Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3000 of Sony Alpha 330 of Canon D1000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D3000 of Sony Alpha 330 of Canon D1000

Hallo,

Ik ben nieuw wat betreft digitale spiegelreflexcamera's. Ik zit te twijfelen tussen de Nikon D3000, de Sony Alpha 330 en de Canon D1000. Allen met een 18-55 lens. Ik ben dus op zoek naar een beginnerscamera. In een electronicazaak boden ze mij de Sony Alpha 330 aan, deze zou zelfs op sommige punten beter zijn dan de Canon D1000. De Canon D1000 is duurder. Wie kan mij een goede raad geven?

Bij voorbaat dank.

Re: Nikon D3000 of Sony Alpha 330 of Canon D1000

Oorspronkelijk geplaatst door D.1993 Bekijk bericht
    Hallo,

Ik ben nieuw wat betreft digitale spiegelreflexcamera's. Ik zit te twijfelen tussen de Nikon D3000, de Sony Alpha 330 en de Canon D1000. Allen met een 18-55 lens. Ik ben dus op zoek naar een beginnerscamera. In een electronicazaak boden ze mij de Sony Alpha 330 aan, deze zou zelfs op sommige punten beter zijn dan de Canon D1000. De Canon D1000 is duurder. Wie kan mij een goede raad geven?

Bij voorbaat dank.
    Helaas niemand. Vergelijk het met het kiezen van een auto.
    Neem een Mercedes, BMW en Audi van ongeveer hetzelfde budget. De ene zal iets meer vermogen in de motor hebben, de andere ....

Bij geen een van de 3 maak je echt een foute keuze. En geen enkele van deze 3 overtroefd die andere. Dus niet te veel piekeren en je hart laten spreken. Af en toe moet je dat doen anders wordt niet gelukkig. En er lopen hier al gefrustreerden genoeg rond.

Eens je de keuze gemaakt hebt moet je niet meer teveel terug kijken. Leer je camera (systeem) kennen en zoek naar manieren om er het beste uit te halen.
    Bij alle drie de merken zijn er body's en lenzen in overvloed om later te opwaarderen als je daar ooit zin/nood in hebt.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Het is beetje zoals fotodirk zegt...maar wel interessant is dat er een cashback van 50euro loopt op de A330...Dat is dus alweer 50 euro eraf! Neem dan zeker ook de 18-55 kitlens, prijs/kwaliteit simpelweg super!

Veel plezier met je keuze!

Comment

Oke, superbedankt voor jullie reacties, ik ga waarschijnlijk ook de Sony Alpha 330 kopen, ik kan hem voor 329 euro kopen, met een lens erbij. (de actie van 50 euro retour is er dan al vanaf).

Comment

Voor die prijs lijkt de A330 mij de beste keuze. Nee, de A330 is gewoon de beste instapper tout court. Superbe LiveView (beter dan gelijk welke Canon/Nikon in gelijk welke prijscategorie), kantelbaar scherm, in-body stabilisatie, zeer duidelijke interface, en een lagere prijs dan de Nikon D3000 en Canon EOS 1000D. Ik zou het wel weten... MAAR als je denk ooit verder te willen gaan dan point&shoot, dan zal je die andere merken misschien toch willen overwegen. Is een beetje een self-fulfilling prophecy, maar het is nu eenmaal zo dat er voor Canon/Nikon veel meer mogelijkheden (bv. lenzen) bestaan in het hogere gamma.

Daarom heb ik voor mijn ouders (die dit enkel als een superieure point&shoot zien) een A330 gekocht, en voor mezelf een EOS 450D.

Comment

Oke, bedankt voor de reactie. Ik ga de Sony Alpha 330 kopen, hij is besteld bij de winkel. Ik kan hem waarschijnlijk volgende week komen ophalen. Totaal kostte het me 439 euro. (Sony Alpha 330 + 18-55 lens + tas + uv-filter). Ik kan nog 50 euro terug vragen via de Sony actie.
            Last edited by D.1993; 19 februari 2010, 17:21.

Comment

Veel plezier ermee !
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Dankjewel!

Comment

Working...
                X