Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw toestel

    Hey iedereen, graag zou ik van jullie een beetje advies krijgen over de aankoop van een spiegelreflex.
    ik ben een absulote beginner en had zelf al een beetje onderzoek gedaan en kwam uit bij de volgende drie toestellen; sony alpha 380, Canon eos 450d of de Nikon d5000 allen met bijhorende kitlensen.
    ik heb nu een Panasonic limux fz7 en zou graag toch een betere kwaliteit van foto's willen bekomen.
    Greetz David
    Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

  • #2
    Re: Nieuw toestel

    Wat is uw budget?
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw toestel

      Mijn budget ligt rond de 700 euro
      Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw toestel

        Slechts één raad: naar een grote zaak (Fnac, MediaMarkt...) waar je de drie toestellen kunt vastnemen om te zien wat het beste "akkordeert" met je handen. Ik zou niet kopen in een dergelijke zaak, maar nadat je "op gevoel" gekozen hebt, en hier misschien bijkomende vragen gesteld hebt over de nodige lenzen, kun je misschien lokaal kopen of ergens bij een betrouwbare grotere zaak met goede prijzen en dienst na verkoop.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw toestel

          Met een budget van 700 euro kunt u toch al heel wat lekkers kopen op de tweedehandsmarkt. Op BD bijvoorbeeld.
          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw toestel

            kan iemand mij ook zeggen welk toestel ik het beste koop voor dit budget?
            en met welke lensen eventueel?
            Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw toestel

              wat verwacht je van je toestel? Welk soort foto's wil je nemen?

              Niet alleen moet een body leuk in de hand liggen, hij moet ook wat afgestemd zijn
              op jouw gebruik er van.

              Nu goed... het type lens zal meer afhangen van wat je ermee wil doen dan de body zelf
              maar als je ook binnenshuis bij geringe belichting wil fotograferen kan je best kijken naar
              een body met een goede ruis-onderdrukking.
              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw toestel

                ik zoek eigenlijk zo een beetje een all-round toestel,
                maar ik neem het liefst natuur foto's en macro foto's
                Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw toestel

                  Voorstel 1 (Nikon)

                  met een macrolens

                  of de iets kortere Tamron



                  Voorstel 2 (Pentax)

                  met een macrolens

                  of de iets kortere Tamron


                  Met je budget van €700 en nieuw materiaal willen voor zowel natuur (dan denk ik landschap want voor beestjes is je budget te klein) als macro is het bijn niet mogelijk.

                  Niet vergeten aan de verborgen kosten. Je hebt een draagtas nodig, geheugenkaartjes, extra batterij is mooi meegenomen en misschien nog wel een statief.

                  Ja, er zijn nog mogelijkheden met Canon of Sony maar die laat ik dan aan de anderen over om hun keuze hieromtrent te geven.

                  Comment

                  Working...
                  X