Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300D... ik kom er niet uit.... HEEELLPP !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 300D... ik kom er niet uit.... HEEELLPP !!!

    Hoi...

    Ik snap iets niet van de Canon 300D..
    Als ik een 256MB CF kaart heb geladen en geformateerd, hij is dus leeg..
    Ik heb als instelling GROOT/HOOGSTE COMPRESSIE gekozen.
    Dan kan ik in de P stand nog 108 foto's maken, in de automatische stand kan ik dan nog 126 foto's maken en in de portret stand 134.
    Wie kan me dit uitleggen !
    ik snap het niet meer.
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

  • #2
    Mauske,
    volgens mij hangt dit van de ISO-instelling af, die misschien voor elk van deze settings anders is ?
    Je moet maar eens op "P" zetten, en telkens ISO verzetten van 100 naar 200-400 enz... Je zal zien dat het aantal opnames telkens vermindert.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Hallo mauske,

      Geen paniek .
      Als je de ISO-waarde verandert, dan zal je merken dat het aantal foto's dat je kan maken ook al verandert ...
      Op ISO100 passen er meer foto's op dezelfde CF-kaart als bij ISO800.
      Helemaal normaal dus ...
      De camera "schat" het aantal foto's dat je kan maken door de settings te "interpreteren".
      ALs je andere settings gebruikt zal je dat dus ook merken aan je "tellertje".
      Maar helemaal normaal dus ...

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Ah, pak voor mijn hart... hehe... ik snapte er helemaal niets van, maar heb eens de iso waardes ingesteld en inderdaad nu zie ik het... bedankt...

        Hier heb je nou Belgium Digital voor..
        Nu weet ik zeker dat ik binnenkort betalend lid wordt...

        Dank u !
        Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

        Comment


        • #5
          Hee mauske, proficiat met de 300D...de E-10 verkocht ?

          mvg,
          Z900
          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

          Comment


          • #6
            Originally posted by Z900
            Hee mauske, proficiat met de 300D...de E-10 verkocht ?

            mvg,

            Nee, die heb ik, om een heeel lang verhaal kort te maken, aan mijn broer Manfred gegeven, dus zondag avond zul je wel een foto van hem en zijn e10 tegenkomen !.....
            Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

            Comment

            Working...
            X