Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450d-500d

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 450d-500d

    Ik tel toch meer dan 1 zinvolle reactie

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #32
      Re: 450d-500d

      Wat het zo moeilijk maakt Moeiser om te reageren zoals jij zou willen horen is dat de meeste die hier op het forum die veel posten nogal "gepassioneerd" met hun hobby bezig zijn. Voor hen zou een dergelijke vergissing dus niet kunnen (wel zou wel kunnen maar binnen de 2 minuten hangen ze aan de telefoon of staan ze terug in de winkel want de vergissing zou onmiddellijk opgemerkt zijn).
      Wat het anderzijds ook moeilijk maakt is dat je de vergissing wel degelijk al veel vroeger opgemerkt had maar dacht om er een goede zaak aan te doen, nu dat blijkt dat je er geen zo'n goede zaak aan gedaan hebt zou je willen dat het "onrecht" recht gezet wordt.
      Als eerste zou ik je aanraden eens te kijken wat op de overeenkomst (factuur) staat, de doos speelt in feite geen enkele rol, als er op de overeenkomst inderdaad staat dat je een 500d met 18-55is gekocht hebt had je natuurlijk een 500d moeten ontvangen, en heb je (of had je) dus eigenlijk het toestel moeten kunnen omruilen tegen het juiste toestel. Ik dacht ook dat het serienummer van het toestel ook op de overeenkomst vermeld staat (moet je eens bekijken).
      Als nu blijkt dat het serienummer dat van je toestel is en op de overeenkomst er duidelijk staat dat dit een 500d moest zijn dan ga je best onmiddellijk terug en meld je de vergissing... in de hoop dat ze het na al die maanden nog aanvaarden. Zonder serienummer op de overeenkomst denk ik dat het zeer moeilijk zal worden, zoals eerder reeds gezegd je kan best een tweede camera gekocht hebben en nu deze proberen te wisselen... er zijn termijnen waarin dit soort vergissingen redelijk kunnen gemeld worden (hangt af van de overeenkomst) en er zijn ook termijnen waarbinnen je dergelijke vergissingen moet melden na vaststelling. Je zaak wordt er natuurlijk niet sterker op door dit reeds een tijd geleden gezien te hebben maar doordat je dacht er een voordeel aan te doen dit niet te melden.

      Comment


      • #33
        Re: 450d-500d

        Oorspronkelijk geplaatst door moeiser Bekijk bericht
        Waarom kopen ultra rijke mensen pakweg een auto van 9598544 euro zonder verstand van het machien en rijden ze er maar 69kmph mee?
        maar als ze een Ferrari Scuderia Spider 16M kopen, en er blijkt bij afhalen in de winkel een 360 Spider in de doos te zitten...
        Dan denk ik dat die man wel zou teruggaan en eisen waarvoor hij betaald heeft, hoe weinig hij ook van auto's afweet

        het feit dat je niets van fotografie afweet heeft totaal niets te maken met de reacties van de mensen hier. Als je niet weet wat je koopt en waarvoor je betaalt dan is het jouw eigen dikke schuld dat je in het zak bent gezet (door een ongetwijfeld onvrijwillige vergissing bij VDB)

        als ik verkoper was bij VDB, ik zou ook eens goed lachen. Voor hetzelfde geld heb je die 450D ergens tweedehands gekocht en ligt de originele 500D nog thuis, terwijl jij met de 450D een nieuwe 500D gaat opeisen...
        Ik zeg niet dat het zo is, maar zo moet VDB ook redeneren hoor.


        ik ken bvb absoluut niets van vishengels. Maar als ik een type X koop van 300 euro en de doos is juist, maar er zit een type Y van 200 euro in, zijt der maar zeker van dat ik dezelfde dag nog bij de verkoper sta, als ik het in de winkel nog niet gemerkt zou hebben



        Hier mijn raad dus, je kan proberen een 500D te gaan eisen. Een nee heb je en een ja kan je krijgen. Maar eh, don't get your hopes up
        Last edited by Matthias; 25 januari 2010, 09:53.
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #34
          Re: 450d-500d

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          ik ken bvb absoluut niets van vishengels. Maar als ik een type X koop van 300 euro en de doos is juist, maar er zit een type Y van 200 euro in, zijt der maar zeker van dat ik dezelfde dag nog bij de verkoper sta, als ik het in de winkel nog niet gemerkt zou hebben
          Ik wil toch nog even reageren op een aantal reacties:

          ik heb de indruk dat de meesten enkel zouden terug gaan indien de "vislijn" die ze meekregen goedkoper is dan deze waarvoor ze eigenlijk hebben betaald. Maw indien ze een "vislijn" meekrijgen die duurder zou zijn dan deze waarvoor ze hebben betaald, is dat blijkbaar pech voor de verkoper en chance voor de koper...

