Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rare reflectie van de AF lichtje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rare reflectie van de AF lichtje

Dag beste BDers, ik heb sinds vandaag opgemerkt dat er een rare reflectie verschijnt boven de bovenste AF punt in de ruit van mijn 50D, ik heb een beetje rondgegoogled en heb enkel dit gevonden:

Dat is exact wat gebeurt met mijn toestel, dat lichtje v d AF punt die bovenaan wordt weerkaatst. Heeft iemand enige idee van wat er aan de hand is??

het is wel iets misleidend op 't moment van fotos te trekken, en ik heb die toestel geen 2 maanden nu, werkend of niet, ik wil niet die reflectie. wat kan ik doen??

Tony
    Tony http://picasaweb.google.com/tonho666
    Canon 50D, Tokina 11-16 f2.8; Canon 24-105 F4 IS USM; 70-200 f2.8 USM, Canon 50 mm f1.4 USM, Canon 100 f2.8 USM

Re: rare reflectie van de AF lichtje

AF lichtje uitschakelen.

Als het geod is brand dat lichtje niet als de foto genomen wordt, brandt het lampje niet, dus staat het ook niet op de foto.

Beste oplossing: D700.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      AF lichtje uitschakelen.

Als het geod is brand dat lichtje niet als de foto genomen wordt, brandt het lampje niet, dus staat het ook niet op de foto.

natuurlijk kan ik andere AF punten gebruiken (do ik altijd), maar dat lost het probleem niet op hé. ben er niet content mee,en ik weet dat het niet op de foto komt. mijn vraag is, is dat een normale toestand? nee toch!
      En als ik uiteindelijk die specifieke AF punt wil gebruiken, dan komt die reflectie weer daar te staan. het is gewoon het gevoel dat 't het begin van het einde kan zijn; weet je? niet dat het toestel daardoor kapot gaat, maar je moet begrijpen, zo'n investering om te moeten alsof doen dat er niets aan de hand is... niet echt mijn ding, morgen vroeg zal ik naar selexion gaan vragen.. ze hebben me al eens laten zitten met een klein stuk vuil die binnen in mijn 17-85 IS USM gekropen is...
      Tony http://picasaweb.google.com/tonho666
      Canon 50D, Tokina 11-16 f2.8; Canon 24-105 F4 IS USM; 70-200 f2.8 USM, Canon 50 mm f1.4 USM, Canon 100 f2.8 USM

Comment

Hoe raar het ook mag klinken, dit is wel degelijk normaal. De hele technische uitleg erachter ga ik je besparen, maar het komt erop neer dat je focuspunten natuurlijk door "iets" verlicht moet worden. Dat "iets" is een rode lamp, die onder hoek, via spiegeling, de focuspunten verlicht. In de tekening die hieronder staat, gaat het dus over het tweede diagrammetje.Het verschil zit erin dat de lamp hier niet rechtstreeks op jouw oog projecteert, maar op een heel dun, doorzichtig LCD'tje, waar de focuspunten op staan.(Het eerste diagram toont hoe jij zoiets ervaart, het derde diagram is hier minder van tel.). Wat jij ziet, de reflectie dus, is beter bekend onder de term "ghosting". Dit wil zeggen dat je nog een beetje licht kunt zien door een nét iets andere lichtbreking. Het kan dus absoluut geen kwaad, het kan hoogstens een beetje irritant zijn. (er bestaat nog een andere manier om het lichtje op z'n plaats te krijgen, dit gebeurt via een hologram en is per definitie ghost-vrij. Deze manier kan je zien in de tweede tekening, en werkt via een laser diode)

©Wikimedia

©Wikimedia
        Last edited by KriVa; 29 januari 2010, 17:38. Reden: aanvulling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          No comment zeker
          We weten nu wel stilaan dat je een "Nikonian" bent in hart en nieren.
          Last edited by GeertB; 29 januari 2010, 20:17.
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Working...
          X