Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met Canon ixus V3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen met Canon ixus V3

    Hallo,

    Ik heb nu al een hele tijd een Canon ixus V3, en de kwalitijd van de foto's zijn echt flut. 1 op de 10 foto's word echt mooi. Ik maak vooral foto's van bewegende dingen, waardoor ik vaak een iso waarde van 400 gebruik, maar dan zijn de foto's niet meer om aan te zien zoveel ruis en soms zijn ze nog bewogen ook. Als het al wat dokerder word kan ik al bijna geen foto's meer maken omdat het dan één en al ruis is. Daarbij krijg ik vaak paarse strepen door het lcd heen, vaak zijn deze niet op de foto's te zien. Dit heb ik vaak als er veel zon staat. Het gebeurd ook als ik de zon aan de achterkant van de camera staat. Laatst had ik ook dat als ik op de foto knop drukte dat die pas naar 5 seconden de foto schoot lijkt me ook niet echt normaal. Zijn er mensen die wel hele mooi foto's gemaakt hebben met deze camera. Dit zijn denk ik toch wel goede redenen om terug te gaan naar de winkel voordat de garantie over is een beetje ruis zal ik altijd wel houden, maar met goed licht moeten de foto's toch wel mooi worden ??

    groetjes roderick

  • #2
    Hallo roderick,

    Foto's van bewegende dingen zijn niet zo eenvoudig.
    Met de ixus V3 moet je rekening houden met de "compactheid" van de camera die de stabiliteit niet tengoede komt - en ook de vertragingstijd tussen het indrukken van de ontspanknop en het effctief maken van de foto (de tijd om de WB te regelen en te autofocussen dus). Dat is nu eenmaal het concept van de compact camera's ...
    Voor bewegendee dingen - zoals auto's e.d. wordt dan ook bijna steeds de "panning" techniek gebruikt waarbij de camera het bewegende ding blijft volgen.
    Dat vereist wat oefening, maar eenmaal onder de knie levert het hele mooie plaatjes op.

    De ruis, die is normaal bij ISO400. Enkel bij de duurdere camera's (lees meestal DSLR's) kan je die ISO waarde ruisvrij gebruiken.
    De paarse strepen over het LCD scherm komen bij meer camera's voor en zie je niet op de foto. Heeft te maken met het LCD scherm zelf.

    Een foto maken na pas 5 sec? Kan normaal zijn als de autofocus geen goed "referentiepunt" heeft om op scherp te stellen (weinig contrast, nogal donkere omgeving, ...).

    Ik denk dus niet dat er iets mis is met de camera - maar dat de ixus v3 misschien niet kan leveren wat jij ervan verwacht?

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment

    Working...
    X