Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel 'clicks' kan een (Nikon) toestel aan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoeveel 'clicks' kan een (Nikon) toestel aan?

Heeft er iemand enig idee hoeveel 'clicks' een Nikon toestel (meer bepaald een D200) aankan? Ik verkoop namelijk mijn toestel en verschillende mensen vroegen me het aantal 'clicks'. Daar had ik helemaal geen idee van, tot iemand me vertelde over het programma 'Opanda'. Tot mijn stomme verbazing had ik maar liefst een 16000 'clicks' gemaakt!!! Gelukkig dat we het digitale tijdperk ingetreden zijn of ik was er failliet aangegaan...
    Is dat aantal 'clicks' naar jullie idee nu veel of niet?

Re: Hoeveel 'clicks' kan een (Nikon) toestel aan?

hoi

dit valt nog wel mee
    ik dacht dat de D200 150000 clicks moest aankunnen,dat word alvast van de D300 ook beweerd,maar de ene zal er wat meer doen de andere wat minder ,maar dat word toch als richtgetal opgegeven

groeten
    Danny

Comment

Ik meen me te herinneren dat ik in de folder van mijn D90 had gelezen dat ze een goede
      werking garanderen tot 100.000 clicks
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Nikon D3 - Sluiter
        De Nikon D3 is voorzien van een volledig vernieuwde, door Nikon gefabriceerde sluiter die meer dan 300.000 cycli is getest. De diafragmalamellen zijn vervaardigd uit Kevlar en koolstofvezel en zijn daarmee duurzamer en nauwkeuriger dan ooit, ook in de meest veeleisende omstandigheden.

Comment

[Mod]Ik heb dit bericht verplaatst van Algemeen naar Camera, waar het beter tot z'n recht zal komen.[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Nikon D3 - Sluiter
            De Nikon D3 is voorzien van een volledig vernieuwde, door Nikon gefabriceerde sluiter die meer dan 300.000 cycli is getest. De diafragmalamellen zijn vervaardigd uit Kevlar en koolstofvezel en zijn daarmee duurzamer en nauwkeuriger dan ooit, ook in de meest veeleisende omstandigheden.
            Dit blijven echter maar richtwaarden : er zijn pechvogels waarvan de sluiter na nog geen 20.000 clicks de geest gaf en anderzijds heb ik al gelezen van gevallen die hun eerste sluiter dienden te vervangen na 400 of 500.000 clicks. Het ging bij deze laatste telkens wel om de D2H of D2X.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikoon Bekijk bericht
              Heeft er iemand enig idee hoeveel 'clicks' een Nikon toestel (meer bepaald een D200) aankan? Ik verkoop namelijk mijn toestel en verschillende mensen vroegen me het aantal 'clicks'. Daar had ik helemaal geen idee van, tot iemand me vertelde over het programma 'Opanda'. Tot mijn stomme verbazing had ik maar liefst een 16000 'clicks' gemaakt!!! Gelukkig dat we het digitale tijdperk ingetreden zijn of ik was er failliet aangegaan...
              Is dat aantal 'clicks' naar jullie idee nu veel of niet?

16000 clicks is niet veel, normaal 100,000 moet kunnen
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Nikon gaaf indertijd met de lancering aan dat een D200 150 000 sluiterbewegingen aan moest kunnen
                om u een idee te geven, voor het ogenblik zit ik rond de 74000 sluiterbewegingen en het toestel werkt nog steeds perfect
                dus ik zit halfweg de levensduur van de sluiter

Comment

Bedankt voor de reacties! Nu weet ik tenminste dat ik mijn toestel nog als 'relatief weinig gebruikt' kan aanbieden!

Comment

ik zit met mijn Nikon D90 ruim over de 125000, werkt nog prima maar er komt een heel drukke zomer/seizoen
                    ruim 2500foto per week (sport)

raadzaam nieuw of reserve toestel aan te schaffen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teenslets Bekijk bericht
                      ......... maar er komt een heel drukke zomer/seizoen
                      ruim 2500foto per week (sport)
                      dat is filmen en geen fotograferen)(.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

da zal nie veel schelen maar het is wel nodig
                        en dan ist nog maar gewone competitie,
                        kampioenschappen en internationale wedstrijden en EK ook deze zomer

Comment

Mijn D200 had 135 000clicks
                          toen is die gevallen en was de schade te groot om te laten herstellen, de sluiter op zich werkte nog perfect
                          Nikon garandeerde in de tijd bij de D200 dat de sluiter 100 000 clicks mee zou gaan, bij de D300/D700 is dat opgetrokken tot 150 000 clicks als ik het me goed voor heb
                          dus 16 000foto's dat is maar juist geroddeerd :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teenslets Bekijk bericht
                            ......
                            kampioenschappen en internationale wedstrijden en EK ook deze zomer
                            ook autosport)(
                            Forum voor foto's van evenementen, speciale gebeurtenissen, en andere foto's met journalistieke waarde. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              ook autosport)(
                              Forum voor foto's van evenementen, speciale gebeurtenissen, en andere foto's met journalistieke waarde. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

grt,bouk.
                              nee BMX

Comment

Working...
                              X