Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A1 : eerste indrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A1 : eerste indrukken

    zeer mooie camera, ligt ongelooflijk goed in de hand, enorm veel mogelijkheden, alleen vind ik het jammer te zien dat er nogal veel noise in de foto's zit, zelfs op ISO100. Misschien dat ik de camera nog beetje 'gewoon' moet worden, maar eerste indruk qua beeldkwaliteit is maar zo zo... mijn Canon S45 toonde in elk geval foto's met pak minder noise in zelfde omstandigheden
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Dat was het eerste wat me was opgevallen toen ik de A1 vastnam: hij zat als gegoten! (Veel beter dan m'n 7i, mss komt het omdat ik nogal grote handen heb, kweet het niet).
    Over de ruis: Heeft de A1 niet dezelfde lens/CCD combinatie als de dimage 7(H)i? Wat misschien een beetje kan helpen is je sharpness op soft (of -1?) zetten. Ik heb ergens gelezen dat de standaard instelling van de 7(H)i (mss dus ook bij de A1?) nogal veel sharpening toepast waardoor je ruis krijgt.
    Veel plezier nog met je nieuwe aankoop

    Comment


    • #3
      ik denk dat het inderdaad deels ook wel camerainstellingen zal zijn. zal nog veel moeten leren.
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment

      Working...
      X