het bereik van de HS10 groter, 't is dan ook een echte superzoom.
                            Grootste voordeel van de HS10 op de S100FS is natuurlijk de prijs, de S100FS kostte in het begin bijna $1000, terwijl de HS100 aan de helft, nl $499 wordt aangeboden.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Panasonic tz7

Comment

Working...
                              X