          Mijn stelling: je moet ALTIJD teruggaan indien het niet correct is. Indien je dat niet doet wanneer de vergissing in je voodeel is, ben je ter kwader trouw en kan dat, in mijn ogen althans, zelfs gezien worden als diefstal.

          Vandaar mijn stelling aan de starter van dit topic: of je leek bent of niet (of "freak", zoals je graag zegt), heeft er in deze niks mee te maken. Je had het toestel bij de vaststelling van de vergissing onmiddellijk moeten terugbrengen en niet nadat je vaststelde dat het in je nadeel is.

          Je kan het proberen, natuurlijk. Met wat geluk hebben ze een 500D liggen die de jouwe blijkt te zijn en zijn ze een 450D kwijt.

          Comment


          • #35
            Re: 450d-500d

            't is toch een raar verhaal.. er is volgens mij maar één mogelijkheid dat dit zou kunnen gebeuren nl.: Je koopt een toonzaal model van de 500D, de winkelbediende neemt (al dan niet) per ongeluk de 450D die er vlak naast staat en steekt die in de doos van een 500D.... het kan, maar toch. En wat met het garantie formulier? Staat daar dan geen serienummer op en model type? De winkel moet dat toch invullen?

            Enfin, ik hoop dat je hem omgeruild krijgt en zoniet, ik heb de 450D en da's een prima toestel zonder meer
            Canon EOS 450D - Canon EOS 60D - 18-200 IS - 70-300 IS USM - Sigma 10-20 f3.5

            Comment


            • #36
              Re: 450d-500d

              Oorspronkelijk geplaatst door MMD Bekijk bericht
              En wat met het garantie formulier? Staat daar dan geen serienummer op en model type? De winkel moet dat toch invullen?
              dat lezen ze meestal af van de doos
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #37
                Re: 450d-500d

                Oorspronkelijk geplaatst door LucIoshi Bekijk bericht

                Je kan het proberen, natuurlijk. Met wat geluk hebben ze een 500D liggen die de jouwe blijkt te zijn en zijn ze een 450D kwijt.
                Tja, je kan idd met je doos naar de winkel gaan en vragen om de serienummers te vergelijken met het toonzaal model... hoop doet leven.
                Canon EOS 450D - Canon EOS 60D - 18-200 IS - 70-300 IS USM - Sigma 10-20 f3.5

                Comment


                • #38
                  Re: 450d-500d

                  Oorspronkelijk geplaatst door MMD Bekijk bericht
                  Tja, je kan idd met je doos naar de winkel gaan en vragen om de serienummers te vergelijken met het toonzaal model... hoop doet leven.
                  na een half jaar nog?
                  die 450D is dan serieus gebruikt en kunnen ze dus onmogelijk nog als nieuw toestel verkopen... Lijkt me heel sterk dan VDB hier nog gevolg aan gaat (kunnen) geven
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #39
                    Re: 450d-500d

                    Oorspronkelijk geplaatst door moeiser Bekijk bericht
                    Raar ventje ze gij. In de zomerperiode gewoon een toestel kopen ter vermaak van de zon. Thuiskomen batterij opladen en fotokes trekken onbezonnen lekkerlui. NIET IEDEREEN IS EEN FREAK DIE ONMIDDELIJK alle specs nakijkt en checkt en flipt en freakt eh! Vergeet da ni !

