Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop eerste DSLR Canon 500D/450D (+ enkele vragen)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop eerste DSLR Canon 500D/450D (+ enkele vragen)

Na veel reviews te hebben bekeken, winkels te hebben bezocht en vele camera's in mijn handen te hebben gehad kwam ik tot het besluit dat mijn eerste DSLR een Canon eos 500D zou worden.

Hier heb ik wel nog wat vragen over:

Mijn budget ligt rond de 1000 euro met alles inbegrepen ( lenzen enz)
    Ik had dus gedacht aan het volgende:
    - Canon eos 500D body
    - Een sigma 18-200 mm
    - Eenvoudige draagtas

Kaartjes en tripod heb ik thuis al liggen. Is dit voldoende? Of zijn er bijvoorbeeld twee lenzen nodig? Persoonlijk denk ik dat om te beginnen aan één all-round lens genoeg heb, niet?

Ik zal de camera voornamelijk voor urbex gebruiken. ( ook wel om bijvoorbeeld een schooluitstap te fotograferen)

Dan nog een laatste vraag:

Is een flitser noodzakelijk of kan het ook zonder?
    Indien een flitser een must is, welke raden jullie me dan aan?
    Mijn voorkeur gaat uit naar een klein exemplaar.

Alvast bedankt!

Re: Aankoop eerste DSLR Canon 500D/450D (+ enkele vragen)

zijn er bijvoorbeeld twee lenzen nodig?
    zeker niet; buiten in de stof en de rommel lenzen zitten wisselen om hetzelfde bereik te hebben is zwaar klote (ik heb er wél 2, zie mijn signature), dat doe je gewoon niet, en ik ben vaak aloers op mijn vrienden met een 18-200; ondanks dat ik met mijn combinatie een iets hogere technische kwaliteit kan bereiken.

Is een flitser noodzakelijk of kan het ook zonder?
    Hangt er vanaf wat je doet.
    De ingebouwde flitser op de 500d is al een gi-gantische verbetering tov. van bv. de point-en-shoot camera's en je kan daar mooie resultaten mee krijgen.
    én die is keiklein, zoals je wenst. Voor urbex dik okee volgens mij, behalve als je zeer grote plaatsen wilt verlichten of als je parties/ trouws (zeg maar 's avonds mensen trekken bij kunstlicht) dan heb je voordeel bij een externe flitser.
    Kan je achteraf nog altijd bijkopen hé.

sigma 18-200 mm
    een iets minder bekende lens, de meesten hebben die van Canon en sommigen die van Tamron (allebei 18-200). Ik ken ze absoluut niet maar mocht je keuze enkel gebaseerd zijn op basis van goedkopere prijs, dan zou ik vóór de aankoop wat vergelijkingen proberen te doen. Mochten de andere 18-200 lenzen er beter uitkomen dan zou ik overwegen om een 450D te kopen en iets meer in de lens te investeren.
    Want het zal vooral de lens zijn waarmee je mooie foto's trekt, de body verhoogt het gebruiksgemak maar niet de kwaliteit.
    Niet enkel de scherpte telt maar ook de Image Stabilization, de snelheid van autofocus, lawaai, enzovoort.
    Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Bedankt voor je reactie!

Comment

wat denk je van deze lens? http://nl.canon.be/For_Home/Product_...6_IS/index.asp

Comment

Welja, de canon 18-200 is inderdaad een pak bekender. Maar daarom niet persé beter.
          Typisch zijn de sigma's iets luider en beetje tragere autofocus dan een vergelijkbare canon terwijil de beeldkwaliteit redelijk gelijk is -- maar het is niet gezegd dat dat in dit geval ook opgaat.
          Mocht je de sigma kopen, koop dat zéker de versie mét beeldstabilisatie.
          Ik zou eens rondkijken hier op dit forum via de zoekfunctie, op het internet,
          of de allerbeste oplossing: uitproberen in een winkel die ze op stock heeft!
          Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Working...
          X