Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probeer meer te weten te komen over zoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probeer meer te weten te komen over zoom

    Hallo, hier ben ik weer

    Momenteel loopt er een spannende strijd in mijn keuze tussen:
    - Fuji Finepix S7000 (6xzoom, 6.3MP)
    - Panasonic FZ10 (12xzoom, 4MP)
    - Olympus C750 (10xzoom, 4MP)

    Tussen FZ10 en C750 is er weinig verschil vind ik persoonlijk. Allebei goede lens enzo. De Fuji spreekt me ook wel aan omdat Fuji toch een bekend merk is op de site en menig personen zijn er zeer content mee. Momenteel gaat m'n voorkeur uit naar de Fuji, MAAR...
    Deze heeft niet zo'n sterke zoom als de andere. Ik probeer nu te achterhalen in welke mate de zoom belangrijk voor mij is. Ik zou dus willen weten: Hoeveel is nu 6x zoom en 10x,12x zoom? Kan iemand mij wat sample-fotos posten ofzo of is er ergens een link hieromtrent?

    Alvast bedankt voor al jullie medewerking!

    Garfield007
    Garfield007 **BD0188BE**
    Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

  • #2
    In't midden van volgende pagina staat een reekje foto's getrokken met verschillende brandpuntsafstanden:


    Hier is een animatie van een 12x zoom:

    ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tommer
      In't midden van volgende pagina staat een reekje foto's getrokken met verschillende brandpuntsafstanden:

      Bedankt. Nu heb ik een idee hoeveel zoomen het nu eigenlijk is...

      Garfield007
      Garfield007 **BD0188BE**
      Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

      Comment


      • #4
        Een echt Belgisch voorbeeld (met voetbal dus) vind je in dit draadje:



        Voetbalfotoke vanaf de andere kant van het veld (380mm zoom=max van Z1)!!

        Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe leuk 't is om met dergelijke superzooms te fotograferen!

        Ik ga proberen te wachten tot november op een paar testjes...
        ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tommer
          Een echt Belgisch voorbeeld (met voetbal dus) vind je in dit draadje:



          Voetbalfotoke vanaf de andere kant van het veld (380mm zoom=max van Z1)!!

          Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe leuk 't is om met dergelijke superzooms te fotograferen!

          Ik ga proberen te wachten tot november op een paar testjes...
          correctie: het was een duiveltjes-veldje van ik schat een meter of 30 lang.
          zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

          Comment


          • #6
            OEPS ik sta hier gecorrigeerd...

            Toch, die mannekes zijn ook 3x kleiner dan grote sjotters

            Graag neem ik uw Z1 mee naar België-Estland nu zaterdag...kwestie van op een echt voetbalveldje te proberen...
            ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

            Comment


            • #7
              Ik denk dat je op een groot voetbalveld toch meer dan 380 mm gaat nodig hebben om zulke foto van de andere kant van het veld te maken.
              380 mm is nu ook geen superzoom.

              Originally posted by Tommer
              Een echt Belgisch voorbeeld (met voetbal dus) vind je in dit draadje:



              Voetbalfotoke vanaf de andere kant van het veld (380mm zoom=max van Z1)!!

              Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe leuk 't is om met dergelijke superzooms te fotograferen!

              Ik ga proberen te wachten tot november op een paar testjes...
              Greetz,

              Comment

              Working...
              X