                    En btw ik ben ook ne freak maar niet in dit onderwerp.
                    Lighten up Dude .. het model nummer staat in koeien van letters op de voorkant van uw toestel, wat heeft dat begot met specs te zien? zo blind als een mol? ... hebt ge iets gesnoven of gerookt dat ge maanden nodig hebt om dat te zien? 'k zou wel eens willen weten of ge bij de aankoop van een auto met 1900cc motor het niet zou opmerken als ze er u een leveren van 1600cc, anders valt er met u zaken te doen! ... uw verhaal rammelt aan alle kanten en mist alle vormen van reality check. Stel u de vraag wie er hier het rare ventje is ... djeezes, van welk stellair stelsel komt ge eigenlijk? of hebt ge uwe 450D laten vallen en wilt ge nu voor een dubbeltje op de eerste rij? cut out the cr@p jong

                    Comment


                    • #40
                      Re: 450d-500d

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Lighten up Dude .. het model nummer staat in koeien van letters op de voorkant van uw toestel, wat heeft dat begot met specs te zien? zo blind als een mol? ... hebt ge iets gesnoven of gerookt dat ge maanden nodig hebt om dat te zien? 'k zou wel eens willen weten of ge bij de aankoop van een auto met 1900cc motor het niet zou opmerken als ze er u een leveren van 1600cc, anders valt er met u zaken te doen! ... uw verhaal rammelt aan alle kanten en mist alle vormen van reality check. Stel u de vraag wie er hier het rare ventje is ... djeezes, van welk stellair stelsel komt ge eigenlijk? of hebt ge uwe 450D laten vallen en wilt ge nu voor een dubbeltje op de eerste rij? cut out the cr@p jong
                      beetje hard, beetje grof, beetje overdreven maar ik kan me vinden in je antwoord
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #41
                        Re: 450d-500d

                        Sorry maar ik heb onderhand een hekel gekregen aan de "thee-met-koekjeskrans" mentaliteit ... OMG al dat pseudo-engelachtige gedoe ... men moet hier door genoeg drab waden om iets serieus aan de weet te komen dat men dit IMHO wel kan missen hit 'm fast & hard ..

                        Comment


                        • #42
                          Re: 450d-500d

                          Ik controleer de staat van de koopwaar en de serienummers met de factuur, het is mij ook al gebeurd dat er iets niet klopte
                          De fout werd zonder protest rechtgezet

                          Missen is menselijk, maar een verkoper kijkt wel uit, een fout is per definitie altijd in zijn nadeel (behalve bij deze ene zeldzame klant)

                          STOP, dit moet echt een grap zijn

                          Comment


                          • #43
                            Re: 450d-500d

                            euhm... er klopt iets niet met het originele verhaal...
                            hier is een post van dezelfde heer van 23-01:

                            1ste foto in ministudio
                            Besten,

                            ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een Canon 450D met standaardlens en heb adhv een ikea box en 2 500W bouwlampen een diy studioke gemaakt zoals aangehaald op een ander topic. Dus ben ik aan de slag gegaan en een object gekozen...

                            De wit-waarde heb ik aangepast adhv een eerste foto van het blad dat eronder lag.
                            Dan met photoshop de kleuren aangepast want het 'verroest groen' kwam niet over zonder aanpassing.

                            Geen flits, Diafragma F8.0, sluitertijd 1/60

                            Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij maar wie weet is het wel iets
                            Heb totaal niet veel verstand van fotografie maar probeer me toch wat de beginselen aan te leren uit boeken.

                            Zeg maar wat jullie er van vinden!



                            Dus hij wist dat hij een 450D had... and so the plot thickens
                            Canon EOS 450D - Canon EOS 60D - 18-200 IS - 70-300 IS USM - Sigma 10-20 f3.5

                            Comment


                            • #44
                              Re: 450d-500d

                              dat topic is al eens gelinkt in dit topic
                              ik vermoed dat de TS pas is beginnen denken aan terug te stappen naar VDB toen hij doorhad dat de 500D eigenlijk duurder is


                              maar ja, als je na een half jaar werken met een toestel pas ziet dat het een 450D is ipv een 500D, doe dan gewoon verder, want het zal geen bal uitmaken welke van de twee je hebt
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment


                              • #45
                                Re: 450d-500d

                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Sorry maar ik heb onderhand een hekel gekregen aan de "thee-met-koekjeskrans" mentaliteit ... OMG al dat pseudo-engelachtige gedoe ... men moet hier door genoeg drab waden om iets serieus aan de weet te komen dat men dit IMHO wel kan missen hit 'm fast & hard ..
                                ....en daar kan ik me dan wel in vinden!!!
                                Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                                Comment

                                Working...
                                X